• Josefinehej

IVF 2015 januari - februari

Akelois skrev 2015-01-20 08:36:19 följande:
    Jag är på dag 16 av spray, den senaste veckan har jag mått som sämst av sprayen men hoppas som sagt att det lägger sig när jag börjar med sprutorna.

Ja jag fick en blödning förra veckan, 12/1.

Prick 1 vecka efter spraystart alltså och den var över på 4 dagar.

Vilken dag är du på och har du haft din blödning?
    okej, skönt för dig att få börja med sprutorna! Jag önskar att jag också fick börja NU., allt.tar.sådan.tid.med.detta. Vad är jobbigaste för dig med sprayen? 

Idag är jag på dag 7 bara och har från och med igår börjat må rätt dåligt med huvudvärk och svettningar, så vi får väl se hur jag kommer att känna när jag är uppe i dag 16 som dig ;) Ingen blödning än så länge ....
  • Josefinehej
    Petris skrev 2015-01-21 10:35:16 följande:

Hej allihopa! Idag har ja tid på mitt första möte på Huddinge, min andra ivf! Nervös...

Lycka till! Det kommer gå bra :)
  • Josefinehej
    Luthien87 skrev 2015-01-21 21:16:46 följande:

Alltså, shit vad nervös jag är nu. Panikar över att de skall ringa i morgon och säga att inget delade sig. :/ Frågan är om jag kommer sova nånting inatt alls.. 

Håller tummarna för dig! :)
  • Josefinehej
    Sandi skrev 2015-01-21 20:48:06 följande:

Idag började jag med första sprutan menopur. Blev lite nervös när jag såg hur mycket jag skulle spruta in (412.5), men det gick bra. Den 26/1 blir det blodprov och sedan vul den 30/1. Hoppas att äggblåsorna växer och blir jämnstora

på vilken dag efter start med nässprayen fick du börja ta menopur? :) 
  • Josefinehej
    lisodan skrev 2015-01-26 10:14:47 följande:

Spännande med allt som händer i tråden.

Själv har jag faktiskt fått ett plus på stickan!!!!! Vi tjuvtestade igår på ruvardag 10, för jag har kännt mig lite konstig under helgen. Molvärk och bakiskänsla.

Känns helt otroligt att vi efter sammanlagt två ET fått plus båda gångerna. Å andra sidan ej så många befruktade ägg. 3 allt som allt på 2 IVF försök. (Ett klarade ej upptining).

Nu gäller det bara att resten av graviditeten går bättre än sist!!!

Men åh! Grattis!! Håller tummarna för dig
  • Josefinehej

Hej alla! Kul att vi har en i tråden som fått plus!

Själv så har jag fått spurtstart menopur på torsdag 29/1. Så ska lägga in mig på listan. Är nedreglerad nu, men fyfan vad dåligt jag mår nu.. Känner mig så sjuk med feber, illamående, huvudvärk från helvetet. Haha men bara stå ut!! Som min sambon säger "varje dag är en dag närmare målet" är de någon mer som mådde såhär dåligt med synarelan ?

• Josefinehej
    Sandi skrev 2015-01-26 17:06:44 följande:

Mitt östrogenblodprov idag låg på bra nivåer så Menopuren verkar fungera som det ska . Jag ska fortsätta med samma dos och göra vul på fredag. Hoppas att det blir tillräckligt många äggblåsor nu också

Josefinehej: Om det är till någon tröst så försvann alla mina biverkningar av synarelan så fort jag började med sprutorna. Nu mår jag toppen! Har lite ont i äggstockarna men det tar jag som ett gott tecken. Hoppas att det blir så för dig med.

Okej tack för ditt svar! Bara kämpa och stå ut tills på torsdag! :) Hoppas dit VUL går bra på fredag! Så vilken dag på sprutor är du nu? Vi är gaaanska nära varandra ändå :)
  • Josefinehej

Okej hur mår du nu?:) när har du första VUL?

Jag ska få börja imorgon! Äntligen.. Har mått illa och spytt i 3 hela dagar nu, inte ens kunnat jobba. Så jag hoppas att sputorna kommer att ta bort dessa biverkningar :)

Sandi skrev 2015-01-27 07:43:48 följande:

Idag är det sprutdag 6. När börjar du med sprutorna?

• Josefinehej

Välkommen hit och hoppas att allt kommer gå bra för dig :) skönt att få göra korta protokollet! Skriv in dig på listan!

Kingston skrev 2015-01-27 11:52:13 följande:

Får jag hoppa in här?

Har fått lite lätt panikångest!

Jag och sambon har försökt med att få till ett syskon i snart två år utan framgång och igår var vi hos läkaren för att diskutera det här med ivf.

Tanken var väl att köra igång så smått men nu kom min mens redan idag, lite oväntat, och nu ser det ut som om vi kanske får köra igång redan imorgon eller på torsdag!

Snacka om att verkligheten slog till fortare än jag kunnat ana!

Nervös, ångest, lycka och skräck allt i en enda salig blandning!

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari