• Josefinehej

IVF 2015 januari - februari

Kingston skrev 2015-02-17 13:53:37 följande:
    Oj... Då kan du gott tjyva :P

Jag har ännu inte bestämt mig. Både vill och inte vill.

Kommer bli så besviken om jag testar tidigt och det är negativt, men å andra sidan kan det vara kul att tjyva lite för då har jag tid att komma på någon kul överraskning till sambon som fyller år, OM det nu skulle vara positivt :)
    ja jag vill tjyva men min sambo har sagt säkert 10 gånger att jag FÅR INTE testa utan honom :p  och sen så vågar jag inte testa tidigt heller. kanske tillochmed passerar testdagen för jag är så rädd för resultatet... :/ livrädd samtidigt som man vill så gärna veta.. konstigt det här..
  • Josefinehej

Det gjorde jag sist. Köpte små strumpor med <3 Dad på :) sen att de blev missfall då är en annan sak :/ men idéen är bra!

Kingston skrev 2015-02-17 19:56:38 följande:

Grattis gumman! Jag skulle också gråta floder, men att du ska hålla dig till på lördag... Det hade jag aldrig fixat haha!

Jag efterlyser också roliga tips att kläcka det på men kommer inte på något jättebra direkt (sedan vågar jag inte ens hoppas på positivt test ändå så jag har inte lagt ner så väldans mkt tankeverksamhet på det där).

Köp ett par söta babystrumpor och slå in kanske? :)

• Josefinehej

Gud vad glad jag blir för din skull! Grattis!!

Utflykt i verkligheten skrev 2015-02-17 18:15:17 följande:

Tårarna bara rinner! Är så glad så jag vet inte vart jag ska ta vägen! Mannen vet inget ännu... Tänkte överraska honom med en middag på lördag och då berätta. Något förslag på något roligt sätt att berätta?

• Josefinehej
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-02-17 22:42:17 följande:

Tack alla! Ja det är tortyr att inte få berätta förrän på lördag, men så får jag ju skylla mig själv som testade så tidigt...

Det lutar åt att jag gör som ni säger: Slå in ett paket med testet och nåt sött bebisplagg som det står pappa på. Han kommer gråta floder! Jag kommer gråta floder!

Han har längtat i så många efter barn och under bra lång tid visste han inte ens om det var möjligt att göra IVF eftersom att man inte gör utredning på singlar. Så lyckan var total när vi fick reda på att han hade spermier att hämta direkt från testiklarna. Och nu är jag gravid! Helt ofattbart!! Och underbart!

blir alldeles varm i hjärtat att läsa det du skriver. Även om jag misslyckas så kan jag verkligen glädjas med dig och alla andra här <3

kram
  • Josefinehej
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-02-17 22:42:17 följande:

Tack alla! Ja det är tortyr att inte få berätta förrän på lördag, men så får jag ju skylla mig själv som testade så tidigt...

Det lutar åt att jag gör som ni säger: Slå in ett paket med testet och nåt sött bebisplagg som det står pappa på. Han kommer gråta floder! Jag kommer gråta floder!

Han har längtat i så många efter barn och under bra lång tid visste han inte ens om det var möjligt att göra IVF eftersom att man inte gör utredning på singlar. Så lyckan var total när vi fick reda på att han hade spermier att hämta direkt från testiklarna. Och nu är jag gravid! Helt ofattbart!! Och underbart!

så vilken dag plussade du på? (Sorry om du redan skrivit det men har missat det isåfall) :)
  • Josefinehej
    Kingston skrev 2015-02-18 23:32:49 följande:

Ruvdag 4 och jag har redan tröttnat på att vänta! Aaahhh... Varför går tiden så långsamt?

haha det är såå långsamt. Jag är RD8 idag och det känns så himla långt fram att få veta. Har iallafall börjat träna igen och håller mig sysselsatt mycket (lugnare helt klart man är ju livrädd), så då går tiden snabbare! :)
  • Josefinehej
    ljungen78 skrev 2015-02-19 08:43:52 följande:

Josefinehej och Kingston >> Åh vad skönt att ni har kommit igång med träningen. Jag ska banne mig också sätta igång. Har läst så mkt konstigt om det här på FL, bl a, att jag knappt vågat även om min (mkt kompetenta) läkare har sagt att det är helt fine så länge man inte elittränar. Saknar löpningen! Jobbigt också om man ska behöva ändra hela sitt liv under den här tiden, det måste ju vara sämre att inte må bra än att röra lite på sig. Jag tänker också såhär: är det ett livskraftigt embryo och om meningen är att det ska bli en bebis, då blir det det.

Angående lutinus så är det svårt att veta vad som är biverkning och ej. Jag har tagit det sedan äggplock och är nu på ruvardag 12 med 5-dagars blasto. Känner mig trött, har molvärk och har sjukt ömma och svullna bröst. Vagt illamående har kommit de senaste 3-4 dagarna så min förhoppning är att det kanske är ngt som har att göra med att jag blivt gravid... *hoppas,hoppas,hoppas*. Tar även progynon sedan samma dag, så delar av biverkningarna kan ju bero på det.

Har inte vågat tjuvtesta, men på lördag är officiell testdag så då smäller det. Har nog aldrig varit så nervös i hela mitt liv... Vill nästan inte att dagen ska komma.

Håller alla tummar och tår för oss!!!

det är precis sådär jag också känner! Att jag inte tänker lägga mig på soffan i 2 veckor och bara vänta. Är det meningen att lilla fröet vill stanna och växa så gör de det iallafall! Självklart inte stenhård träning utan jag har gått promenader varje dag sedan äggplock och på RD5 började jag lyfta vikter igen. Min kropp är van vid hård träning sedan år tillbaka så tror den mår bäst av detta. Man måste ju lyssna på sig själv :) och att ligga stilla i 2 veckor får mig att må dåligt.

okej! jag känner ingenting faktiskt. Har ömma bröst helt klart. Min sambo tar tag och ruskar om dem lite för ofta och då skriker jag, hahaha. Meeen den känslan är jag med om varje månad mellan ägglossning och mens utan plus så litar inte på den känslan. Lite molvärk annars ingenting. Jag hoppas det är bra att inte känna så mycket för ofta har jag haft såå mycket symtom varje månad men aldrig gravid förutom en gång när jag var det och hade inga symtom.

oj vad spännande! Vad bra med testdag på en lördag! (även om det är plus eller minus) lycka till! Heja dig och fröet i magen!

jisses, vad långt de blev. :P aja läs eller inte läs haha. i denna fas är man i behov att skriva av sig. (jag skriver dagbok på datorn sedan ivf-start), gör andra också det?
  • Josefinehej
    lisodan skrev 2015-02-19 20:19:09 följande:

Idag fick vi se ett litet pickande hjärta! Embryot har perfekt storlek för att vara 7+2. Vilken lycka! Vilken lättnad! Tiden sedan plusset har fyllts av en massa symtom, hopp, försvunna symtom, oro och färgade flytningar. Idag känns det bra! Mycket bra!

åh vad roligt för er! :) grattis!
  • Josefinehej

Hej! Jag mår bra, känner typ ingenting, förutom ömma bröst lite mensvärk då och då och lite trött men verkligen inte annorlunda mot en annan månad, jag känner mycket mer molande/mensvärk när jag inte är gravid så hoppas de är positivt! :) väntan ger mig ångest och jag är så rädd att misslyckas. Speciellt eftersom jag inte har något i frysen :(

Hur går de för dig? Hur känns allt? Hoppas så mycket för oss båda!!

Kingston skrev 2015-02-20 13:52:41 följande:

Josefinehej>> hur har du det? Känner du av något? Jag förstår inte hur jag skall få bort tankarna på allt det här. Tänker på det dag som natt :(

I have a bad feeling about this...

• Josefinehej

Jag hade också en konstig natt nu inatt. Skumt..

Jag hoppas också du har fel! Min magkänsla säger att du har lyckats :)

Trevlig helg ! :) nu drar jag och kör ett benpass innan jag tar helg!

Kingston skrev 2015-02-20 14:56:42 följande:

Näe du, jag vet verkligen inte.

Kan inte sova, svettas och drömmer hela tiden. Men utöver det känner jag bara lite hugg i "tjejmagen" då och då men inte ofta, och inget som varar någon längre stund.

Brösten ömmade som tusan precis innan äggplock (och någon dag därefter) men dom känns inte alls, bortsett ifrån en galen träningsvärk ;)

Min magkänsla säger att det har misslyckats men jag hoppas INNERLIGT att jag har fel!

• Josefinehej

Men åh! Nej du ser inte i syne. Grattis! Vilken dag är du på? Jag är på RD11 med 2 dagars och har också fått ett svagt svagt plus idag! Va så nervös när jag gjorde de att jag höll på att svimma... Hoppas att de blir starkare nu ! Kram

Kingston skrev 2015-02-22 12:34:12 följande:

Okei jag kunde inte hålla mig mer....

Tog detta testet precis (efter ha sovit ca 4 timmar) och ja... Jag vet inte?!

Ser jag i syne????

• Josefinehej

Jag vet.. Känns så sjukt! Vi får hoppas att det vill bli starkare nu! Jag testar igen i slutet av veckan tänkte jag. Kram och lycka till!

Kingston skrev 2015-02-22 13:10:17 följande:

Åh Gud så himla roligt! Tänk om det är våran tur äntligen?!

• Josefinehej

Ja vad kul! Jag fick också svagt positivt på RD11 idag :) fick inte heller något till frysen så att jag fick plus nu känns helt sjukt. Jag fick ett test med mig från kliniken men ska köpa clearblue i veckan. Att se streck gör ju än knäpp? Jämföra/analysera... Ska försöööka undvika det. Och tänka att ett plus är ett plus tills motsatsen är bevisad :) jag är också livrädd för mensen eftersom jag haft 2 missfall så jag hoppas att det går bra denna gång, även för dig :) kram och välkommen hit!

Elliie84 skrev 2015-02-22 14:29:22 följande:

Hej alla!

Har läst eran tråd ett tag och tänkte jag skulle hoppa in om jag får? Verkar vara mycket aktivitet här inne vilket är kul :)

Jag och min sambo har kört korta protokollet på RMC Linköping (första IVF:en). Fick inga ägg till frysen vilket resulterade i ett mindre sammanbrott men nu är jag på ruvardag 11 och testade nyss svagt, svagt plus, precis som josefinehej och Kingston. Går knappt fånga det på bild haha...men jag ser det med ögonen så att säga ;)

Har haft ömma bröst, molvärk och svullen mage sedan återförandet men kopplar samman alla de symtomen med Lutinset. De senaste två dagarna har jag haft mer molvärk och inatt vaknade jag av att jag hade ont. Typ mensvärk :/ Skulle haft mens igår men den kom inte, och inte idag heller (än så länge). Man blir ju tokig.

Ska testa i morgon igen för att se om det är starkare. Har kört på RFSU:s "testa ofta"-test som är en liten sticka. Vilka test har ni kört med?

Livrädd för att mensen är på G....

Kram till er!

• Josefinehej

Känner ingenting :) bara lite molande ibland. Haft ömma bröst men de försvann på RD8.känns konstigt att ha fått plus utan att känna något men de är bra inbillar jag mig :) jag har mer symtom när jag inte är gravid än när jag är det.. Hoppas de går bra för oss båda! Hur mår och känner du nu?

Elliie84 skrev 2015-02-22 19:31:23 följande:

Tack :) Vi är ju helt i fas då, josefinehej! Har du några symtom?

• Josefinehej
    Kingston skrev 2015-02-22 23:47:55 följande:
    Jag lever nog fortfarande i någon slags förnekelse... Att det liksom inte har hänt mig! Jag är glad men ändå inte på något konstigt vis... Antagligen för att man inte vågar tro?

Jag känner inte ett skvatt! Men jag tar det också som positivt precis som Josefinehej.

Jag har haft tusen symptom de gånger jag inte vart gravid, och med ett utomkveds i bagaget, så känns det bara bra att inte känna något alls. För känningar är för mig = dåligt :S
    det där låter precis som mig! :) Kan inte fatta att det finns en chans att det är vår tur nu? känns så konstigt.. men är såklart glad men har inte förstått än.
    Hade också utomkveds för 3 år sen! 
  • Josefinehej
    89Madeleine skrev 2015-02-26 09:34:04 följande:

Ruvardag 13 nu och igår kväll kom det 2 små bloddroppar och idag kommer det bruna flytningar...

Nu är det väl kört :(

Det behöver inte vara det, finns flera här i tråden som har haft liknande!
    <3
  • Josefinehej
    89Madeleine skrev 2015-02-26 11:29:42 följande:

Testade nu fast jag redan kissat kl 7 i morse.

Har testdag på söndag.

Kan detta stämma?? Eller är det Lutinus som jag tog i morse vid 7 som spökar??

nej det är inte lutinus! 
    Gud, jag hade de på känn hela tiden om dig, speciellt när du skrev om dina nattbesvär, hade också så :P och inga symtom, samma för mig.
    har du blödit mer?
    Hoppas att det är okej allting! kram!
  • Josefinehej
    89Madeleine skrev 2015-02-26 11:43:14 följande:
    Ringde barnmorskan och jag är med största sannolikhet gravid :D
    grattis!
    Åh vad glad jag blir för din skull! Sjukt hur jag tänkt på dig jättemycket för har verkligen känt att du också var gravid och hoppats att vi båda skulle lyckas! :D Nu får du joina oss andra i gravid-tråden och hoppas att allt går bra denna gång :)
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari