• Julmust2014

Blastocyst FET

Hej, gjorde i förrgår en FET med en 5 dagas blastis. Det är första FET för oss och andra återföringen. Gjorde en ET med ett 2 dagars i oktober som inte blev något tyvärr.

Några andra som ruvar på en december blastis? Känner ni något? Stack till igår morse och idag har jag haft molvärk.

• Svar på tråden Blastocyst FET
  • Julmust2014

Åh wow vad häftigt Misakio! Vi längtar efter den där känslan :)

Var det odlat i 5 dagar och sedan nedfryst och upptinat under dagen och infört på em?

Eller odlat i 6 dagar upptinat osv..?

Vårat var ju odlat i 5 dagar först. Sedan tonades det på morgonen dagen för insättning och återföringen skedde på eftermiddagen. Alltså 6 dagar vid återföringen :)

• Solkatt78
    Misakio skrev 2014-12-17 12:10:25 följande:
    6 dagar :) Första gången jag är gravid, känns så himla kul! Hoppas verkligen den stannar
    {#emotions_dlg.flower} Grattis!! {#emotions_dlg.flower} Så härligt!! 
  • lillal8_79

Men det är perfekt ju Julmust, tycker mig ha läst att det är många som känner sig sjuka och hängiga i början av graviditeten :)

Jag har känt av mensvärk hela natten och hunden har mått dåligt så jag har inte sovit så bra. Jag var ut med honom vid 3-tiden och då mådde jag lite illa. Nu går det magsjuka på jobbet så det kändes sådär.. men jag har inte mått illa nu på dagen så det var nog  inte magsjuka.

Det som talar emot ev graviditet är väl att jag känner mig så pigg och glad, och känner ingenting i brösten.

Ja alla mina fyra var femdagars, en återföring och resten i frysen. Jag har nog inte fattat fördelarna med långtidsodlade förrän nu. Jag bara tacka och tog emot, det var ingen som prata med mig om det. Det var tre som föll bort i processen.

Håll ut till söndag nu åtminstone Julmust. Vad spännande! Helt egoistiskt tror jag mina chanser för ett plus ökar med typ hundra procent om du plussar ;) om vi nu är så lika i allt.

Hoppas du inte blir allt för sjuk.

• Julmust2014
    lillal8_79 skrev 2014-12-17 12:27:25 följande:

Men det är perfekt ju Julmust, tycker mig ha läst att det är många som känner sig sjuka och hängiga i början av graviditeten :)

Jag har känt av mensvärk hela natten och hunden har mått dåligt så jag har inte sovit så bra. Jag var ut med honom vid 3-tiden och då mådde jag lite illa. Nu går det magsjuka på jobbet så det kändes sådär.. men jag har inte mått illa nu på dagen så det var nog  inte magsjuka.

Det som talar emot ev graviditet är väl att jag känner mig så pigg och glad, och känner ingenting i brösten.

Ja alla mina fyra var femdagars, en återföring och resten i frysen. Jag har nog inte fattat fördelarna med långtidsodlade förrän nu. Jag bara tacka och tog emot, det var ingen som prata med mig om det. Det var tre som föll bort i processen.

Håll ut till söndag nu åtminstone Julmust. Vad spännande! Helt egoistiskt tror jag mina chanser för ett plus ökar med typ hundra procent om du plussar ;) om vi nu är så lika i allt.

Hoppas du inte blir allt för sjuk.

Ja, vi får se hur det går. Oroar mig mest för att mensen ska komma när som helst nu. Är trött och har som mensvärk. Mådde lite illa imorse och kände mig febrig.

Vill ju så gärna och börjar bli rädd för att hoppas för mycket.. Om inte mensen dyker upp på ett par dagar så ska jag bli mer positiv igen.

Vart går du någonstans? Vad jag förstår det där jag går så odlar man bara längre om det behövs, att man långtidsodlar för att ge dom en chans liksom. Men vet att man långtidsodlar på andra platser för att msn menar att bara dom bästa äggen klarar sig då.

Vi fick ut 15 ägg, 11 blev befruktade och hela 7 föll bort. 2 ägg odlades i bara 2 dagar eftersom att dom utvecklades optimalt. De andra 9 odlades vidare till 5-6 dagars och av dom fick vi tillbaka 2 till frysen. Vi gjorde ju en ET med ett 2 dagars och fick tre kvar i frysen. ET lyckades ju inte. Kan ju ha varit att det slutade dela sig. Så vi har haft större hopp för blastisen vi fick tillbaka denna gången. Kanske är det våran tur nu, vem vet.

Vi försöker hålla ut och hoppas och längtar.

Det är en "sån" dag idag.

Hur har du mått idag, något nytt? :)
  • lillal8_79

Läste en artikel från nåt sjukhus, att om det tar sig eller inte handlar till största del om hur embryot ser ut inuti. Ser den ut som den ska inuti så kommer den att fästa och utvecklas. Det handlade tydligen inte så stor del om själva kvinnan, enligt dom. Jag tyckte det kändes tröstande på något vis.

Kan inte fatta att jag skrev att jag kände mig glad. Känns sådär faktiskt nu ikväll. Det blir kanske jobbigare ju fler dagar som går. Man kommer ju närmre och närmre ett besked. Det gäller nog för mig att hålla mig sysselsatt : p

Brukar tänka på ett inlägg jag läste när jag vill trösta mig. Tjejen skrev att det kändes precis som att mensen var på väg hela tiden så hon hade med sig sin menskopp i en vecka, och var gravid då förstås.

Jag går på akademiska i Uppsala. Jag fick ut 10 ägg, 7 blev befruktade och 4 klarade av att bli blastisar. Embryologen sa att det var ett strålande resultat. Jag vet faktiskt inte om hon talade om kvalitén eller antalet. Eller varför de gjorde som de gjorde. Kändes som om det var duktigt folk på labbet. Så litar på dom.

Hoppas du känner dig bättre snart! Jag har inte känt så mycket idag förutom lite mensvärk. Jag tycker faktiskt att det är mer aktivitet på nätterna så jag brukar känna mig mer positiv då. Är det lika för dig?

• smenskelling

Va alla tjuvtestar..

Här klampar jag in på ruv dag 12 idag och har inte "tjuvat" Mår bra, trött och magen fylld med gaser, märkte här om dagen vad glansiga mina ögon är ! Brukar få glansiga ögon när jag har feber, men det har jag inte.

Sen det här med vikten...blir knäpp..ena dagen + 2kg och nästa - 2 kg.. hela tiden...idag ligger jag på minus så då e jag på gladare humör

• Julmust2014
    lillal8_79 skrev 2014-12-17 20:42:26 följande:

Läste en artikel från nåt sjukhus, att om det tar sig eller inte handlar till största del om hur embryot ser ut inuti. Ser den ut som den ska inuti så kommer den att fästa och utvecklas. Det handlade tydligen inte så stor del om själva kvinnan, enligt dom. Jag tyckte det kändes tröstande på något vis.

Kan inte fatta att jag skrev att jag kände mig glad. Känns sådär faktiskt nu ikväll. Det blir kanske jobbigare ju fler dagar som går. Man kommer ju närmre och närmre ett besked. Det gäller nog för mig att hålla mig sysselsatt : p

Brukar tänka på ett inlägg jag läste när jag vill trösta mig. Tjejen skrev att det kändes precis som att mensen var på väg hela tiden så hon hade med sig sin menskopp i en vecka, och var gravid då förstås.

Jag går på akademiska i Uppsala. Jag fick ut 10 ägg, 7 blev befruktade och 4 klarade av att bli blastisar. Embryologen sa att det var ett strålande resultat. Jag vet faktiskt inte om hon talade om kvalitén eller antalet. Eller varför de gjorde som de gjorde. Kändes som om det var duktigt folk på labbet. Så litar på dom.

Hoppas du känner dig bättre snart! Jag har inte känt så mycket idag förutom lite mensvärk. Jag tycker faktiskt att det är mer aktivitet på nätterna så jag brukar känna mig mer positiv då. Är det lika för dig?

Ja man tar till sig den tröst man kan :)

Kan tänka mig att dom har luktar olika rutiner i olika landsting. Vår läkare vsr sådär, en gammal stofil. Men resten av teamet är helt underbara!

Jag har så ont i svanken om nätterna att jag inte kan sova. Blir Galen! Har knappt sovit sista 4 nätterna. Idag pirrar det i magen och hsr så ont i svanken att det inte går att sitta ner.

RD 6 idag. Hur mår du? :)
  • Julmust2014
    smenskelling skrev 2014-12-18 07:37:44 följande:

Va alla tjuvtestar..

Här klampar jag in på ruv dag 12 idag och har inte "tjuvat" Mår bra, trött och magen fylld med gaser, märkte här om dagen vad glansiga mina ögon är ! Brukar få glansiga ögon när jag har feber, men det har jag inte.

Sen det här med vikten...blir knäpp..ena dagen + 2kg och nästa - 2 kg.. hela tiden...idag ligger jag på minus så då e jag på gladare humör smile5.gif

Hej smenskelling!

Ha ha ja, det är inte lätt att hålla sig från att testa!

När har du testdag? Har du gjort en FET, stimulerad/ostimulerad, hur många dagar odlade ägg osv?
  • Misakio
    Julmust2014 skrev 2014-12-17 12:14:33 följande:

Åh wow vad häftigt Misakio! Vi längtar efter den där känslan :)

Var det odlat i 5 dagar och sedan nedfryst och upptinat under dagen och infört på em?

Eller odlat i 6 dagar upptinat osv..?

Vårat var ju odlat i 5 dagar först. Sedan tonades det på morgonen dagen för insättning och återföringen skedde på eftermiddagen. Alltså 6 dagar vid återföringen :)

Det var odlat i sex dagar sedan nedfryst :) Det är via nordic ivf center, vi bekostade ett ivf medan vi väntade på att komma fram i landstingets kö.
  • smenskelling
    Julmust2014 skrev 2014-12-18 08:01:26 följande:

Hej smenskelling!

Ha ha ja, det är inte lätt att hålla sig från att testa!

När har du testdag? Har du gjort en FET, stimulerad/ostimulerad, hur många dagar odlade ägg osv?

Första försöket , Jag har ett färsk blastocyst och har test dag den 23e. Men vi ska testa på julafton 4st 6 dagars i frysen.
Svar på tråden Blastocyst FET