• Julmust2014

Blastocyst FET

Hej, gjorde i förrgår en FET med en 5 dagas blastis. Det är första FET för oss och andra återföringen. Gjorde en ET med ett 2 dagars i oktober som inte blev något tyvärr.

Några andra som ruvar på en december blastis? Känner ni något? Stack till igår morse och idag har jag haft molvärk.

• Svar på tråden Blastocyst FET
  • lillal8_79

Jag har har två fem dagars blastisar i frysen så det känns bra. Fick rejäl mensvärk nu när jag skulle gå å lägga mig. Ingen aning om vad det betydde.

I kväll har jag gått på kristlig djupmeditation ; ) Det var för att ta tag i den stress jag brottats med den senaste tiden men jag tror jag blev lite andlig på köpet. Jag blev faktiskt lite omtumlad på ett bra sätt och böla lite när jag kom ut ur kyrkan. I övrigt gillar jag naturvetenskap. Googla på "här fäster ägget", det är ju helt fascinerande.

Fortsätt gärna att uppdatera mig om hur du mår : )

• Julmust2014

Å vad härligt! :)

Var alla dina långtidsodlade?

Vi hade två 2 dagars och ett 5 dagars och ett 6 dagars. Så lite olika..

Haha det var inte dåligt! Låter väldigt främmande för mig, men samtidigt så är det något speciellt med kyrkor, faktiskt.

Sovit lite bättre inatt, men fortf ont i höfterna och molande i tjejmagen. Idag sticker det i höften och mådde lite illa innan frukost.

Känns som jag håller på att bli sjuk, allmänt hängig. Är helt slut efter en arbetsdag..

Vi är sugna på att testa här hemma, men försöker hålla oss..

Hur mår du idag på RD 5 :)

• Misakio

Hej, vi gjorde ett FET den 29/11. Jag kunde inte hålla mig utan testade från rd9 ellerhur. Plus hela vägen! Vi hade stimulerat men jag kände ganska tidigt att det hade tagit sig. Först kom humörsvängningar och mensvärk /molvärk sedan sjukt ömma bröstet och illamåendet kom strax efter bim. Jag önskar er lycka till!

• Julmust2014
    Misakio skrev 2014-12-17 09:09:58 följande:

Hej, vi gjorde ett FET den 29/11. Jag kunde inte hålla mig utan testade från rd9 ellerhur. Plus hela vägen! Vi hade stimulerat men jag kände ganska tidigt att det hade tagit sig. Först kom humörsvängningar och mensvärk /molvärk sedan sjukt ömma bröstet och illamåendet kom strax efter bim. Jag önskar er lycka till!

Hej Misakio!

Grattis!!!! :)

Hur många dagar var embryot du blev gravid med odlat?

Vi är på RD 5 idag och planerar att testa på RD 9 :) BIM idag eller imorgon.
  • Solkatt78

Hej! Gjorde vårt första Fet den 11/12 med en blastocyst. Är på toppenhumör och har inga symtom förutom ömma och svullna bröst vilket jag tror är biverkningar på vagitorierna. Har även haft molvärk dag 1-5. Jag har testdag på julafton..Känns sådär..antingen världens bästa julklapp eller den sämsta julaftonen..

• Solkatt78
    Julmust2014 skrev 2014-12-15 13:49:25 följande:

Vill tillägga att vi gjort FET i ostimulerad cykel och alltså inte tar några hormoner denna gången. Hur gör ni?

Eftersom jag haft cystor och väldigt oregelbunden mens sedan vår senaste ivf-behandling i januari -12, så har jag tagit primolut, letrozole, gonal-f och slutligen ovitrelle för ägglossningen innan frysåterföringen.
  • Julmust2014
    Solkatt78 skrev 2014-12-17 10:44:19 följande:

Hej! Gjorde vårt första Fet den 11/12 med en blastocyst. Är på toppenhumör och har inga symtom förutom ömma och svullna bröst vilket jag tror är biverkningar på vagitorierna. Har även haft molvärk dag 1-5. Jag har testdag på julafton..Känns sådär..antingen världens bästa julklapp eller den sämsta julaftonen..

Hej Solkatt78!

Vad spännande :) Då ligger du en dag före mig då!

När vi gjorde ET i oktober hade jag kraftiga PMS liknande symtom av lutinus vaggisarna, fy sjutton alltså!

Har du också kort cykel? När har du BIM? Vi har testdag på juldagen men kommer att testa redan på söndag 21/12 :)

Vi hoppas på den bästa julklappen någonsin för oss allihop!
  • Solkatt78

Julmust : Jag har, eller hade innan ivfbehandlingarna 30-32 dgr. Har enligt min mensapp bim idag :)

Vi kommer inte att testa tidigare, ev. kvällen den 24:e eller den 25:e på morgonen om inte mensen kommer innan. Ja, vi får hålla tummarna för oss ivf-tjejer att vi lyckas! Nu är det faktiskt våran tur ;)

• Julmust2014
    Solkatt78 skrev 2014-12-17 11:36:37 följande:

Julmust : Jag har, eller hade innan ivfbehandlingarna 30-32 dgr. Har enligt min mensapp bim idag :)

Vi kommer inte att testa tidigare, ev. kvällen den 24:e eller den 25:e på morgonen om inte mensen kommer innan. Ja, vi får hålla tummarna för oss ivf-tjejer att vi lyckas! Nu är det faktiskt våran tur ;)

Men vad konstigt att vi har lika långt från insättning till testdag du som har lång cykel och jag kort (24 dagar). Trodde det var cyklarnas olika längd som avgjorde TD?

lillal8_79 då var alltså inte det förklaringen?

Vi kommer att testa tidigare eftersom att jag har BIM typ nu. Så vi väntar ändå några dagar efter BIM när vi testar i helgen, och bara 3 dagar före TD :)

Sååå spännande! Hoppas hoppas ;)
  • Misakio
    Julmust2014 skrev 2014-12-17 10:05:13 följande:

Hej Misakio!

Grattis!!!! :)

Hur många dagar var embryot du blev gravid med odlat?

Vi är på RD 5 idag och planerar att testa på RD 9 :) BIM idag eller imorgon.

6 dagar :) Första gången jag är gravid, känns så himla kul! Hoppas verkligen den stannar
Svar på tråden Blastocyst FET