• thuram

BF Juni/Juli 2015 Östersund

JGFH skrev 2015-04-27 09:22:45 följande:
    Hehe ja men precis:) Längtar. Men nu har du typ 1 månad kvar snart:D Känns som en evighet tills våran lilla mini är beräknad. 

Alla hade sina partner med sig på våran grupp i alla fall. En kompis som gick hade alla sina partners med där. Men hon hade inte det då han inte kunde vara med. Men det verkade gå bra ändå för henne:) Det tror jag det gör för dig med. Man kan inte räkna med att man alltid har tid. Så det är inget att oroa sig för:) Kommer gå super bra.

Hehe, ja maj känns som hur lång som helst helt plötsligt. Trots att april bara susat förbi. Men då hinner jag i alla fall göra klart det sista. Jag vill börja tvätta och bädda nytt hos bebis redan. Men det känns dumt. Så jag försöker hålla ut. haha. 
    Men vad skönt att du mår så bra:) Hehe, jag tycker det känns som bebis aldrig vill sova. Alltså det rör sig nästan konstant. Förstår inte. Ska dom inte sova mycket? haha. 
    Ja, alltså jag känner mig så himla vilsen. Jag vet inte alls vad jag ska göra. Man kan tydligen fylla i och börja planera och börja ta ut dagar då man planerat. Annars om man ska vänta tills bebis är född har fk en handläggningstid på 30 dagar om jag inte minns fel. Så jag vet inte alls hur jag ska göra. Jag får kanske börja planera att ta ut föräldrarpengen när bebis är beräknad. Men jag förstår inte riktigt. Alltså det med papper och blanketter gör mig knäpp. Haha.
    Ja det är sant:) Man kanske blir sjukskriven mot slutet ändå:p 
    Tiden har gått väldigt fort och jag börjar inse (eller nej mest dom runt omkring mig) att jag faktiskt är gravid långt gången så jag borde ta det lugnt! Men i och med att jag har mått så bra hela tiden har jag kört på som vanligt med jobb och hemmasysslor men jag tror kroppen börjar säga ifrån nu och jag börjar förstå att det är väldigt nära nu :p Idag försökte jag ta mig till ikea men det ville inte bebis som såg till att allt jag åt och drack kom upp igen så var bara att vända halvvägs.. Kanske ett tecken på att jag ska lugna mig, jag vet inte.. :p

Jag var inte ensam att vara ensam på gruppen i alla fall :) Det gick bra men det var såå tråkigt! haha. Det var ju bara första gången och vi pratade liksom inte direkt om något speciellt.. Hoppas det blir lite mer information nästa träffarna :)

Förstår dig, jag vill också bädda men ska hålla ut ett tag till. Eller ja jag har satt på påslakan och örngott på täcke och kudde men dom ligger färdiga i garderoben och väntar på att få flyttas till spjälsängen ;)
    Hehe ja här rör det sig också, jämt! förutom när sambon lägger handen på magen då blir det tvärlugnt.. hehe! Fast nu senaste dagarna har han äntligen fått sett när magen guppar och gör olika former :p
    Om en vecka är jag och sambon lediga nästan en vecka tillsammans (vi är rätt duktiga på att jobba runt varandra) så då ska vi försöka sätta oss vid datorn och verkligen göra klart planeringen för föräldrapenning! Så får väl se hur det går :p 

Alltså jag vet inte om jag är knäpp men jag förstår fortfarande inte att det verkligen är en bebis som ligger i magen? En liten människa? Just nu svärmar min fb över med nyfödda bebisar och jag kan inte riktigt förstå att det är en riktig sån bebis som jag ser på bilderna som är i min mage?! Börja längta till förlossningen nu bara för att se så att hela den här bebisgrejen stämmer ;) haha! Först väntar jag bara på att den ska vända på sig... fortfarande lite småstressad över det!
  • thuram
    L och K skrev 2015-04-29 16:37:38 följande:

Ja men precis :)

Hahah ja den va klockren ! :P

Okej =)

Har ni börjat/ gått i föräldragrupp ? :)

Hände en så läskig grej igår!

Min mamma har hästar och får och igår när hon ville ha hjälp med att hålla i nätet hon skulle fylla på hö med så skulle jag gå in i hagen och eftersom jag har ont i kroppen så tänkte att jag  skulle stödja mig på en trästolpe dit tråden går.
    Missbedömde och satte fingrarna imot metall ögglan där man ska sätta tråden när man stänger hagen.
    Fick så klart en stöt men de gjorde så ont och gick igenom hela kroppen mestadels överkroppen o verkligen ut i andra armen.
    Första tanken var att gjorde de så ont för mig hur kände bebis då? :S kände oron redan då och var chockad, började att googla men som alltid får man olika budskap där. Mina föräldrar sa att äää inge fara och sen satte jag mig ner och kände att jag började få ont i magen och svanken. När min sambo kom gåendes över gården så gick jag fram till honom och då brast det , blev så ledsen.
    Han lugnade mig ( han har jobbat på bondgård) och menade på att strömmen inte var farlig och jag sa att de vet jag, för mig iaf men bebisen då?  o han kände också att vi skulle ringa för att kolla med 1177.  Min pappa hörde de så han ringde ^^ och dom sa att vi skulle åka in.

Dom kollade hjärtljud och kollade kruvan osv  så ca 30 , 40 minuter var det.
    Sen ville dom göra ultraljud och till sist kollade dom EKG på mig med pga smärtan jag hade haft. Som förmodligen var för att ja spände mig.
    Men allt såg iaf bra ut så det kändes sååå skönt :)

När barnmorskan kom in för att kolla hjärtljud till o från o sa att det såg bra ut så kändes de lugnare =) hon gick ut o jag o min sambo pratade om något, han satt så jag fick vila imot honom eftersom jag har ont när jag ligger på vissa sätt.. Jag började skratta , minns inte vad vi pratade om . Maskinen började att brusa och den tappade lite kontakt med bebisens hjärtljud så på pappret som skrevs ut blev  de konstigt men jag märkte inte de för att jag skrattade o hörde bruset o min sambo försökte få mig att sluta skratta o själv hålla sig för skratt , de gick inte !!!!  lät så styggt o kändes bra att de var bra med bebisens hjärta. Jag försökte sluta o precis när ja gjorde de så kom barnmorskan inrusande och sa vad gör ni?????? Min sambo sa, hon fick en skrattatack o så kolla hon så de funkade som innan o så gick hon. Sa till min sambo att jag inte kan kolla på honom för då kommer jag skratta igen , lånade hans telefon o kollade bilder o försökte prata om annat.

De va härligt att se bebis på Ul igen ! =)
    och att allt va som de skulle

Haha! :)

Ja vi började i föräldragruppen i tisdags, rätt tråkig första träff men hoppas den blir bättre och intressantare! När ska ni gå? Eller ska ni gå? :)

usch vad läskigt! Förstår att du blev orolig men tur allting såg bra ut :)
  • thuram
    JGFH skrev 2015-05-05 09:49:05 följande:
    Ja verkligen:p Känns så overkligt. Jag kan fortfarande inte förstå att det ligger en liten människa i mig. haha. Ja du kanske borde ta det lugnt om det blir så och så är det så pass nära nu. Jag klarar inte av att göra mycket. Får så ont så sambon får städa och fixa här hemma. :p

Ja vi har uppehåll denna vecka i gruppen. Så nästa vecka blir det mer prat om bebis för oss i alla fall:) Har börjat tänka allt mer på förlossningen och hör på andra om hur jobbig deras förlossningar varit. Blir livrädd att min vardag är drabbad. Riktigt jobbigt. Vet inte vad jag ska göra heller för att det ska gå bra. Måste kanske ta upp det med bm.

Hehe:) Mysigt. Våran mini rör sig nästan jämt när sambon lägger handen på. Även när kompisar känner så rör det sig:) Vet inte hur många filmer jag har där magen guppar. haha. Ja, jag har inte ens börjat fylla i dagar. Så svårt att planera vilka dagar jag vill ha och hur mycket eller lite dagar jag ska ta. Måste vänta på att sambon hjälper mig och ger mig tips och råd på hur vi ska göra. Pratade med någon på fk igår och hon verkade totalt borta på det där. Fattar inte varför vissa får jobba med sånt. 

Som för mig då:) Jasså? Har bebis inte vänt på sig? Vart ligger huvudet? Våran lilla mini tror jag inte riktigt har fixerat sig ännu. Men vi får se när vi ska till bm idag igen:) Snart är det ul varje vecka så då närmar det sig verkligen förlossning känns det som. 
    Det kanske är dags för mig att släppa mitt kontrollbehov då kanske och låta sambon hjälpa till mer ;) jag är en sån som gärna göra allt själv så svårt att lämna över ansvaret till någon annan! Får börja peka och säga istället vad som ska göras :p

Finns en tråd här på familjeliv om roliga förlossningshistorier som du kanske kan kolla upp, ärliga berättelser och man får skratta lite och se att det inte är såå farligt :) Men prata med din bm, hon ska ju hjälpa dig om du är orolig!!

Hehe vilken social bebis du har, min är nog lite ego och låter bara mig känna och se.. tar man fram för att filma blir den helt still :p Lite tråkigt när man vill dokumentera lite ju.. :) Näe man har ju inte hört mycket bra om fk.. :p Funderar på om man ska plocka ut många dagar nu i sommar då man kanske vill ut och göra saker och sen snåla lite på dagar och pengar till hösten när det inte finns lika mycket att göra :p Men får väl se hur det blir! Man blir inte rik på att vara föräldraledig iallafall den saken är säker..

Näe min bebis tror den ska komma ut på sidan på mig.. Huvudet trycker ut väl på höger sida, legat lika nu i några veckor.. Vad jag har läst så gör dom vändningsförsök v37+0 så jag har lite mindre än 2 veckor dit så hoppas verkligen den vill vända sig själv snart! Har tid hos bm om en vecka så ska fråga lite mer då i och med att detta börjar oroa mig lite.. :p
    Lycka till hos bm :) Själv ska vi snart iväg på föräldrargruppen för träff nr2.
  • thuram
    JGFH skrev 2015-05-05 15:32:49 följande:
    Haha jag är precis lika dan:p Har svårt att låta bli att göra något. Blir så fruktansvärt uttråkad och vill gärna göra så mycket själv. Känner mig så lat som inte gör något nu. haha.

Jag har pratat med bm idag. Ska få komma på förlossningen och "bekanta" mig  lite. Prata med barnmorska där och så. Sedan så ska vi väl få komma på spädbarnsavdelningen och se mer där. Känns bra. Hon frågade om jag ville göra kejsarsnitt eller inte. Men jag är livrädd för båda saker. Men det känns skönt att jag får hjälp nu. Har inte riktigt vågat ta upp det förut. Så jag får se hur det blir med allt:) Skönt var att få bekräftat att jag inte behöver gå över i alla fall. 

Hehe:) Den kanske blir en vilding när hon tittar ut. haha. Rör sig jätte mycket. Lika så när jag får göra ul. Rör sig konstant. haha. 
    Nej verkligen inte. Blir så irriterad över att ringa dit och dom själv inte riktigt vet något. Då känner jag bara. Men varför jobbar du med detta. 
    Ja det är sant, jag vet inte alls hur lite eller mycket jag ska ta ut. Känns som jag inte vill ta ut 7 dagar för då försvinner allt på en gång. Men det kommer verkligen bli jätte jobbigt att få så lite varje månad. Speciellt när man är van vid lön. Usch. Tycker det borde vara skattefritt åtminstone. 

Hehe. Vi fick göra ul idag bara för att apparaten var på, Bebis ligger med huvudet ner och ryggen åt vänster. Hon sa att det är så de brukar ligga när det närmar sig förlossning. Så det känns skönt att det är som det ska med det i alla fall. Men man vet väl kanske aldrig hur det blir. Jag har någon gammal klasskompis de gjorde vändningsförsök på men inte lyckades. Hon fick ta kejsarsnitt till slut. Men det där kommer nog ordna sig:) Kanske bebis vänder sig rätt nu i veckan också. Vem vet:) Okej, vad roligt. Hoppas det blir mer roligt denna gång.
    Näe precis man vill ju inte bara ligga och slöa ;p

Vad skönt att du får komma dit och känna av miljön i alla fall och att dom förstår dig och försöker komma fram till en lösning :) Vad lutar det åt då? kommer du vilja göra kejsarsnitt?

Dom säger väl att hur dom är i magen blir dom till en viss del när dom kommer ut också :p Blir spännande! 
    Mjo man kan ju undra varför vissa ens jobbat där.. Det verkar ju inte som att dom är så hjälpsamma bara för att vi ska få så lite pengar som möjligt! Jag menar det finns ju säkert massa knep på hur man kan få ihop dagarna att räcka längre och ändå få ut okej med pengar men det skulle dom ju aldrig säga... :p Kommer nog bli tufft första månaderna innan man vant sig :p 

Skönt för er :) Och kul att ni fick kika lite på henne!
    Har också läst om massa misslyckande vändningsförsök.. (dumma google) Verkar vara stressande för bebis. Känns konstigt att jag har alltid tänkt att föda normalt och nu börjar tankarna komma att jag kanske inte kommer kunna göra det. Lite läskig omställning.. 1 vecka kvar.. Men på måndag är det ju bm-besök så jag kanske får stilla min oro och hon kanske säger att det är gott om tid kvar.. Man ska ju inte tro allt man läser på internet ;)

Träffen var bättre denna vecka i alla fall, tiden rusade förbi! Pratade om amning och första tiden hemma och så. Nästa vecka blir det den där träffen på sjukhuset som jag såg ni pratade om längre upp i tråden :)
  • thuram
    L och K skrev 2015-05-08 15:55:14 följande:

Okej :) tycker du föräldragruppen blivit bättre? Hur många ggr har du gått nu?

Vi har gått 2 ggr och i tisdags skulle vi på den tredje men först hade vi en koll hos bm på morgonen och bebis hjärtljud var snabba och höll i sig så efter att vi gick iväg o satte oss i 20min. Jag kände inga rörelser men hon gissade på att bebis var aktiv men tyckte vi skulle kolla ändå Så hon ringde förlossningen och vi åkte in. Samma tester som veckan innan men två ctg kurvor för att första så såg dom inte de dom ville så vi gjorde ul o sen kollade hjärtljuden igen O då såg dom intervallen dom ville. Dom förklarade de med att hjärtljuden va så snabb för att de va mitt i en period som dom hade ett namn på o som är då bebis är aktiv sen tajmades en vilopaus in då på första kurvan. Missade iaf gruppen men vi har en gång kvar :) vi tycker de har varit bra o intressant :)

Ja de va skönt att de va bra :)

Ja förra träffen var mycket bättre och mer givande så nu känns det bättre :)

Men vad det ska strula för dig, tur det bara var viloperiod och dålig timing :)
  • thuram
    JGFH skrev 2015-05-12 13:59:21 följande:

Haha ne verkligen inte:p

Ja det känns jätte skönt att få sett allt och så. Jag vill helst inte göra kejsarsnitt. Men som sagt, det vet man aldrig just i den stunden vad som sker. Men jag siktar på vanlig förlossning och bedövning till tusen. haha. 

Ja men precis:) Fast det verkar vara så alla i föräldragruppen har en bebis i magen som nästan aldrig sover. Sambons syster hade också en livlig krabat i magen men blev inte det när den tittade ut:) Så vi får se hur våran blir. hehe. 

Ja men eller hur. Det verkar vara svårt för dom att ens ge tips på hur man kan göra. Allt verkar så jobbigt för dom. Tydligen ska man veta allt själv och bara ansöka. Det är inte så lätt när man aldrig hållit på med sånt tidigare:p

Ja verkligen:) Men nu nästa vecka får vi se henne igen och se så allt ser bra ut eller om något inte är så bra. Det känns skönt att se växtkurvan. Google verkar inte alls vara bra:p Jag har googlat allt möjligt och det gör det inte bättre. Ja jag förstår det. Men det bästa är nog inte att tänka på det utan att fråga bm när man väl är där. Dom vet mer exakt än googles alla svar:p 

Hur gick det för dig hos bm?:)

Okej, vad skönt att det verkade bättre nu:) Kommit i kontakt med någon i gruppen? Är det någon som ska få ungefär samtidigt som dig eller är det mycket spritt? :p

Haha min taktik också, kommer nog vilja ha all smärtlindring. ;) är inte så petig som vissa att dom inte vill vara helt borta när bebisen kommer. För mig är det bara viktigt att ungen kommer ut och att jag slipper få ont :p

Okej, sen kanske det är lätt att säga att man har en livlig bebis när man inte riktigt kan jämföra med någon annan om du förstår vad jag menar :) Kanske normalt att känna att man har en livlig bebis i sig, den ska ju röra sig så :p

Men snark! Skulle ju fixa med försäkringskassan i helgen och nu är det redan tisdag.. Lätt att glömma bort tråkiga saker tydligen! :p

Allt kommer nog att se bra ut ska du se :)

Gick som jag trodde hos bm.. Hon kunde inte helt säkert säga hur bebisen låg och inte heller barnmorska nummer 2 som också fick komma in och klämma så dom tror på min känsla att fötterna är neråt. Så imorgonbitti ska vi på ultraljud för att fastställa hur den ligger och är det som jag tror så blir det vändningsförsök direkt efter. 50% chans att vändningsförsöket lyckas.. Så sjukt rädd och nervös!! Lyckas inte vändningen så blir det kejsarsnitt, är inte så sugen att testa föda med rumpan först som endå kan sluta i akut kejsarsnitt.

Näe var mest äldre i min grupp, tror inte det är någon jag kommer träffa sen men man vet ju aldrig :) Alla i gruppen har bf under samma 2 veckor så vi är ju nära alla.
  • thuram
    L och K skrev 2015-05-13 16:43:49 följande:

Okej va bra att de känns bättre med träffen nu, Hur många gånger har du /ni kvar att gå? :).

Ja men nu tror jag de har strulat klart haha :)

Hur går det för dig? :)

Missade en gång nu idag men vi har två träffar kvar :)

Ja vi kan ju hoppas det, är man gravid har man ju redan tillräckligt med saker att oroa sig över som det redan är :p

Strulet hoppade nog till mig istället ;) Varit på sjukhuset hela dagen för vändningsförsök som misslyckades. Bebisen är envis och vill verkligen ligga med rumpan neråt.. Så nu väntar jag på att få en tid för kejsarsnitt inom 3 veckor. Vet inte riktigt vad jag känner än.. Har valet att föda vaginalt också men verkar som att det är så mycket risker.. Positiva är ju att vi får en exakt dag då bebisen kommer, om den inte väljer att komma tidigare då :)
  • thuram
    JGFH skrev 2015-05-14 20:00:35 följande:

Haha ja men precis:p Bara den kommer ut och man slipper ha super ont. Kompisar som inte haft annat än lustgas. Men de har sagt att de ångrat sig att de inte gjorde eda. haha. Får väl se hur det går:) 

Var ni på förlossningsförberedande kursen som var? Var den bra i så fall? Vad pratade dom om? 

Hehe ja:) Kompisar som inte haft livliga bebisar alls i magen. Ena kände typ aldrig sin mini:p Men det är nog olika:) Våran verkar då aldrig sova. Men nu har jag blivit så himla van att jag inte ens tänker på att magen sticker ut huller och buller.

Ja, jag med. Men det har verkligen inte gått bra att sätta sig ner och kolla på det med föräldrar dagarna. Blir lite less på mig själv faktiskt. Men jag känner att jag vill att sambon ska vara med så jag inte bara tar ut dagar och han kanske tycker vi inte behöver så många/lite dagar.

Men oj. Hur gick det för dig på ul? Blev det något vändningsförsök? Hur har allt gått? Blir det något kejsarsnitt eller?

Jasså? Hehe. Ne det verkar inte som det blir så mycket kontakt med de i min grupp heller. Fast det kanske blir något annat sedan. Men just nu har jag ingen som helst kontakt med dom alls. Jaha, men det låter ju bra:) Vi verkar vara utspridd på 1 månad. Men som bm sa vet man aldrig om den första kanske går över 2 veckor och den andra föder 2 veckor tidigare osv. Men det löser sig nog oavsett:) Jag är så nervös inför att kanske behövas sättas igång. Jag hoppas då att bebis ska komma tidigare så jag slipper gå igenom smärta i flera dygn:p Fast det kan ju gå fort med. Så jobbigt med denna ovisshet.

Varning, Nu kommer inte mina svar i ordning ;) och det kan bli långt..

Var på förlossningen hela onsdagen så missade träffen om förlossning plus att vi bestämde oss att den endå kanske inte skulle ge oss så mycket då vi nu har hamnat i en helt annan situation och har den information vi behöver. Hade i alla fall rätt att bebisen sitter med fötterna och rumpan nedåt så vi fick görs vändningsförsök, inte såå farligt som jag hade förväntat mig så det var skönt (det var ju ingen rolig upplevelse ändå och jag tyckte mest synd om sambon som satt och såg hur obehagligt det var utan att kunna göra något). Dock misslyckades vändningen efter att läkaren hade testat 2 gånger, det var nära men så fort han släppte så flyttade bebisen tillbaka till sin trygga ställning. Fick sen göra röntgen för att se att jag skulle klara att föda i säte och det kan jag. Så vi fick information om både att föda i säte och kejsarsnitt, vill egentligen inte göra något av det men väntar nu på att få en tid för kejsarsnitt. Känner mig lite snuvad på förlossningen men vissa nackdelar med att föda i säte skrämmer mig så är inte så sugen på att testa det.. Nu hoppas jag på att bebisen får nå ryck och vänder sig själv, finns ju en liten chans att den kan göra det!

Imorgon har jag bestämt att jag och sambon ska ta oss tid att titta på det där med föräldrapenningen! Börjar ju snart bli stressigt! :p

Hehe ja precis, jag känner också bebisen dygnet runt så man reagerar ju knappt längre när det buffar omkring! :p Kommer ju kännas sjukt tomt när man inte har något i magen som stökar runt sen skulle jag tro.. :p

Tråkiga grupper vi har kommit i då ;) Jo precis, när bebis vill komma kan ju skilja många veckor än vad som är bf :) Tror din tjej kommer tidigare än bf :) kan hoppas med dig!

Hur går det för er på namnfronten då? Har ni kommit nå vart där? ;)
  • thuram
    JGFH skrev 2015-05-15 12:39:51 följande:
    Men oj vilket strul. Tråkigt att bebis inte vill vända sig. Jobbigt läge du hamnat i. Blir som att man tänker, vad är bäst? Kejsarsnitt eller föda i säte tro. Båda delar har nog för och nackdelar. Hoppas den lilla filuren vill vända på sig så du får föda vanligt:) Jag förstår att du känner dig snuvad på förlossningen, men det kommer nog gå bra oavsett vad du bestämmer dig för att göra:) Jag har bestämt för att jag vill föda vaginalt. Men det märks väl när det närmar sig om det blir som man tänkt sig eller inte. 

Vad duktig du är. Jag skulle också behöva kolla igenom det med föräldrar dagarna. Gärna så snart som möjligt. Börjar bli stressad över att vi inte ens tänkt på dagar osv:p

Ja verkligen;p Igår kväll hade jag någon humörsvängning, kände mig så ledsen över att magen inte kommer vara där snart. Att den inte är rund och fin hur länge som helst. haha. Och känslan av att fundera på vem som är där inne, hur ser bebisen ut och massa tankar som snurrar omkring i min skalle. Snart har man inte kvar det och på ett sätt känns det jätte tråkigt men samtidigt kan man mysa med bebis i famnen sedan och det känslan kommer nog vara en av de bästa:) 

Haha ja;p
    Ja precis:) Jag hoppas hon gör det. Men det återstår att se:) Bara allt går bra och hon mår bra är jag nöjd:) 

Alltså det med namn, Jag blir tokig. Vi har som något förslag men samtidigt tänker jag att det kanske inte passar så bra när bebis är ute. Men jag och sambon måste sätta oss ner och fundera på fler namn. Börjar bli tajt om tid. Hur går det för er med namnfronten? :) 
    Känner lite att tji fick jag som har haft en sån lätt graviditet.. :p Föder man i säte så är oftast barnet lite mer medtaget när det kommer ut, plus att navelsträngen kläms minst några sekunder då huvudet ska ut i slutet.. Plus att den kan sträcka upp armarna ovanför huvudet, det kan krångla lite.. Detta gör mig osäker om jag vill utsätta bebisen för. Kejsarsnitt är det ju mest mig det är risk för men jag är frisk och ung och ska klara en "operation" utan problem. Men som sagt känns så tråkigt att missa att få föda vaginalt.. Får se hur det blir, kanske får värsta värkarna så det går fort då väljer jag nog att försöka föda i säte ändå :)
    Okej, det ska nog gå bra ska du se :) Visserligen verkar det inte som att man ska planera så mycket inför att föda barn, verkar ju ändå aldrig bli som man har tänkt sig.. :p

Aa lite duktig i alla fall. Det blev inte av igår men idag! Så har nyss skickat in för juni, juli och augusti och grinat lite för jag fattar verkligen inte hur man ska ha råd? :p Det löser sig nog! :)

Ja nu börjar tankarna snurra mycket och man är inte riktigt helt 100 i humöret. Jag har mina gråtstunder, känner bara att jag måste grina sen äre klart.. helt utan anledning.. :p så mysko! inte förrän nu jag har börjat fundera på hur den lille kommer se ut, ska bli så himla spännande allt det här :) Nu är det nära! :)

Att namn ska vara såå svårt.. :p tur man har 3 månader på sig sen innan man måste anmäla om namnet ;) Jag står väl mest för att hitta på namn här hemma.. men jag skriver en lista med både kill och tjejnamn och sambon får stryka varje gång han ser att nya kommer upp som han inte gillar. Jag själv stryker också ibland då jag ångrar mig ;) Killnamn är egentligen klart men vill ha en topp 3 i alla fall om det inte passar bebis när vi ser :p tjejnamn hittar jag verkligen inget jag "klickar" med.. hittar massa fina men inget wow om du förstår vad jag menar :p

Nu har jag slutat jobbat också, sååå skönt! :) Men att vila och ta det lugnt vet jag inte hur det ska gå till.. har påbörjat rejäl storstädning av hemmet.. :p
  • thuram
    JGFH skrev 2015-05-17 11:14:29 följande:

Jaha, oj det lät tråkigt att det är så pass mycket om man föder i säte. Vad jag fått reda på är att barnet lättare kan få någon sjukdom vid kejsarsnitt men jag förstår egentligen inte hur det kan bli så. Det är så pass många som föder med kejsarsnitt så jag tror inte direkt det är någon skillnad på om man föder vaginalt eller inte. Min bm har dock pratat massa om hur förlossningen går till nu när jag inte vill göra kejsarsnitt. De på specialist tycker man ska fundera på hur man vill föda. Fast det kanske har något med att de måste planera då jag har diabetes:p Jag vet inte. Men det kan ju bli akut kejsarsnitt också, det vet man aldrig. Men jag velar inte fram och tillbaka längre. Det känns ändå skönt att jag siktar på något och inte fortfarande är osäker på hur jag vill göra:) 

Hehe ja, det märks. Det löser sig nog oavsett hur du föder:) 

Jag förstår inte det med planeringen av föräldrapenningen. Jag verkar inte kunna skicka in min planering alls:o Eller kan du skicka in för att du börjat ta ut dagar nu? Jag kan inte skicka in något verkar det som:p Jag förstår vad du menar. Jag fattar inte hur man ska ha råd. Men samtidigt vill jag inte ta ut en massa dagar heller för jag vill kunna vara hemma med mini länge:p 

Jag verkar ha någon grin attack ibland. Inte så ofta men det kommer och har jag grinat en stund brukar det bli bättre. Men ibland kommer det tillbaka efter bara någon minut igen. haha. 

Jag längtar så mycket tills jag får ha bebis i famnen och hur hon kommer se ut och allt:) Du har inte alls länge kvar nu ju:D Jag måste börja tvätta allt nu i alla fall. Min mamma tyckte att det var dags. Man vet aldrig när hon vill titta ut. 

Men eller hur. Ja det är tur man har 3 månader efter födseln till att bestämma namn:p Vi kommer som ingen riktigt vart med detta med namn. haha. Jag tycker det är så svårt med namn. Har alltid varit svårt oavsett:p 

Haha:) Ja det är skönt att vara hemma, men jag har sån foglossning så jag orkar ändå inte göra något riktigt. Tänkt försöka storstäda men kroppen säger ifrån:p Blir så uttråkad av att inte kunna göra något. Men jag har börjat sy ett babynest igen. Får se hur det blir när det är klart:) 

Jo sen känns det som att blir så stor grej av allt när man ska föda i säte, kommer vara mycket folk inne på förlossningen med barnmorskor och specialistläkare osv. Känns lugnare med snitt! Ja snitt är ju mer eller mindre en rutinoperation så känner mig inte så orolig även fast det kan gå fel där ändå.. :)

Skönt att du bestämt dig, det lär ju kännas bättre och tryggare när du verkligen gjort ett val och kan fokusera på det istället för att vela :)

Vad konstigt, jo du ska ju kunna skicka in! Man kan ju plocka ut fp 60 dagar innan bf.. Men har din arbetsgivare skickat in om din årsinkomst så det har blivit registrerat hos försäkringskassan? Det var inte förrän efter det jag kunde göra något.. Vi har problem med att registrera sambons 10 dagar nu i förväg som man ska kunna göra.. Men det går ju att göra i efterhand också! Tycker även det är dåligt att pappan inte kan ansöka om fp förrän ungen är ute och fått sitt personnummer..

Hehe jag tycker också det är dags för dig att tvätta nu ;) det börjar ju närma sig!! Jag tvättar fortfarande då det alltid råkar följa med något plagg varje gång jag går på stan.. Haha!

Råkade berätta för min mamma om vårat killnamn vi vill ha, hon hade dock en dålig koppling till det.. Så måste fråga henne ordentligt sen om det nu blir en kille och vi fortfarande vill ha det namnet :p alltså det är ju så svårt, man har ju kopplingar till nästan alla namn känns det som.. Och när man väl hittar ett bra så ratar sambon det istället, åh! :p

Nu är det såhär att vi har fått tid för snitt, så senast nu på måndag den 25e har vi våran lilla bebis!! :D Denna vecka kommer det att bli svårt att somna på kvällarna.. Och den kommer gå så lååångsamt! Så idag har vi sista träffen med föräldragruppen och på fredag sista besöket hos bm. Allt känns helt galet och overkligt! :)
Svar på tråden BF Juni/Juli 2015 Östersund