BF Juni/Juli 2015 Östersund
Hej, jag är beräknad i början av juni :) Har fortfarande inte berättat för många även fast jag är i vecka 14 nu.. Längtar till ultraljudet så jag kanske fattar att det är en liten bebis där inne ;)
När har du bf?
Hej, jag är beräknad i början av juni :) Har fortfarande inte berättat för många även fast jag är i vecka 14 nu.. Längtar till ultraljudet så jag kanske fattar att det är en liten bebis där inne ;)
När har du bf?
Oj vad mysigt:) Jag har 24 Juni. Har inte gått 12 veckor än så jag är rädd för missfall. Jag ska på ultraljud nästa vecka, hoppas allt ser bra ut då:)
Ja det känns spännande:) Har redan varit på 1 när jag var i v 6 om jag inte minns fel. Jag har diabetes, så då blir det många ultraljud. Jasså? Får man inte göra något förrän v 18? Jag är så nojjig att den lilla inte ska leva och så. Hoppas allt ser bra ut.
Ja det är mitt första barn:) För dig då?
Ja men verkligen. Dåligt att man inte får göra ultraljud om man känner att man är orolig eller så. Oj, vad jobbigt att blöda:( Är livrädd att jag ska börja blöda eller att något inte är bra. Känns som en evighet tills nästa vecka. Vill att tiden ska gå fort så jag får veta hur det står till där inne:) Gud så spännande, fungerar dopplern bra? Vad kostar en sån och vart köper man det?:)
Okej:)
Tänk om jag kunde vända saker och ting till positivt:p haha.
Jag ska väl kanske berätta för dom närmsta efter jag varit på ul:)
Jaha, men oj vad smart att det finns sånt för hemmabruk ändå. Men på vilket sett kan det vara skadligt att lyssna på hjärtljudet?
Hur reagerade dom när du berättade? :) Jag har bara berättat för min familj och sambons föräldrar. Men det är väl till stor del ifall det skulle hända något så dom vet om varför vi kanske är ledsen.
Hur går det för dig?:) Idag har jag varit på ultraljud, oj vilken upplevelse. Stor skillnad från första gången. Jag kunde inte låta bli att skratta. Den lilla sparkade och vände ryggen mot oss. Var så himla roligt att se. Så tror jag vi blev framflyttade några dagar:) Så nu är jag 12+3. Känns så roligt. Vad är du i för vecka nu thuram?:)
Ja det var jätte mysigt:) Hehe. Det är som mig. Jag tittar på telefonen varje dag och kollar fast jag vet när jag går in i ny vecka och allt. Haha. Men jag har blivit lugnare nu när den stora missfallsrisk perioden är över. Jag kan förstå det:D Det är så himla underbart att se den lilla. Skulle vilja ha ett ultraljud hemma för att se det hela tiden.
Jasså? Åå:) Vad jobbar du med? Är du rädd för hur din chef ska reagera?
Det var det första jag fick säga till min arbetsledare och så när jag plussade :p Har varit sjukskriven så jag var tvungen att säga till i alla fall någon på jobbet för att de skulle veta varför jag var borta. Men det har gått jätte bra och nu kan jag börja berätta för andra. Sambons syskon ska få veta nu i helgen då vi går in i v 14:) Jag mår fortfarande illa och behöver springa och kissa konstant. Riktigt jobbigt. Men absolut värt det när man vet varför:)
Bor du i Östersund eller utanför?
Å vad spännande:D ska ni ta reda på kön? Men ser chefen inte magen eller döljer du den? Min putar ut:p vi har inte fått någon tid än men jag tror det blir 13 Jan:)
Jasså? Ja jag är inte härifrån så jag vet inget om jobb. Haha. Jag håller mitt hemligt ett tag med då jag är enda tjej på företaget:p haha.
Ja det är fint på frösön :) jag vill ha hus men jag får nog vänta ett tag till. Nej det verkar hur svårt som helst att få tag på lägenhet alltså. Det är ju sjuka priser tyvärr.
Nu blev det lång tid tills jag svarade igen. Haha :)
Ja det är sant:) känns som lättare om det blir flickan eller pojken istället för att säga den:)
Okej, men magen har växt en del eller?:)
Ja det är egentligen ingen brådska att ha hus men jag vill så gärna ha ett och nu när vi kanske kan köpa en tomt för bra pris känns det som varför inte:)
Jag tror att jag är i v 16 nu:) vet inte riktigt vart vi är men. Om det vi tror går vi in i v 17 på lördag.
Du då?:) jag är 25 och killen är 27. Hur gammal e du/ni?:)
Haha ja men det kanske inte är så många i Östersund som ska ha barn i sommar;) haha.
Ja men samma här:p Min mage börjar synas den. Går att dölja med tjocka tröjor och så men har jag åt sittande syns det.
Ja men det brukar alltid ordna sig:) Man behöver egentligen ingen större de första året. Bebisen bor oftast inne i samma rum som föräldrarna så att få större brukar man hinna senare;)
Jasså? Vad kul:) Jag får se på mitt ul om det stämmer vad jag är i. För de vi tror är att mini ska komma till midsommar. Men vi får se nästa gång^^ Jag har inte fått någon ul tid än så jag längtar extremt tills vi får en tid och kan ställa in oss på det^^
Jaha:) Ja men då skiljer det inte direkt så mycket mellan oss ändå:) Kanske varit annat om du var 20 och jag 30 eller något:p haha.