JGFH skrev 2015-02-27 18:19:49 följande:
Okej:) Ja det låter jätte roligt. Vet en som ska få nu i april och en ska få i Juli:) Känns som roligt att få någon man kan dela saker med då:) Ja det är nog inte så många som har någon att rådfråga riktigt. Någon måste ju bli den första också:) Men sånt löser sig alltid.
Ja precis:) Lika bra att låta det vara tills det närmar sig istället
Ja absolut:D Längtar ihjäl mig tills jag får inreda våran minis rum när vi får huset. Jag älskar att pyssla med inredning och själv kunna bestämma hur man vill ha det:D Haha, ja det har du rätt i. Man kan alltid hoppas på vinst i alla fall;)
Okej:) Jasså, men det måste kännas bra att man i alla fall får lyssna på hjärtat:) Tror det blir så för oss med, mot slutet är det varje vecka så det kommer bli extremt mycket bm besök. Men dom säger att vi kommer känna oss mer säker och veta mer när vi väl kommer in i allt och får råd och så pass mycket stöd så det känns verkligen jätte skönt. Hoppas bara allt flyter på bra och att de verkligen tar hand om oss när vi undrar över något.
Känns som det snurrar runt tusen frågor i huvudet och tankar på hur ska jag klara detta? Vet verkligen ingenting när jag tänker efter. Hoppas det blir bättre när vi får börja i föräldrar gruppen med.
Okej:) Ja men det känns skönt att ha det närmaste liksom. Slippa åka hur långt som helst bara för att åka till bm och så:) Vi ska börja i april:) Vi var med i gruppen som skulle starta nästa gång:)
Okej, va kul! Ja men vill ju gärna prata av sig om sina "besvär" och funderingar med någon som är lite mer intresserad och insatt än med sina icke gravida vänner som kanske inte vill höra mitt bebisprat varje gång vi ses.. ;)
Förstår dig, känns så sjukt mysigt att få inreda ett barnrum liksom :D Själv skruvade jag precis ihop spjälsängen, kom nästan en tår av overklighetskänsla att tänk om några månader ska våran bebis ligga där i.. :D Så mysig känsla! Så ja, jag kommer väl grina när jag väl sätter igång med rummet också, haha! Jag som var känslig innan graviditeten.. :p
Ja absolut, men känns så tråkigt att man kanske inte får gå på nå mer ultraljud. För som jag förstår det så blir det bara ultraljud om det är något avvikande för mig nu..
Skönt för er ändå att få gå så ofta även om det kanske kommer kännas mycket, ni lär ju som sagt få svar på många frågor :) varje gång jag har varit hos bm har hon frågat om jag haft nå frågor och det har jag inte haft förrän jag gått därifrån :p haha! Börjar också känna mig lite nojjig, den där känslan som många tydligen (inte så konstigt) verkar få, ska JAG bli MAMMA? och ta hand om en liten bebis som kommer att växa upp och bli stor. Åh jag får lite ont i magen när jag börjar tänka sådär :p
Man kommer nog in i rollen rätt fort skulle jag tro ändå :) Oj vad tiden går fort, tänkte att april är ju länge kvar tills jag kom på att det redan är mars imorgon.. sjukt! haha! Får väl se om vi får vara med i den gruppen då, vet ju inte hur många grupper det finns men känns sent för oss om vi skulle vänta till typ maj, då är ju ungen nästan redan här.. :p