Inlägg från: Celines Essence |Visa alla inlägg
  • Celines Essence

Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?

Smecker skrev 2015-11-23 22:45:37 följande:

Citera var du tar upp att mannen skall undvika att gå fram till kvinnan när hon dansat kråmande och tagit sensuellt på sin kropp eftersom hon kan bli rädd på grund av historiska sexuella övergrepp.

Nej just det, det tar du inte upp, för risken för sexuella övergrepp är endast en faktor när mannen kommer fram och ställer frågan direkt. Om kvinnan först dansat kråmande och tagit sensuellt på sin kropp så godkände du att män gick fram till kvinnor och ställde frågan, helt utan att nämna sexuella övergrepp som en faktor. Sammanfattning: Om mannen går fram direkt och ställer frågan så diskuterar Celine sexuella övergrepp. Om kvinnan först dansat kråmande och tagit sensuellt på sin kropp och mannen sedan går fram och ställer frågan så diskuterar Celine inte sexuella övergrepp.

Jag har tydligt skrivit att sexuella övergrepp alltid kan finnas!

Det du skriver här har du hittat på helt själv.

En kvinna kan tom stöta på en man själv, men sedan, om det känns fel, kan hon ångra sig och känna rädsla för sexuella övergrepp. Så det finns inget skydd för det.

Att jag inte skrev något om sexuella övergrepp just in meningen om kvinnor som kråmar sig, betyder inte att du lägga in vad som helst där.

Du debatterar på så låg nivå och fortsätter hitta på saker jag inte skrivit.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Smecker skrev 2015-11-23 22:53:26 följande:

Men du skriver ju själv att om hon dansar kråmande och tar sexuellt på sin kropp så är det okej att gå fram och ta sexuell kontakt. Hur skall du ha det egentligen?

Om kvinnan är tydlig med sexuella signaler kan jag förstå att en man upplever det som en sexuell invit. Det är det enda jag skrivit. Det står jag för. Dock kan "fel" man tända på henne, eller att det känns fel och hon inte vill ha sex ändå. Då finns risken för övergrepp. Jag har INTE motsatt detta. Det enda jag skrivit är att jag kan förstå om en man tar det beteendet som en sexuell invit.
  • Celines Essence
    S c h n a skrev 2015-11-23 23:06:23 följande:

Att män generellt minskar risken att upplevas som respektlösa om de inte inleder med att fråga om sex, köper jag absolut.

Men du tänker alltså det är okej för en man att vara respektlös om han minskat risken för att vara det?

Kul att du nästan förstår vad jag menar.

Om en man ägnar lite tid åt att prata med kvinnan (blickar säger ju också mycket) kanske han får en indikation om hon är intresserad av honom. Många människor får en känsla vad som passar att säga. Vissa har mer känsla än andra och risken att verka respektlös finns i princip alltid, men ju mer man försöker ta reda på vem man har framför dig desto större är chansen att man vet om frågan sex skulle falla i god jord. Om hon inte uppskattar frågan har han ändå visat lite intresse för henne som person och jag tror att risken att hon skulle känna sig som en random kropp minskar. Det i sig kan nog betyda en del jämfört med att inleda med frågan "vill du knulla"
  • Celines Essence
    S c h n a skrev 2015-11-23 23:21:39 följande:

Exakt, det är inte automatiskt respektlöst att göra ovanstående.

Jag har inte påstått att alla män ska eller bör fråga okända kvinnor på krogen om de vill knulla bara för att det inte per automatik är respektlöst, bara att det inte måste vara en respektlös sak att göra. Det beror ju på sammanhanget.

Ja, fast om man inleder med frågan vid allra första mötet förstår, när man aldrig sett varandra, (inga föregående blickar) förstår jag jag inte vad sammanhanget skulle vara.

Det jag vill att du ska komma ihåg är att mina inlägg är svar mot Smecker, där han skrivit att kvinnor som tycker att frågan är obehaglig är lättkränkta... Samt gjort paralleller till onyktra människor och att det ju kan finnas de som tycker det är jobbigt när män kommer fram och pratar, samt att jag gett mig själv och andra kvinnor som inte vill ha sex som exempel. Svaret har blivit att man inte kan ta hänsyn till lättkränkta människor och att jag personligen ju inte ens kan veta vad jag tänker och tycker. Hans bedömning att hans vänner är respektfulla och artiga behöver inte betyda att alla upplever det så.
  • Celines Essence
    S c h n a skrev 2015-11-24 00:03:44 följande:

Jag är helt med dig om att många får en känsla av vad som passar att säga, och att vissa har mer känsla än andra. Sen tänker jag även att en del har jättejättebra känsla och att de kan känna av stämningen/situationen/läget på stället och både kan fråga på ett sätt som sannolikt passar personen och hantera ett eventuellt nobbande väldigt bra.

Jo visst, men utan föregående blickar, känns onödigt snabbt, tycker jag.
  • Celines Essence
    Smecker skrev 2015-11-23 23:59:56 följande:

Men du är extra noga med att poängtera risken för sexuella övergrepp när mannen kommer fram direkt och ställer frågan, det kan du knappast förneka. Det är bara att läsa innantill i vilka sammanhang du själv tagit upp risken för sexuella övergrepp.

Fast det beror inte på att jag anser att risken är mindre. Det har du själv hittat på.

Om man som kvinna sänder tydliga sexuella signaler får hon nog vara beredd på att män tolkar det som en sexuell invit.

Jag är tex mer beredd på att få pm av sexuell karaktär när jag visar nakenbilder.
  • Celines Essence
    S c h n a skrev 2015-11-24 09:26:46 följande:

Ja, men det är det nog ofta med.

Enligt Smecker kan situationen att få frågan vill du knulla från en främling jämföras med att han får stå ut med alkoholpåverkade människor på krogen.

Jag har tydliggjort jag tycker att det blir en annan sak om frågan om sex föregåtts av ett läge där attraktion byggts upp med någon typ av flirtade.
  • Celines Essence
    S c h n a skrev 2015-11-24 11:36:14 följande:

Ja, jag har förstått att du inte ens i din vildaste fantasi kan komma på några såna situationer och sammanhang. Men jag tycker du har fått ett antal bra exempel från bl.a. MrFlex.

För dig verkar det dock krävas att mannen måste slänga sig fram bakom en dörr, hoppa upp ur en låda eller knacka på axeln för att räknas som okänd. Samt att frågan om sex ordagrant måste vara "vill du knulla" och att det inte får gå en enda sekund från att han får syn på henne tills han frågar. Han kanske rentav är tvungen att blunda och snurra runt några varv och sen gå till den första näsan pekar på, för att de ska räknas som okända för varandra?

Och ja, jag har noterat dina påminnelser. Men kan man inte få ifrågasätta delar av ditt resonemang utan att automatiskt hamna i ett motståndarlag och ställas till svars för samtligt alla andra som inte hållit med dig om precis allt du skrivit?

Man får absolut säga sin mening. Det är en av de saker jag saknar i Smeckers inlägg. Att han inte inte berättar vad han menar.

Människor är välkomna att berätta hur de upplever eller tror att det kan fungera när man är så rakt på sak om sex med en främling.

Om jag tex skriver att jag själv inte vill få frågan när jag är ute, borde det rimliga svaret vara. "Det förstår jag. Är du ute och dansar med kompisar verkar det respektlöst att någon skulle fråga dig om att knulla"

Eller om jag skriver att jag är emot att en främling kommer fram och frågar "vill du ha sex " vid allra första mötet kan i så fall den som menar något annat svara mig "Nej, jag menar inte så. Jag tänker mig att man har sett varandra under kvällen... Osv"

För övrigt tycker jag att Smeckers liknelser att han måste stå ut med fulla människor motsäger den där personliga typen av kontakt.

Dessutom har ju jag personligen fått höra att det inte gills när jag berättar att jag inte vill ha frågan om sex när jag är ute.

Om bara du och jag diskuterat detta från början hade vi troligen förstått varandra bättre. Jag upplever att Flex och jag förstod varandra i denna tråd.

Läs om tråden och tänk efter lite... Du är kritisk till hur jag skriver. Tänk på att det har att göra med hur mina inlägg bemöts.
  • Celines Essence
    Smecker skrev 2015-11-24 12:55:00 följande:

Klart det kan vara onödigt snabbt, vem har påstått något om utan föregående blickar? Drog du upp det ur samma hatt som du drog upp "urskiljningslöst" ur?

.I så fall borde du väl ha hållt med mig att det vore respektlöst någon kom fram till mig när jag var ute och dansade med kompisar. Istället ifrågasatte du att jag inte kunde veta det.

Du jämför med fulla människor. Varför?

Ang att få frågan om sex skriver du att du inte tror att alla uppskattar frågan men det kan inte dina vänner ta hänsyn till när de har kul. Du undrar om man i så fall också ska ta hänsyn till att du inte tycker om berusade människor.

Jag har skrivit om det här med blickar tidigare, men du har aldrig bemött det. Varför?
  • Celines Essence
    Smecker skrev 2015-11-24 12:57:49 följande:

Och många mer beredda på kontakt och frågor av sexuell karaktär på krogen än i ICA-kön.

Ur vilken hatt kom ICA-kön?
  • Celines Essence
    Smecker skrev 2015-11-24 00:10:03 följande:

Och hur eliminerar man risken att vara respektlös, med tanke på alla möjliga sorters människor som finns på krogen? Särskilt med tanke på att det, enligt vad jag förstått, finns en hel del kvinnor som anser att det är respektlöst av män att ta kontakt med dem.

Ur vilken hatt kom ordet eliminera? Vem har pratat om att man kan eliminera risken att uppfattas respektlös på krogen ?

Jasså, Hur vet du att kvinnor tycker att det är respektlöst att män tar kontakt på krogen? Vet du vad de i så fall menar med kontakt. Gäller det precis all kontakt, från alla män, eller finns det någon selektion?
  • Celines Essence
    S c h n a skrev 2015-11-24 11:43:52 följande:

..och ställas till svars för samtligt alla andra som inte hållit med dig om precis allt du skrivit, skriver?

Du kritiserar svar som jag gett Smecker, så du måste se sambandet för att förstå.
  • Celines Essence
    S c h n a skrev 2015-11-24 11:55:52 följande:

Ja, och vad jag minns var det väl för att Celine ändrade förutsättningarna för att räknas som okänd.

Fast om du läser trådstarten handlar TS idé om främlingar på just det sättet (dock inte just krogen),. Jag menar okänd man på samma sätt. Och jag har varit tydlig med det. Om någon annan menar något annat med "okänd", är det bättre att säga det. Flex gjorde det, så då blev vi snabbt överens.
  • Celines Essence
    MrFlex skrev 2015-11-24 18:19:11 följande:

Det verkar vara väldigt stort fokus på själva frågan "-Vill du knulla?" i tråden.

Om man totalt snöar in på just de ordvalen så förstår jag om det kan uppfattas som stötande. Inte ens i ett långvarigt förhållande har jag uttalat ovanstående mening.

Frågan eller uppsåtet kan givetvis presenteras på olika sätt. Kan ge ett färskt exempel från min senaste krogvistelse.

Jag hängde i baren bredvid ett dansgolv tillsammans med min kompis. Vi hade precis fått våra drinkar och tittade ut över dansgolvet. En kvinna söker ögonkontakt och börjar dansa emot mig. Väl framme säger hon - Tjena! Vill du hänga med mig hem ikväll? Frågan följs av ett skratt.

Nu kanske jag tillskriver mig själv för mycket men i mina öron ställde hon frågan -Vill du knulla?

Jag tog inte illa upp utan skrattade bara åt den väldigt tydliga raggningen. Hade samma scenario utspelat sig i kön på Ica så hade jag troligtvis reagerat annorlunda. Miljö, sammanhang och presentationen är givetvis avgörande.

Ja, givetvis finns det både män och kvinnor som tycker om att få sexuella inviter.

Jag har också fått frågan "vill du följa med mig hem" från en ca 20 år äldre man efter en middag, (Ingen full slusk) som jag bara bytt några enstaka ord med. Jag undvek honom resten av kvällen. Jag kände visst obehag.

Kan vara lite annorlunda att vara kvinna i de lägena.
  • Celines Essence
    Smecker skrev 2015-11-24 18:40:36 följande:

Nej det borde jag inte alls, det finns inget givet likhetstecken där. Jag ifrågasätter fortfarande att du så kategoriskt kan veta hur du skulle reagera när du inte vet varken vem som skulle ställa frågan eller hur den skulle ställas.

Vem är du att bestämma åt andra vad de får lov att kräva hänsyn för. Jag tycker verkligen att det är respektlöst mot mig att folk blir fulla, är det okej att jag förväntar mig att folk på krogen skall visa mig hänsyn och inte bli fulla? Det finns kvinnor som tycker att det är respektlöst att okända män kommer fram och börjar prata med dem på krogen, är det okej att de förväntar sig att män skall visa dem hänsyn och inte börja prata med dem på krogen? Nej jag vet att du inte tänker svara klart och koncist på det, för det skulle innebära att du blir tvungen att omvärdera dina andra svar. Det är ju inte samma sak, fråga om sex är så oerhört mycket mer intimt. Tycker du. Och istället ignorerar du hela frågan om vad som är legitimt att kräva att andra visar respekt för utifrån den givna miljön.

S c h n a beskrev det så oerhört mycket bättre. Skall jag verkligen behöva förklara att nej, självklart hoppar inte någon av mina vänner upp ur en tårta och ställer frågan till första bästa man eller kvinna som går förbi, inte heller betar de av hela baren från höger till vänster (eller vänster till höger, bäst att vara övertydlig), eller för den delen blundar, springer rakt fram tills de stöter ihop med någon av motsatt kön för att sedan ställa frågan. Särskilt inte när jag ifrågasatte din kommentar om "urskiljningslöst", men nej, det drogs inga logiska slutsatser där heller. Det känns då helt ärligt rätt lönlöst att skriva varenda av de 450 upphöjt till n scenarior som finns när det finns roligare saker att lägga tiden på. Jag vet att det är svårt att förstå att de flesta människor inte lever i ett socialt eller intellektuellt vakuum, men det är faktiskt så, jag lovar.

Så du jämför att få frågan "vill du knulla" av en främling med att komma fram och prata?

För mig går det inte att jämföra.

Jag vet att jag inte vill ha frågan "vill du knulla", när jag är på krogen.

Att du inte tar mina ord på allvar, känns respektlöst om något. Och det finns absolut ingen anledning att diskutera något med en person som anser sig veta mer om mig än jag själv gör.

Lågt
  • Celines Essence
    MrFlex skrev 2015-11-24 19:00:45 följande:

Tolkar du mitt inlägg som att jag tyckte om hennes invit? I så fall misstolkar du. Jag tyckte inget alls och min poäng är att det inte är helt oväntat med sexuella inviter i vissa miljöer. No big deal.

Nej med du blev road, lite smickrad om jag förstår det rätt. Inte skrämd i alla fall?
Svar på tråden Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?