Inlägg från: Celines Essence |Visa alla inlägg
  • Celines Essence

Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?

S c h n a skrev 2015-11-18 13:18:18 följande:

Nej, så dags är det väl inte alla som ser vad som står på lappen, eller lappen öht, så det är väl tydlighet som gäller antar jag.

Hörde förresten om en snubbe som viftade med en burk Nutella utanför krogen med, så oerhört slugt. Det är väl lite så man lättast hittar sin "själsfrände" omkring 0300, kan jag tänka mig?

Tragiskt med tiggare
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Anonym (Seriös man) skrev 2015-11-18 18:22:14 följande:

Jag förstår inte varför kvinnor

verkar totalt sakna lust för ren skön sex.

Det är alltid så fint i kanten

relationer... och annat trams....

Vore väl mycket trevligare att ägna sig åt ren skön sex

en att springa på gym 5 ggr /vecka

Snacka om att spara pengar

må bättre

få vackrare kropp

Varför inte ha trevligt med öppen skön sex

utan att hymla så djävla mycket

Jag älskar sex! Mycket!

Jag håller med, sex är mycket bättre än gym?
  • Celines Essence
    Smecker skrev 2015-11-18 20:05:31 följande:

Snyggt försök till att spegla argumenten, tyvärr fick du det i vanlig ordning inte helt rätt. Det blir lite som att gå i spegelhuset, man vet vad det borde föreställa, men det gör det inte. Försök gärna igen, men var lite mer exakt när du refererar det du påstår vara vad jag skrivit och uttryckt.

Nej, de enda som kan bedöma ifall mina vänner uppfattas som trevliga och artiga är de personer som får frågan, där får deras success rate tala för sig själv. Vad jag vet är det få män och kvinnor som blivit upprörda av frågan, de flesta som inte nappar tar det med en klackspark. Sunt förnuft säger att det är extremt kontraproduktivt att hålla fast vid en strategi som inte ger utdelning, så även där kan man dra egna slutsatser. Jag umgås inte med korkade personer, så mycket är i alla fall klart.

Varför du envist håller fast vid män när jag klart och tydligt skriver att det är både kvinnor och män som begagnar sig av den strategin förstår jag inte. Jag är för jämlikhet, men du kanske är lite mer konservativt könsstereotyp i dina åsikter.

Stör mig på? Nu tillmäter du dig lite väl stor betydelse igen. Men absolut, jag är road av kontrasten mellan kategoriska uttalanden och historiskt beteende. Det blir extra tydligt när man följt det över åren.

Vad har dina exhibitionistiska behov med den här diskussionen att göra? Brukar du klä av dig på krogen? Om du känner för att diskutera helkroppstråden så finns det trådar för det med, annars kan du säkert starta en egen. Bara för att jag t ex uttrycker en åsikt om rökning, så betyder det inte att du kan dra några slutsatser om mina åsikter om snusning från det. Vill du diskutera män som kommer med sexuella förslag på internet så finns det trådar för det med. Annars får du gärna starta en egen.

Är det du som bestämmer hur andra känner sig bemötta när de får frågan? Du har enligt egen utsago aldrig fått den, så jag ser inte riktigt vad problemet för dig är, vad som motiverar ditt uppenbara känslomässiga engagemang i frågan. I just den här frågan verkar du oerhört provocerad av min åsikt att det inte per automatik måste vara respektlöst att fråga en man eller kvinna på krogen ifall hen vill knulla, nästan lika provocerad som av att det finns män och kvinnor som nappar på det. Frågan är varför du blir så provocerad, när det helt enkelt aldrig händer dig.

Enligt din syn på saken så är alltså varenda kontaktförsök på krogen en potentiell våldtäkt. Om inte, så ser jag inte relevansen där, bortsett från att du är rädd för män, vilket visserligen förklarar en del. Jag kan lätt vaska fram många kvinnor som tycker att det är respektlöst och hotfullt att män kommer fram till dem på krogen och börjar prata, delar du deras åsikt? Jag menar, det finns ju de kvinnor som tycker så. Och vems åsikt är det som skall avgöra hur man skall agera på krogen?

Jag har över huvud taget inte kommenterat den händelse som du beskrev för MrFlex, så avstå gärna från att tillskriva mig åsikter som jag aldrig har uttryckt.

Intresse kan man visa på många olika sätt. Sex är ett av dem.

Jag skulle tycka att det vore tråkigt om fler män anammade dina vänners stil att inleda möten, med okända kvinnor, med frågan "vill du knulla"

Jag tycker att man ska kunna få vara ute och dansa och umgås med folk utan att män man inte har träffat frågar om man vill knulla. Jag vill ses som individ inte ett random hål att stoppa kuken i.

Givetvis vill både kvinnor och män ha sex, och om man inte urskiljningslöst ställer frågan till höger och vänster och i stället kollar upp om kvinnan verkar intresserad, får frågan ett större fokus på personen bakom, och då är risken mindre att frågan blir helt fel.

Du ger dig rätten att avgöra vilka som är trevliga och förutsätter att din bedömning av män avgör att de kan gå fram till främmande kvinnor och inleda med frågan "vill du knulla" på ett artigt och respektfullt sätt... Och skulle kvinnan ogilla det, ger du ger dig rätten att bedöma henne som lättkränkt. Det säger tyvärr mycket om din människosyn och din övertro på dig själv.

Män är inte lika utsatta sexuellt, så jag har fokuserat debatten på kvinnor som får frågor av män. Men det där att kvinnor är mer utsatta förstår du uppenbarligen inte. Att de flesta möten inte leder till våldtäkt räcker inte.

Det som provocerar mig här i tråden är ditt bemötande mot mig.

Du anser inte att mina argument är något att ta på allvar pga min sk "historik". Utan att berätta vad du menar med det. Det är bedrövligt att se hur du försöker förminska mig på flertal sätt.

Du godkänner inte att jag skriver hur jag känner, för det tror du inte jag kan bedöma eftersom jag ändrar mig så ofta (?!) , men DU får givetvis berätta hur JAG känner. Att jag är lättkränkt, provocerad av att andra kvinnor får frågan om sex, men inte jag, och att jag bara är avundsjuk (!) , att jag inte klarar av att tänka mig in i olika situationer osv,osv.

Tänk efter hur du beter dig.

Att jag fortsätter debattera med dig beror på att jag vill visa att jag genomskådar ditt sätt mot mig.

Jag sitter inte bara här och tar emot irrelevanta idéer du har för att föringa mig och det jag skriver.

Dåligt försök att kollra bort det jag skrev om män i hkt.

Du vågade inte bemöta den verkliga frågeställningen, den om dina uttalanden. Nämligen att DU anser dig har rätt att tycka vad du vill om män som skriver i hkt.

Då är du väldigt kritisk, på ett kategoriskt sätt om både män och kvinnor och deras beteende och du bryr det inte ett skit om att både män och kvinnor får det de vill ha där
  • Celines Essence

Tillägg till mitt senaste inlägg :

Varken du och jag vet hur en främmande kvinna kommer att reagera eller känna om hon får frågan "vill du knulla "

Det är just därför jag tycker att det är mer respektfullt att prata en stund med kvinnan innan man kommer med frågan om sex. Dels för att kvinnan hinner visa totalt ointresse,(om hon tycker att mannen verkar osympatisk) eller helt enkelt bara för att bli bemött mer som en person, än som ett desperat och slumpmässigt hål .

• Celines Essence
    S c h n a skrev 2015-11-19 12:35:24 följande:

Nu är jag knappast något språkligt geni eller ens i närheten, och min läsförståelse är absolut inte klockren. Med det sagt undrar jag om det eventuellt skulle kunna underlätta om man lät bli att tolka begreppet "kontext" som ett trist utfyllnadsord?

Den direkta översättningen av det latinska ordet kontext är "med text" och dess ursprungligliga betydelse är att förstå ett ord, eller en mening, utifrån dess sammanhang. Ordet kontext har med tiden vidgas i sin betydelse och kan bäst översättas med det svenska ordet sammanhang, och i en ytterligare utvidgning, social situation, miljö och omständigheter.

I diskussionen mellan Smecker och mig har jag tydliggjort att miljön, som jag syftar på, är vanlig krogmiljö med blandade människor, dvs ingen sexklubb. Jag har vidare tydliggjort att situationen jag utgår ifrån är om en man i det första ögonblick man möts frågar "vill du knulla" . Jag har också skrivit att jag kan förstå om frågan kommer efter olika typ av flirtade, som tex blickar eller kråmande dans. Dansar en kvinna utstuderat sexigt, tex tar sensuellt på sin egen kropp, får man betrakta det som en typ av inbjudan till sexuell kontakt.

Det som är speciellt i diskussionen mellan mig och Smecker är att jag gett mig själv, eller andra kvinnor som inte vill ha sex, som exempel. I de fallen tycker han att man är lättkränkt om upplever att frågan om sex känns respektlös.

Då undrar jag, vilken kontext, dvs vilken social situation, vilket sammanhang, är det han tänker på när han ihåligt och torftigt upprepar ordet kontext utan att förklara vilka sammanhang han syftar på.
  • Celines Essence
    Smecker skrev 2015-11-19 12:27:29 följande:

Konstigt, jag fick intrycket av att du fick dansa och umgås ute utan att få frågan om du vill knulla. Eller har något ändrats sedan ditt senaste inlägg?

Urskiljningslöst? Vem har pratat om urskiljningslöst? Apropå dina fria tolkningar.

Var någonstans har jag avgjort vilka som är trevliga? Det är väl upp till mottagaren att avgöra, dvs inte dig eller mig.

Jag diskuterar specifikt kvinnor och män som ställer frågan på krogen. Vill du diskutera mäns sexuella våld mot kvinnor, män som ställer frågan eller helkroppstråden så är du välkommen att skapa en egen tråd om det, eller en meta-diskussion med någon som är intresserad.

Jag blir oerhört ledsen av att du finner mitt bemötande provocerande. Riktigt tråkigt.

Självklart har jag rätt att tycka precis vad jag vill om personer som skriver var som helst, även i helkroppstråden, vem är du att begränsa min rätt att ha en åsikt? Nu tillmäter du dig återigen oerhört stor betydelse. Det börjar snudda på megalomani faktiskt.

Väldigt tråkigt att du inte ser skillnaden på att fråga en specifik, fysiskt närvarande man eller kvinna i baren om hen vill knulla, och att spamma samtliga som skulle kunna vara kvinnor på ett anonymt forum om de vill knulla. Men du kanske ändrar dig om det också, vem vet.

Nu tror jag bestämt du får läsa om mitt inlägg för du har inte förstått så mycket av det.

Jag skrev att jag vill kunna vara ute och dansa utan att få frågan om sex. Jag är tacksam att det fungerat så för mig ... Och hoppas att det fortsätter så.

Urskiljningen av kvinnor måste vara väldigt begränsad om man ställer frågan om sex, det absolut första man gör. Då vet man i princip inget om vem man har framför sig.

Du har skrivit att du har svårt att tänka dig att dina vänner kan upplevas respektlösa och oartiga när de frågar ?Vill du knulla ?. Du försöker göra din åsikt till den i princip enda existerande åsikten.

Sexuellt våld mot kvinnor är en del av verkligheten, vare sig du vill eller inte.

Vad gäller hkt nämnde jag det för att du ändrar inställning 180 grader när det gäller dina kompisar.

Jag tycker inte om att direkt få frågan ?vill du knulla? från främmande män, varken här, eller i verkligheten,(och det gäller oavsett vilken miljö), för enligt mig är det ett tecken på lågt EQ, men om det händer här är det oerhört lätt att strunta i. Jag behöver aldrig möta mannen, vara rädd eller svara. I värsta fall kan jag skriva anonymt, eller helt enkelt stänga locket på datorn.
  • Celines Essence
    Smecker skrev 2015-11-19 20:56:29 följande:

Det är tråkigt att du förstår skriven text så dåligt.

Jag får säga detsamma.
  • Celines Essence
    S c h n a skrev 2015-11-19 22:52:48 följande:

Menar du att Smecker har fel i att det inte per automatik är respektlöst att fråga någon på krogen om hen vill knulla? Menar du att det kvittar vilket sammanhang det sker i utöver att det är på krogen och att personerna varken känner varandra sen tidigare eller har flirtat under kvällens gång?

Jag tänker att det är ganska svårt, för att inte tala om omöjligt, att motbevisa hans påstående. Då måste man ju fråga alla på hela jorden. Däremot räcker det med att en person välkomnat en sån fråga av en okänd person på krogen, för att han ska få rätt i att det inte automatiskt är respektlöst Han behöver ju inte ens känna till hela kontexten, dvs omständigheterna utöver att hans vän inte flirtat med den tillfrågade under kvällen och befinner sig på krogen, för att kunna påstå att det beror på kontexten. Uppenbarligen är det ju något i kontexten som skiljer, om den ena uppskattat det och den andra blivit kränkt.

Hans åsikter får du däremot fråga honom om.

Läs in dig på mina inlägg.
  • Celines Essence
    Smecker skrev 2015-11-19 21:44:56 följande:

Skillnaden mellan dig och mig är att det inte behövs något känslomässigt filter för att förstå min text.Nej det kunde du tydligen inte. Surprise.

Läs om inlägg 171
  • Celines Essence
    Smecker skrev 2015-11-19 21:41:25 följande:

Jag läste exakt vad som stod i ditt inlägg. Uppenbarligen kan du, enligt egen utsago, vara ute och dansa utan att få frågan om sex. Varför skulle det ändras? Eftersom du reagerar så starkt på ett fenomen som aldrig har påverkat dig, vad är problemet med att det finns kvinnor som frågar män ute på krogen om de vill knulla?

Du skrev urskiljningslöst. Nu har du ändrat dig till "begränsad urskiljning", vilket är långt ifrån samma sak. Vad skall du ändra det till härnäst, apropå kategoriska uttalanden och ändra sig?

Ja, eftersom jag känner mina vänner så har jag svårt att tänka mig att de upplevs som respektlösa och oartiga. Vilket inte är samma sak som att jag skulle påstå att de aldrig upplevs som respektlösa och oartiga. Oavsett vilket så är det upp till mottagaren av frågan att avgöra, och det är definitivt inte du.

Lågbegåvade kvinnor är också en del av verkligheten, vare sig jag vill eller inte, men det är inte heller ämnet för den här diskussionen.

Konstigt, jag visste inte att mina vänner skrev i helkroppstråden. Vilket intressant upplägg för en ny tråd. Men nej, jag har inte ändrat åsikt om något alls faktiskt, och de åsikterna är jag fri att ha oavsett hur provocerad du blir av dem.

Brukar du ofta få frågan om du vill knulla i verkligheten? Eftersom du formulerar dig "Jag tycker inte om".

När det gäller krogen så tycker du att kvinnor får acceptera att få frågan om de vill knulla, annars är de lättkränkta.

När det gäller män som flirtar med kvinnor på hkt och uppmanar dem att visa sin kropp, har du varit väldigt kritisk, trots att många kvinnor är delaktiga och flirtar själv.

När jag är emot frågan ?vill du knulla?, från en total främling, tycker du att jag inte kan göra mig till talesperson eftersom att jag, dels inte varit med om det, dels för att det inte automatiskt är respektlöst, med argumentet att det ju funkat för dina vänner, och att det ju finns kvinnor som gillar frågan. DU, däremot, kan göra dig till talesperson för kvinnor i hkt trots att du aldrig varit med om det!!! Du har inte fått kommentarer om att någon vill se mer av din kropp på bild. En del kvinnor gillar det! En del kvinnor gillar att få den uppskattningen. DET räcker ju som argument för dig på krogen. Sådant du kritiserar mig för gör du själv.

Det är helt andra spelregler när du uttalar dig om hkt. Då spelar ingen kontext in, eller att män kan ha olika stil när de kommer med sexuella kommentarer, eller vara lyckosamma med sina kontakter . I denna tråd återkommer du hela tiden till att jag inte kan veta att jag inte gillar frågan ?vill du knulla?, eftersom jag inte fått den, men du får utan att själv upplevt det vara kritisk mot mäns kommentarer på hkt. Varför spelar inte kontexten någon roll på hkt när det gör det här. Nu menar jag inte att alla gillar alla mäns kommentarer på hkt, men det jag pratar handlar om din inställning. På krogen räcker det att vissa kvinnor uppskattar bemötandet, resten får helt enkelt acceptera läget. För dig räcker argumentet att du har vänner som lyckas med sitt bemötande.
Svar på tråden Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?