Smecker skrev 2015-11-18 20:05:31 följande:
Snyggt försök till att spegla argumenten, tyvärr fick du det i vanlig ordning inte helt rätt. Det blir lite som att gå i spegelhuset, man vet vad det borde föreställa, men det gör det inte. Försök gärna igen, men var lite mer exakt när du refererar det du påstår vara vad jag skrivit och uttryckt.
Nej, de enda som kan bedöma ifall mina vänner uppfattas som trevliga och artiga är de personer som får frågan, där får deras success rate tala för sig själv. Vad jag vet är det få män och kvinnor som blivit upprörda av frågan, de flesta som inte nappar tar det med en klackspark. Sunt förnuft säger att det är extremt kontraproduktivt att hålla fast vid en strategi som inte ger utdelning, så även där kan man dra egna slutsatser. Jag umgås inte med korkade personer, så mycket är i alla fall klart.
Varför du envist håller fast vid män när jag klart och tydligt skriver att det är både kvinnor och män som begagnar sig av den strategin förstår jag inte. Jag är för jämlikhet, men du kanske är lite mer konservativt könsstereotyp i dina åsikter.
Stör mig på? Nu tillmäter du dig lite väl stor betydelse igen. Men absolut, jag är road av kontrasten mellan kategoriska uttalanden och historiskt beteende. Det blir extra tydligt när man följt det över åren.
Vad har dina exhibitionistiska behov med den här diskussionen att göra? Brukar du klä av dig på krogen? Om du känner för att diskutera helkroppstråden så finns det trådar för det med, annars kan du säkert starta en egen. Bara för att jag t ex uttrycker en åsikt om rökning, så betyder det inte att du kan dra några slutsatser om mina åsikter om snusning från det. Vill du diskutera män som kommer med sexuella förslag på internet så finns det trådar för det med. Annars får du gärna starta en egen.
Är det du som bestämmer hur andra känner sig bemötta när de får frågan? Du har enligt egen utsago aldrig fått den, så jag ser inte riktigt vad problemet för dig är, vad som motiverar ditt uppenbara känslomässiga engagemang i frågan. I just den här frågan verkar du oerhört provocerad av min åsikt att det inte per automatik måste vara respektlöst att fråga en man eller kvinna på krogen ifall hen vill knulla, nästan lika provocerad som av att det finns män och kvinnor som nappar på det. Frågan är varför du blir så provocerad, när det helt enkelt aldrig händer dig.
Enligt din syn på saken så är alltså varenda kontaktförsök på krogen en potentiell våldtäkt. Om inte, så ser jag inte relevansen där, bortsett från att du är rädd för män, vilket visserligen förklarar en del. Jag kan lätt vaska fram många kvinnor som tycker att det är respektlöst och hotfullt att män kommer fram till dem på krogen och börjar prata, delar du deras åsikt? Jag menar, det finns ju de kvinnor som tycker så. Och vems åsikt är det som skall avgöra hur man skall agera på krogen?
Jag har över huvud taget inte kommenterat den händelse som du beskrev för MrFlex, så avstå gärna från att tillskriva mig åsikter som jag aldrig har uttryckt.
Intresse kan man visa på många olika sätt. Sex är ett av dem.
Jag skulle tycka att det vore tråkigt om fler män anammade dina vänners stil att inleda möten, med okända kvinnor, med frågan "vill du knulla"
Jag tycker att man ska kunna få vara ute och dansa och umgås med folk utan att män man inte har träffat frågar om man vill knulla. Jag vill ses som individ inte ett random hål att stoppa kuken i.
Givetvis vill både kvinnor och män ha sex, och om man inte urskiljningslöst ställer frågan till höger och vänster och i stället kollar upp om kvinnan verkar intresserad, får frågan ett större fokus på personen bakom, och då är risken mindre att frågan blir helt fel.
Du ger dig rätten att avgöra vilka som är trevliga och förutsätter att din bedömning av män avgör att de kan gå fram till främmande kvinnor och inleda med frågan "vill du knulla" på ett artigt och respektfullt sätt... Och skulle kvinnan ogilla det, ger du ger dig rätten att bedöma henne som lättkränkt. Det säger tyvärr mycket om din människosyn och din övertro på dig själv.
Män är inte lika utsatta sexuellt, så jag har fokuserat debatten på kvinnor som får frågor av män. Men det där att kvinnor är mer utsatta förstår du uppenbarligen inte. Att de flesta möten inte leder till våldtäkt räcker inte.
Det som provocerar mig här i tråden är ditt bemötande mot mig.
Du anser inte att mina argument är något att ta på allvar pga min sk "historik". Utan att berätta vad du menar med det. Det är bedrövligt att se hur du försöker förminska mig på flertal sätt.
Du godkänner inte att jag skriver hur jag känner, för det tror du inte jag kan bedöma eftersom jag ändrar mig så ofta (?!) , men DU får givetvis berätta hur JAG känner. Att jag är lättkränkt, provocerad av att andra kvinnor får frågan om sex, men inte jag, och att jag bara är avundsjuk (!) , att jag inte klarar av att tänka mig in i olika situationer osv,osv.
Tänk efter hur du beter dig.
Att jag fortsätter debattera med dig beror på att jag vill visa att jag genomskådar ditt sätt mot mig.
Jag sitter inte bara här och tar emot irrelevanta idéer du har för att föringa mig och det jag skriver.
Dåligt försök att kollra bort det jag skrev om män i hkt.
Du vågade inte bemöta den verkliga frågeställningen, den om dina uttalanden. Nämligen att DU anser dig har rätt att tycka vad du vill om män som skriver i hkt.
Då är du väldigt kritisk, på ett kategoriskt sätt om både män och kvinnor och deras beteende och du bryr det inte ett skit om att både män och kvinnor får det de vill ha där