Inlägg från: Celines Essence |Visa alla inlägg
  • Celines Essence

Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?

Smecker skrev 2015-11-16 21:16:24 följande:

Nämen. Känsligt ämne tydligen, det där med konsekventa uttalanden. Så om jag, rent hypotetiskt, frågar om du har en historia av att uttala dig konsekvent om en sak, för att sedan när du väl är där själv göra totalt annorlunda än du konsekvent uttalade dig om, så är det härskarteknik? Det skulle ju kunna vara vilka ämnen som helst, t ex svälja sperma, otrohet, wet etc. Jag bara spånar här. Men jag noterar att "silent majority"-retoriska fulknep är okej i din bok.

Självklart, om man är ute efter att aktivt minska risken för att utsättas för sexualbrott så är det en framgångsrik strategi att t ex klä sig i mjukisbyxor som faller fint över ens rumpa eller framhäva sin kvinnlighet. Då slipper man även jobbiga frågor om sex på krogen.

Vad du fattar och inte fattar är lite otydligt ibland, men budskapet har gått fram. Män kommer inte fram till dig och frågar om du vill knulla, och det är alltså ett problem för dig, därför reagerar du så starkt på att vissa män (och kvinnor) har framgång med den strategin.

Varför jag aldrig anklagar.. men herregud. Ett ord: kontext. Jag kan förstå frågan om internet är samma sak som verkligheten för dig, men så.. eh, nej det tror jag inte riktigt att du är. Återigen: kontext.

Härskarteknik är att du antyder att jag inte vet vad jag pratar om, eller vad jag känner och tycker. Du försöker sätta dig över mig. Men det enda som händer är att du faller ännu mer i mina ögon.

Det är märkligt att du anser att det är helt okej att berätta hur jag fungerar, men så fort jag berättar hur jag känner och tänker slår du bort det.

Du tar dig däremot friheten att göra personliga tolkningar av vad jag vill, känner och gör.

Jaja, Du kan ju försöka få det att låta som att ingen man är intresserad av mig, eller skulle vilja knulla med mig och att jag är SÅ ledsen över att ingen man har frågat mig om jag vill knulla.

Det blir bara löjliga försök att nedvärdera mig. Men fortsätt du. Det här är lite kul att se vad du hittar på!

Det känns lite krampaktigt nu och det roar mig.

Du får tro vad du vill om mig. Jag vet mitt värde som kvinna, som person och jag känner också mitt sexuella värde utifrån mitt sätt att vara.

Har du några åsikter om att jag visat upp min kropp ? (förutom att mina mjukisbyxor faller fint över min rumpa, då) . Jag visar fortfarande upp min kropp, och tittar på andra...Fast jag inte har sex med dem .Tänk va?
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Smecker skrev 2015-11-16 23:17:23 följande:

Om du vill vara så säker på vad du pratar om som du försöker framställa dig så kanske du borde läsa på lite mer om härskartekniker. Precis som "silent majority"-argumentet är härskarteknik-argumentet ett vanligt kort att spela ut när ens egna argument och åsikter inte räcker till. Har man fel kan man alltid ropa lite "härskarteknik!". Det är trots allt en härskarteknik att ropa härskarteknik.

Jag slår inte bort någonting, jag ifrågasätter. Jag ifrågasätter ditt "silent majority"-argument, jag ifrågasätter din erfarenhet av män på krogen som frågar om du vill knulla eftersom du själv säger att det aldrig har hänt, jag ifrågasätter din inställning till män på krogen som frågar om du vill knulla eftersom du saknar erfarenhet av det och jag ifrågasätter din historik av att komma med konsekventa uttalanden om saker du senare ändrar uppfattning om/reagerar annorlunda på. Men att ifrågasätta är tydligen en härskarteknik, det ifrågasätter jag också, så det är väl en dubbel härskarteknik enligt din definition.

Med tanke på att samtliga dina inlägg bygger på dina personliga tolkningar, är du säker på att du vill leka med sten i just det glashuset?

Där kom en personlig tolkning till. Jag vet mycket väl att det visst finns i alla fall en man som är intresserad av dig, jag har inte påstått något annat, och vad jag kan se har jag ingenstans påstått att du skulle vara ledsen över något alls.

Jaha, där fick du med ditt sexuella värde och värde som kvinna. Det var inte ämnet för min diskussion, men starta gärna en egen tråd om du vill diskutera ditt uppfattade värde. Samma gäller vem/vilka du har och har haft sex med, det kan säkert intressera någon som inte följt det från början.

I samtal med kvinnliga vänner, och i trådar här på familjeliv, återkommer kvinnor ofta till att de upplever män som, utan krav, bara söker "kvinnokropp att ha sex med" som motbjudande och socialt inkompetenta. Jag vet att många kvinnor vill bli sedda som individer och inte som ett random hål. Även bland de kvinnor som är ute efter sex. Med de uttalanden som grund tror jag att det finns en hel del kvinnor som inte vill ha sexuella förfrågningar från män de inte haft kontakt med, som de inte är intresserade av .Obs. Har denna fråga föregåtts av verbalt eller ickeverbalt flirtade och kvinnan visat intresse är det annat. När jag är ute och dansar går jag ut med ett gäng, där det alltid ingår killar. Vi är ute för att ha kul och dansar väldigt mycket. Det händer att vi pratar lite med andra människor, men jag låter männen snabbt förstå att jag inte är ute för att ragga. Vissa stannar och pratar med oss ändå. Jag vet att jag inte vill få frågan "vill du knulla" från en främmande man eftersom att jag vill veta vem jag har sex med, och en man som jag absolut inte känner kan dels utgöra en risk, men framförallt har jag mer krav på de män jag knullar.( Nu är jag dessutom upptagen) Dvs jag vill veta mer om personen bakom, än att han har en kuk. Om en man skulle fråga mig om jag vill knulla, skulle jag tycka att han hade väldigt dålig känsla(eftersom att jag inte är intresserad) och män med dålig känsla känns lite olustigt och jag upplever att de har lågt EQ. Sexuella övergrepp är vanliga på krogen så det finns en logisk anledning att man kan känna sig otrygg när en främling kommer fram med så intima frågor utan att man visat något intresse för mannen i fråga.

I mitt arbete har jag flertalet gånger fått intima sexuella frågor från män, och jag tycker inte om det. Jag vet att jag inte vill höra det på krogen heller.

Det blir bara löjligt att du kommer med argument att jag ju kan ändra mig, bara för att jag har ändrat mig om annat.

Vad gäller det privata i inläggen som handlar om mig var det DU som drog in det. Det var DU som började prata om mina mjukisbyxor. Det var DU som kom med dina idéer att jag var avundsjuk för att ingen frågat mig om jag ville knulla . Naturligtvis var syftet att försöka få mig ur balans, eller att förminska mina åsikter. Nu försöker låtsats du som att det var jag som börjat med det. Jag svarade givetvis emot. Det är fascinerande hur du försöket hitta på massa saker för att förminska mig.

Svara gärna på frågan varför du så många gånger varit kritisk till män som skickar pm och inleder med sexuella frågor. Varför är inte det okej, när du tycker det är så bra i verkligheten.
  • Celines Essence
    Smecker skrev 2015-11-17 14:17:22 följande:

Jag har aldrig ifrågasatt att det finns män och kvinnor som inte vill ha sexuella förslag av främlingar. Jag har ifrågasatt att du gör dig till talesperson för dessa ansiktslösa och namnlösa personer för att ge någon slags artificiell tyngd till din egen ståndpunkt. Sexuella övergrepp är överlägset vanligast i hemmet, av en känd förövare, så vad exakt var din poäng där..?

Så du HAR ändrat dig om annat? Intressant. Men det HÄR kommer du aldrig att ändra dig om?

Intressant att du tillmäter dig så stor betydelse. Det här är ett forum på internet, inte finalen i Hunger Games.

Jag har svarat på frågan. Förstod du inte svaret eller förstod du inte svaret?

Nej jag har inte gjort mig till talesperson. Jag har skrivit det jag tror, samt det jag vet. För jag vet faktiskt att det finns kvinnor som inte vill få frågan ?vill du knulla?från en främling. Jag vet kvinnor på mitt jobb, som gärna dansar när det bara är arbetsplatsen som träffas, men som inte vågar följa med till ett dansställen för att de upplever män där som jobbiga och påträngande. De vill inte få frågan vill du knulla, från en främling. Det vet jag.

Det finns massor av kvinnor här på familjeliv som beklagar sig över att visa män är så desperata, både på dejtingsajter, på krogen och via pm och så snabbt kommer med sexfrågor. Jag vet att flera av dessa kvinnor vill ha ett annat bemötande från män. Du brukar förresten stötta dessa kvinnor och nyligen beskrev du att dessa kåta män inte kan skilja på sin egen sexualitet från den de möter.

Du tror att du är så korrekt när du refererar till dina vänner, men jag undrar, hur många handlar det om egentligen ?.. Du har för övrigt ingen aning vad kvinnor som inte nappat på deras frågor känner? och det skiter du uppenbarligen i.

Varför skriver du om sexuella brott i hemmet? Det hör inte hit. Ja, jag vet att det är vanligaste stället för sexuella övergrepp och kvinnovåld, men det har inget med detta att göra. Håll dig till sak.

Kvinnor drabbas av både grova och lätta sexuella ofredande och tom våldtäkter på krogen, eller krogrelaterat som det kallas. (typ på väg hem från krogen) Det känns väldigt respektlöst om du försöker förneka det.

Du försöker hela tiden föringa mina åsikter pga att jag inte fått frågan ?vill du knulla ? men en tänkande och kännande person vet ofta i förväg vad hen inte tycker om. Jag vet tex att jag inte vill få frågan ?har du bajsat idag ?. Jag vill inte få frågan ?kan du lukta i min armhåla ?. Trots att jag inte har vara med om det vet jag att jag inte vill höra dessa frågor.

Dina argument att jag ändrat mig ang andra saker är väldigt märkliga.

Har du ändrat dig någon gång? Då kanske du ändrar dig om detta också. Efter ett tag kanske du kommer att tycka att det är respektlöst att fråga en helt främmande kvinna om hon vill knulla? och vem vet, du kanske börjar lägga upp bilder i helkroppstråden.

Jag tillmäter mig inte stor betydelse. Varför skriver du så? För att jag inte delar dina åsikter?
  • Celines Essence

Nu blev dessvärre mina citationstecken till frågetecken. Beklagar

• Celines Essence
    Anonym (Glad i livet) skrev 2015-11-17 18:04:47 följande:

Hahahahahahhaha Tur att S. har bättre smak än så :P

Men du törs inte skriva det under ditt riktiga nick!
  • Celines Essence
    Smecker skrev 2015-11-17 13:59:13 följande:

Kontexten i min kommentar gäller krogen.

Jag har ingenstans påstått att jag tycker att det är respektfullt att fråga en okänd man eller kvinna om de vill knulla, jag har påstått att det inte automatiskt är respektlöst.

Jag är fullt medveten om att det finns nyktra människor på krogen, jag är en sådan själv. Det förtar inte min poäng.

Jag har varit tydlig med att jag visst tror att det finns kvinnor som uppskattar frågorna.

Problemet är att man inte kan veta det innan man ställer frågan.

När är det, enligt dig, respektfullt att ställa frågan "vill du knulla" till en helt okänd kvinna?
  • Celines Essence
    MrFlex skrev 2015-11-17 14:01:14 följande:

Är det verkligen så hemsk att fråga om sex på en krogen? Att fråga om man får bjuda på en drink är ju i de flest fallen samma sak fast förtäckt:) En fråga om sex kan givetvis ställas artigt, avslappnat och med glimten i ögat.

Fast om man gör det som du beskriver det tidigare i tråden är det en helt annan sak. Det som du beskriver ovan (artigt, avslappnat och med glimten i ögat) är svårt att genomföra om man inleder med orden "vill du knulla" vid det allra första mötet. Det krävs lite mer för att det faktiskt ska kännas just artigt, avslappnat och med glimten i ögat. Tyvärr förstår inte alla det.
  • Celines Essence
    Smecker skrev 2015-11-18 05:57:52 följande:

Är det du som diskuterar eller är det alla som du tror skulle kunna tycka som du som diskuterar? Är det dig jag skall adressera eller alla andra?

Återigen, kontext. Jag vet att du har svårt att se olika kontext, men det är där den avgörande skillnaden ligger.

Det är korrekt att referera till mina vänner. Det finns oerhört många situationer i livet där man inte vet hur mottagaren känner. Om du försöker täcka in alla dessa så förstår jag varför du är som du är.

Varför tar du upp sexuella övergrepp på krogen? Vi diskuterar kvinnor och män som på krogen frågar män och kvinnor om de vill knulla, inte våldtar dem. Håll dig till sak. Vill du diskutera sexuella övergrepp på krogen går det bra att starta en tråd om det. Annars är det mer logiskt att oroa sig för sexuella övergrepp i hemmet.

Det har med personlighet att göra. En tänkande och kännande person vet med sig ifall hen har en historik av kategoriska uttalanden och ändra sig och agerar därefter.

Jag brukar inte komma med kategoriska uttalanden om saker som jag sedan ändrar mig om, och definitivt inte sådana som sedan ligger till allmän beskådan på ett publikt forum. Men det är jag det.

Du klamrar dig fast väldigt mycket kring ordet kontext, men du klarar inte av att utveckla vad det egentligen innebär i den rådande debatten. Du har skrivit att du har svårt att se att det skulle vara respektlöst och oartigt att fråga en främmande kvinna "vill du knulla" och det beror tydligen på din personliga uppfattning av dina vänner. Du gör dig själv till någon talesperson och domare för vilka personer som är trevliga /artiga. Det är alltså dina personliga relationer till dessa män och din personliga bedömningen som du använder som en faktiskt sanning. Du vet inte hur andra upplever dina vänner. Det är väl inte ens säkert att dina kompisar berättat om deras frågor till kvinnor föregåtts av blickar eller annat flirtade. Är det dig eller kompisar jag diskuterar med? Har kompisarna godkänt det du skriver?

Snacka om att kasta sten i glashus.

Jag vet inte vad det är du stör dig på att jag har ändrat mig angående. Berätta gärna, eftersom ditt fokus upprepade gånger hamnar där. Jag kan inte se vad det har med debatten att göra, men tydligen är det väldigt viktigt för dig.

Du sänder dubbla budskap här på familjeliv. Varför är det okej att fråga kvinnor, som inte är intresserade om sex, bara för att de befinner sig på krogen? Du har uttalat dig väldigt kritiskt mot män som flirtar med kvinnor i helkroppstråden trots att kvinnorna flirtar tillbaka. Jag vet att vissa som finns i tråden bara är där för för att de gillar att visa upp sig eller titta, och har inget mer syfte . Andra har börjat sexchatta eller maila med varandra, och ytterligare andra har inlett sexuella relationer, eller kärleksrelationer.

Du hänvisar till kontexten när det gäller att du tycker att det är okej när dina vänner inleder sina kontakter på krogen med "vill du knulla" . Du tycker tydligen att sammanhanget och miljön rättfärdigar det bemötandet?

Men du tycker tydligen inte kontexten i hkt funkar. Varför? På vilket sätt skiljer sig kontexten?...Eller är det så att du blandar in dina personliga åsikter om vad som är rätt och fel.

Om jag går ensam i en mörk gränd och det dyker upp en man strax bakom mig kan jag bli rädd. Orsaken till min rädsla är att jag vet att risken finns att att något kan hända mig, trots att majoriteten av män är ofarliga. På samma sätt riskerar jag att känna obehag om en helt främmande man frågar om sex. Bakgrunden till att obehag uppstår är en naturlig försvarsmekanism. Jag vet inte vem jag har framför mig. Orsaken är ju att sexuellt ofredande kan bli en verklighet och detta behöver inte män känna.

Jag beskrev för Flex om hur en man tryckte upp mig mot väggen en gång på väg från en restaurang. Du tycker väl inte att sådana struntsaker är något att bry sig om,men för mig var det jätteläskigt. Att sådana, (och värre) situationer förekommer finns i bakhuvudet /bakgrunden i mötet med okända män. Män är inte alls lika utsatta.

Det är en balansgång hur man ska förhålla sig och bete sig mot människor. Ibland skär det sig, men man får göra det bästa för hitta balansen, och för mig ingår det att ta reda på lite mer om en kvinna innan man ställer frågan om sex. Hur svårt kan det vara att visa lite intresse för vem man har framför sig?
  • Celines Essence
    Brunhilde skrev 2015-11-18 11:24:29 följande:

Ibland måste man vara lite fin i kanten vettu. Fast fram till halv tre på krogen behöver man inte fibbla med lappar och sådant trams. Det funkar med en rak fråga i de flesta fall.

Menar du en person som man inte haft någon som helst kontakt med innan?
  • Celines Essence
    MrFlex skrev 2015-11-18 10:32:03 följande:

Förhoppningsvis är flertalet människor mer begåvade och väljer ett annat ordval än "vill du knulla" för att förmedla sin önskan.

Jag är helt överens
Svar på tråden Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?