• Lilo

Bf Augusti 2015

Ikväll kläckte vi nyheten för barnen. Det va pirrigt!

Älsta blev överlycklig, medan yngsta blev fundersam, glad och vääldigt nyfiken. Kände på magen flera ggr.

Har också känt rätt så tydliga "bubblor" 2 kvällar i rad nu, vilket känns helt underbart!

Äntligen börjar det kännas på riktigt!

• Lilo
    Cvs skrev 2015-02-17 20:56:05 följande:

Åh va roligt!:) vi berättade för min killes barn, min bonus förra veckan, han blev glad och pratat nu om " när våran bebis kommer" så gulligt! Jag var livrädd att han skulle bli arg och ledsen men det fick såå bra:)

Jag känner också bubblor i magen helt fantastiskt :)

Vilken v. är du i? Jag är i v.16

Åh va härligt med en sån positiv reaktion!!

Jag är i v 15!

Kom just på att jag så till bvc och får höra hjärtljud nästa vecka, och veckan efter är det dags för rul!! Spännande som bara den!!

Hoppas på att få veta kön också!
  • Lilo
    livet från ljusa sidan skrev 2015-02-17 21:18:43 följande:

Jag läser varje dag men är inte så aktiv med skrivandet.. Mår inte superbra psykiskt och det är riktigt jobbigt... Vi har en väldigt jobbig situation med vår äldsta som tar mkt kraft och energi.

Men äter ssri fortfarande och enligt läkare är det ingen fara. Slutade med andra mediciner så fort jag blev gravid och slutade även snusa men har sug kvar hela tiden typ... Tur jag varit illamående för annars vet jag inte hur jag skulle slutat...

Kommer bli sjukskriven 25% och det känns bra. Jag hoppas det kommer bli fram tills jag går på ledigt i juni...

Men annars är det bra ;) rul om två veckor!!

Det låter tungt! Men bra att du ser positivt och framåt!
  • Lilo

Visst vore det bättre med en skild bild tråd istället?!

Jag fixar sen när jag sitter vid datorn, om ingen annan vill

• Lilo
    MissJP skrev 2015-02-22 20:28:11 följande:

Då var det dags att bli nervös igen då! Kub imorgon.. om exakt 12 timmar..

Så nu är ungen död eller sjuk eller saknar en arm eller nåt.

Blir första gången som min karl får se bebisen med.. så det är ju bra.. förutsatt att den lever då dvs.

Det kommer helt säkert att gå jätte bra!

Lycka till!
  • Lilo
    MissJP skrev 2015-02-23 12:47:49 följande:

Ni hade rätt som vanligt!

Fick 1:20,000 på alla tre. På enbart blodprovet så var det 1:280,000 haha.. men hon sa att de inte går över 20,000 för det finns liksom ingen anledning enligt henne.

Nackspalten var 1,07 så det är fint!

Den där bebisen levde om och visade alla konster den kunde :D

Tänk att gå från att troligtvis inte kunna bli gravid på naturlig väg, till utomkved, till kanske ett viabelt embryo, till ett "exemplariskt foster"! Läkaren egna ordval :)

Jupp.. vi är LYCKLIGA!!

Åh så underbart!! Grattis till dom fina siffrorna!

Nu är det dags att njuta!
  • Lilo
    Zora skrev 2015-02-23 19:05:30 följande:

Jag blir snart tokig på mina nätter!! Måste gå upp och kissa 3-5 ggr varenda natt! Inatt var det varannan timme och det är inte det att jag "tror" att jag är kissnödig (som man ju kan känna ibland när man inte kan sova, kissa "för säkerhets skull") utan jag kissar jättemycket. Dricker inget sent på kvällen utan försöker få i mig tillräckligt utspritt under dagen.

Vad ska man göra? Går det att göra något åt? Ska inte kissnödigheten ha gått över vid det här laget, går in i v16 om någon dag. Vet att jag var uppe på nätterna med första barnet också, men att det gick över för att sedan komma tillbaka i slutet. Orkar snart inte med dagarna när jag aldrig får sammanhängande sömn

Grattis till fina resultat på KUB också

Precis samma här!! Kissar massor varje gång, och är upp en gång i timmen till 3-4 tiden...
  • Lilo
    MuffinCake skrev 2015-02-27 17:33:53 följande:

Lyckat RUL i dag! :)

Vi fick en jättegullig och pedagogisk ultraljudssköterska som verkligen tog sig tid att gå igenom hela bebisen och berätta vad hon såg.

Nytt BF är 30/7 och vi väntar en helt perfekt liten lillebror ?

Men åh vad underbart!!
  • Lilo
    AnnaBanana skrev 2015-03-02 14:49:30 följande:

Någon mer som har börjat få mer hår mellan naveln och blygdbenet? :p känns jättekonstigt! Men e glad för tyckte mig verkligen känna bebis i torsdagskväll när jag lagt mig men vågar nog inte riktigt tro de förrän vi varit på RUL :) känns som att jag har börjat få tillbaka min aptit lite nu, skönt! Jag ska till bm den 9:e för diskussion om min foglossning , tror ni hon kommer kolla efter hjärtljud då eller gör dem bara de senare ? :/

Fråga henne! Min bm ville själv testa lyssna på hjärtljuden när jag va i v 11, och dom hördes bra!

Har tidigare graviditeter fått höra första gången i v 13 och 14.
  • Lilo
    AnnaBanana skrev 2015-03-02 19:47:45 följande:

Åh nu blev jag lite avis :pOj vad tidigt ! :)Har hört dem inte brukar vilja göra de förrän efter v 16 el nåt ifall de inte går att höra :p ska fråga henne ändå :)

Ja, väldigt tidigt! Trodde att hon skojade när hon sa att hon ville testa

Ibland kan det vara lite svårt att hitta rätt när det är så tidigt. Och då kan man ju bli orolig att något är fel. Men hittar man rätt så hör man hur bra som helst!

Så fråga på du!
  • Lilo
    MissJP skrev 2015-03-04 18:31:59 följande:

Det där har jag drömt om med, fast i förra graviditeten. En fullvuxen svart katt i en dröm och en katt som sa till mig att dennes pappa var i min mage i en annan dröm. Det kanske är något speciellt samband mellan foster och katter :p

Haha!! Läskigt!

Gravid drömmar är INTE att leka med!

Jag drömmer oftast helt sjuka mardrömmar, och vaknar ofta halvt panikslagen..
  • Lilo

Var btw till mvc igår. Det är ju höjdpunkten att få lyssna på hjärtljuden!

Dom låg på snabba 157, och min bm sa att bebis ligger jätte långt ner. Så att jag springer och kissar heela tiden är inte så konstigt, när bebis ligger och slåss med min kissblåsa :-P

Kissprovet var inte bra, då få se vad det är denna gång.. förra besöket fick jag veta att jag hade uvi.

Har också fått känningar i ryggen, men bara på kvällen. Vilket är konstigt..?

Men bebis lever ju!! Så jag klagar inte!!

• Lilo
    tessan91 skrev 2015-03-08 20:17:46 följande:

Hej. Gick in i vecka 17 + 0 idag. Jag har fått så himla ont i ryggen, vet inte riktigt vad jag ska göra åt smärta. ( första graviditeten för mig ). Jobbar som lokalvårdare och min chef kan tyvärr inte omplacera mig till lättare uppgifter heller. Vad kan man göra för att lindra smärtan? brukar träna minst 2 - 3 gånger i veckan men nu kan ja knappt ta mig ur soffan. Va på Ul när vi va i vecka 14 och har nästa om 3  veckor. 

någon som har samma problem? 

Åh vad jobbigt!

Jag tycker att du ska ta och ringa din bbm, kanske hon kan hjälpa dig!?

Jag jobbar också som lokalvårdare och har känt i ryggen sen 2 veckor tillbaka, men än går det. Även om det blir värre för varje vecka känns det som..

Min bm undrade om jag kaN få slippa vissa arbetsuppgifter där jag behöver sätta mig på huk och böja mig mycket...

Men jag är ensam, så det är bara att kämpa på tills det inte går längre!
  • Lilo
    tessan91 skrev 2015-03-08 21:06:46 följande:

Tack för svar, ska läsa lite om det imorgon, vet att min mamma hade väldigt stora problem när hon väntade både min bror och mig och hon sa att det tyvärr kan vara ärftligt:(. Men det är nog värt varenda smärta när underverket väl är ute, men känns skit om det ska börja nu. Vill ju iallafall kunna jobba till vecka 30 minst . Är bara anställd på 50 % men jobbar typ det dubbla, chefen la mer ansvar på mig när jag berättade att vi väntade barn :(.  

Men, vilken skitstil av chefen!!
  • Lilo
    tessan91 skrev 2015-03-09 07:47:13 följande:

Usch. Ja där jag jobbar så är det bara jag som är anställd och sen min chef som äger företaget, så hon kan ju göra hur hon vill. Det är tufft att böja sig , men ska försöka stå ut, blir det värre får ja väl ringa min BM och prata om hur jag ska göra , eftersom att jag jobbar själv på dagarna ( Oftast ) så vill jag inte riktigt gå hem än heller, förlorar ju så mycket pengar. Ska träffa chefen idag så ska ta det med henne igen att jag har börjat fått så fruktansvärt ont i ryggen så får vi se vad hon säger, kanske kam hon förstå och komma och hjälpa mig på dagarna så vi båda jobbar. 

Vilken vecka är du i ? :) 

Hur gick det idag?

Hoppas att hon kan visa lite förståelse!

Jag är i vecka 18 (17+2).

Jag ska kämpa på in i det sista, men bara att böja sig och sätta sig på huk kommer ju att bli tyngre för varje vecka som går, så jag är rädd för att jag o värsta fall inte klarar av att jobba till semestern i juni.

Men skam den som ger sig utan att kämpa!

Vilken vecka är du i?
  • Lilo
    AnnaBanana skrev 2015-03-09 20:11:03 följande:

Besöket hos bm gick jättebra :) ska till sjulhymnast och få hjälp med smärtan och sen ska jag skaffa bältet och läkare är inbokad nästa vecka för ev sjukskrivning :) ska börja ta järntabletter nu också :) plus att jag fick höra den lill*s hjärtljud ^^ ca 150 slag/min :) nu e de bara att invänta RUL på torsdag :D lycklig tjej idag! :D

Men åh va härligt!

Och skönt att du får hjälp med smärtan!
Svar på tråden Bf Augusti 2015