• Lilo

Bf Augusti 2015

Jag sitter och funderar på hur länge jag ska envisas med att hålla graviditeten hemlig..

Är i vecka 14 nu.

Min sambo ville berätta för 3 veckor sen, men jag känner mig inte redo än. Samtidigt vill jag...

Det sku vara skönt om alla fattar varför jag är trött och sjuukt irriterad!

Dilemma va..

• Lilo
    Micka! skrev 2015-02-10 20:02:20 följande:

Tänker inte vaccinera mig, tvättar händerna och spritar dem istället! För varje vinter görs en ny sammansättning av vaccinet, är inte beprövat som andra vaccin! Ex de biverkningar svininfluensavaccinet orsakade!! Min syster råkade ut för ma i v. 18 efter att ha tagit svininfluensavaccinet!!!!

Så jag är skeptisk när det gäller influensavaccin!

Är i v. 15 och har gått upp 1,6 kg, trodde det var mer för jag äter ju hela tiden!!! Hur mycket har ni andra gått upp?

Känner bebisen lite varje dag nu

Jag vågar inte ens väga mig... äter så otroligt mycket mat nu! Konstant vrålhungrig!

Så vågen lockar inte riktigt...
  • Lilo
    charlotta1985 skrev 2015-02-10 20:01:50 följande:

Kan vara mysigt att få hålla det lite för sig själv.. Sen kommer alla frågor och ens grav blir på något sätt "allas". Jag tyckte det var skönt att berätta för att folk inte skulle tro att jag bara börjar bli rund :)

Ja så är det nog.
  • Lilo
    familjenl skrev 2015-02-14 08:00:26 följande:

God morgon! Tänkte bara säga att jag har en blogg där jag lägger upp allt jag syr, bakar och pysslar och nu kommer jag även att skriva en del om graviditeten så om någon av er skulle vara intresserad av att läsa så kan ni säga till så skickar jag ett privat meddelande med länken. :) (vill nämligen inte koppla ihop mitt användarnamn på familjeliv med bloggen såhär öppet. :) )

Jag tar gärna länken jag med! :)
  • Lilo

Mitt godissug har också näst intill försvunnit!!

Super häftigt! Kan vanligtvis små äta godis varje dag, men nu äter jag hellre äpple i klyftor (klyftorna är viktiga!).

Annars är det som vanligt, förutom lite negativa saker.

• Lilo

Varje morgon ligger jag och känner efter om den efterlängtade magen skulle ha börjat puta, men nope. Inget ännu.

Tycker att jag borde börja känna den där bulan nu ju.. är i v 15.

Otålig och orolig att det avstannat.

Varför kan man inte bara njuta för??

• Lilo

Vad sent ni har era UL!

Jag kommer att gå 6 mars och är då i vecka 18. Det är väl

då RUL görs, eller är det olika i olika län?

Idag tror jag att jag känt bebis flera ggr!! Men jag tyckte att det

kändes som en liten "knäpp" flera ggr, eller kan det vara nåt annat?

Man glömmer ju hur det "ska" kännas!

• Lilo

Då va det bara jag som tyckte att det lät sent!

Dom flesta verkar ha inom 18-20 iaf då

• Lilo
    Kottex skrev 2015-02-17 18:59:04 följande:

Har aldrig tänkt tanken att sluta röka innan, har rökt i 16 år, 15-16 per dag. Alkohol är inget jag dricker varken mycket eller ofta. Kaffe lär jag gå tillbaka till vilket kan bli lite jobbigare då man dricker det regelbundet dagligen. Men det är väl bara att bita i det sura äpplet och försöka sluta, är livrädd för att bli bitter och må dåligt psykiskt. Nikotinhjälpmedel är ju bättre att att röka, alltid något. Tack föuppmuntrande ord, precis vad jag behöver :)

Kämpa på och lycka till!

Jag lyckades ta min sista cigg när jag va i vecka 10. Så rätt sent tyckte jag, men jag gjorde det!

Är dock övertygad om att jag kommer att börja röka igen efter att barnet är fött, tyvärr.

Som sagt, kämpa på! Du fixar det!
  • Lilo

Ikväll kläckte vi nyheten för barnen. Det va pirrigt!

Älsta blev överlycklig, medan yngsta blev fundersam, glad och vääldigt nyfiken. Kände på magen flera ggr.

Har också känt rätt så tydliga "bubblor" 2 kvällar i rad nu, vilket känns helt underbart!

Äntligen börjar det kännas på riktigt!

Svar på tråden Bf Augusti 2015