• Lilo

Bf Augusti 2015

höstjejen skrev 2014-12-14 15:53:05 följande:

Efter ett tags kämpande så har jag nu kanske lyckats (!?) Idag är mensen 4 dagar försenad, och jag vågar inte riktigt testa än, Men har bestämt att köpa ett test i morgon, Borde jag vänta några dagar till?  Jag är så otroligt trött, sover, men är lika trött endå, En molande värk i magen har funnits sen 1 vecka innan bim och det kommer och går, varar inte länge, men den kommer och kan känna den mer nu, ont i ryggen och kan svettas som en liten gris och sen helt plösligt bli som vanligt, ( pms symptom? ) Har de senaste nätterna vaknat mitt i natten av att jag har ont i brösten och kan bara inte somna om, vilket aldrig brukar hända ) Magen känns svullen, speciellt på eftermiddagen/kvällen och bröstvårtorna är svullna med jämna mellanrum, Känner att jag måste gå på toan mer nu, I morgon ska jag testa! Hoppas så att det finns en liten guldklimp i magen <3 

Testa!!! Låter ju sannerligen som tydliga symptom på graviditet!
  • Lilo
    Minxy skrev 2014-12-14 15:49:52 följande:

Alltså, jag VET att det är galet tidigt, jag är ju för Guds skull bara i v.5 än! Men likt förbannat så kan jag inte låta bli att pyssla och greja inför bebisens ankomst...

Har sytt ett babynest, håller på att virka en filt, har köpt 2 pyjamaser i stl 50, tar fram de gamla stickade koftorna som min svärmor gjorde åt min man när han var liten osv osv.

Jag var lika galen och "före min tid" med barn 1 och 2, så jag får väl bara acceptera att jag är en sån som blir manisk :P

Gud så underbart att höra!!

Jag skulle vilja, men har lyckats hejda mig ännu : -P
  • Lilo
    Lindaaa12345 skrev 2014-12-14 16:07:02 följande:

Plussade för 3 veckor sen. Oplanerad graviditet.

Var hos barnmorska för 1.5 vecka sen och räknade från sista mensen och skulle då va i vecka 10 (9+3) idag.

Fick blödning imorse så åkte på ultraljud, hjärtat pickade men fostret var endast 7 mm stort alltså alldeles för litet för vecka 10.

Bm sa att jag MAX är i 6+4 om fostret är okej.

Ska tillbaka på fredag och hoppas då att den växt och mår bra. Och isåfall kommer min älskade efterlängtade bebis 2 augusti.

Så håll alla tummar och tår för att nåt inte är fel :)

Håller tummarna för dig!! ?
  • Lilo

Jag var likadan min förra graviditet. Var nästan hysterisk och övertygad om att bebisen hade dött.

Blev dock lugn efter första hjärtljuden, men de är ju tyvärr ganska länge dit.

Just nu känner jag mig ganska cool, men vi får se när det vänder

Bokade nyss tid till bvc i januari. Och första UL! 26 januari. Bara 15 evigheter dit ju!

• Lilo
    Maglizz skrev 2014-12-15 13:14:53 följande:

Jag bröt oturligt foten i oktober så sitter mest ner, vilket tärt på mig. Jag känner det hela tiden, menssmärtorna. Men samtidigt det väldigt få gångerna jag inte känner något blir jag extremt orolig :/ jag är i v5(4+3), och har en oviss tid framför mig som också gör mig orolig.

När ska man ringa MVC?

Vad gör man? Vad händer?

Du kan absolut ringa mvh nu på direkten! Ofta får man komma på inskrivning ganska snabbt. Och dom kan du prata med om allt!

Fråga om din värk tex.
  • Lilo
    höstjejen skrev 2014-12-15 16:27:57 följande:

Idag testade jag mig, och det vart ett plus!!! :) 

Stort Grattis!!
  • Lilo
    familjenl skrev 2014-12-15 16:10:18 följande:

En fråga till er som har barn sen innan: Skiljer sig era graviditeter åt? Har ni samma eller andra symtom? Svagare eller starkare?

Jag är gravid med andra barnet och oroar mig så mycket mer denna gång. Nu jämför jag liksom med förra graviditeten och blir orolig när jag inte känner samma (eller lika tydliga) symtom. Förra gången började t.ex. brösten att spänna strax efter bim men den här gången känner jag inget i brösten..

Vill så gärna känna mer!!! :(

Jag var precis lika när jag väntade 2an! Var nästan hysterisk! Jag tror också att det är fullt normalt, även om det inte blir lättare av att höra det!

Dom flesta graviditeter är så olika, så försök att låta bli att jämföra!
  • Lilo
    candydarling skrev 2014-12-15 17:03:30 följande:

Hej tjejer! Hoppas jag får hoppa in här?

Är en 26 årig tjej med en son född 2012 och har nu kämpat i 1,5 år med att bli gravid med ett syskon, höll på att ge upp men Idag, äntligen, efter att precis ha påbörjat en ferilitetsutredning, har jag äntligen plussat! Starkt och tydligt plus på stickan med planerat bf 22/8 2015!

Grattis!!
  • Lilo
    familjenl skrev 2014-12-15 20:22:36 följande:

Skönt att höra! Tack! Jag ska försöka låta bli att jämföra. Känns skönt att jag har ett VUL på fredag så att jag kan få slappna i jul sen. :)

Åh va spännande!!

Vi skulle behöva en bildtråd där vi kan lägga in bilder från vul, ul, inköp och baby bulor!
  • Lilo
    syskontillmitthjärta skrev 2014-12-15 21:53:22 följande:

Hej! Jag hänger med här jag också :) plussade den 8e dec och är nu i vecka 5 +2... Är andra barnet, har en dotter som fyller 3 i jan :) känns riktigt spännande! ??

Grattis och välkommen!
Svar på tråden Bf Augusti 2015