• Lilo

Bf Augusti 2015

Hej alla! 

Plussade i  helgen, vilket känns overkligt! Så idag är jag i vecka 5 (4+1), med BF 15 Augusti.

Det är vårt tredje barn! 

Känner ingenting annat än lite ömma bröst än så länge. Bara att njuta så länge det varar!

• Lilo
    Minxy skrev 2014-12-08 12:13:39 följande:

Jag är helt utan symptom (förutom ömma bröst) vilket känns lite sådär :/

Jag är ju bara i vecka 4 än, så jag får väl ge mig till tåls...men nog skulle det kännas bra med något som tyder på att humlan finns där inne.

(Samtidigt vet jag att jag har varit utan symptom med både barn ett och barn två, så det är väl inte så konstigt att det är likadant nu)

Så är det ju! Man är orolig över symptomen man inte har, och sen när det eviga kissandet och eventuella illamåendet slår till så är man så förbannad på sig själv för att man klagade
  • Lilo
    Micka! skrev 2014-12-08 18:14:31 följande:

Vad bra Har skrivit in mig!!!!!

Grattis till plusset , jag väntar också mitt tredje barn!

Det blir en sladdis, fick mina barn när jag var 25 och 27 så, det är ett tag sedan...har hunnit blir 33 nu!

Läskigt vad åren går fort, känns så roligt att få vara med från början igen och att barnen jag har kommer vara 7 och 8 när lillplutten kommer ! Då får men dela det med dom också, vilket känns jättehärligt, de längtar så mycket efter ett syskon

Tack detsamma!

Jag har också en 8 åring! Och en 3 åring. 8 åringen har tjatat massor om ett syskon till, så det kommer att bli superkul att släppa nyheten i februari-mars nångång!
  • Lilo
    Minxy skrev 2014-12-08 18:24:32 följande:

Min son har sedan tidigare sagt att han bara vill ha en pojkbebis (och allra helst en hundvalp....) :P

Men va gulligt!!

Han "nöjer" sig säkert med en vanlig bebis också!
  • Lilo
    vero91 skrev 2014-12-08 18:59:05 följande:

Åh plussade idag!! Är såååå glad :D

Grattis!!
  • Lilo
    Minxy skrev 2014-12-08 19:05:36 följande:

Hur känner ni inför att berätta på jobbet?
    Jag påbörjade en ny anställning i september... tror inte dom kommer bli överlyckliga direkt.

Fruktansvärt nervöst! Men jag vet att det kommer att tas emot med glädje, då jag har världens bästa kollegor!

Hoppas att dom reagerar positivt på ditt jobb iaf, Det där är något som kan ge en magknip annars!

• Lilo
    Minxy skrev 2014-12-08 20:01:42 följande:
    Vad skönt för dig! Ja, hade det här varit min förra arbetsplats så hade det inte varit några problem...

Men men, jag bytte jobb för att jag ville ha mer ansvar och högre lön, så då får jag väl förstå om dom blir lite lack över att jag drar på ledighet efter mindre än ett år :P
    Ja, det är väl så tyvärr!  

Jag sitter och funderar på hur vi ska kläcka nyheten för mina föräldrar... Vi tänkte att vi ska göra det i Januari, så då borde jag vara i ca..vecka 10 kanske. 
    Rätt så tidigt att planera redan nu, men skulle jag kunna så skulle jag till och med springa iväg och köpa en massa bebis grejer redan!

Iaf, tror jag ska köpa en liten presentask och lägga en tutt i med en lapp där det ska stå nåt fyndigt.. 
    Känner mig verkligen super geekig som tänker på sånt här redan nu! :-P
  • Lilo
    Minxy skrev 2014-12-08 20:56:04 följande:

Du pratar med en tjej som köpte två bebispyjamaser vid första positiva ÄL-testet..... :P

Jag och min man började diskutera en trea hösten 2013. Han stadfäste diskussionen genom att köpa en barnvagn! Så...vi har haft en barnvagn i källaren i över ett år som väntat på bebis :D

Haha!! Underbart!!
Svar på tråden Bf Augusti 2015