Hans barn var tonåringar, men jag tog inget ansvar alls för dem.
Nu hade jag inte velat ha en man med små barn. Men hade jag blivit ihop med en, så hade jag inte hämtat och lämnat på dagis och tagit ansvar för det barnet heller. Vill han ha hem sitt barn så får han själv ro det iland.
Thefamilywoman78 skrev 2014-11-21 10:58:11 följande:
Okej ..tack för era svar ..
Min undran kommer av att jag tycker min sambo "lämnar" över rätt mycket till mig .. Jag har inget emot det , men jag är ju trots allt inte barnets mamma ..
Vi är ju en familj så klart å delar på ansvaret men tycker ändå det är svårt som bonus mamma ..
Barnet tyr sig mer till mig just nu ( vet inte om det är nån fas) men det är rätt tufft ibland .. Känns som jag e ensam om barnet ????
Pappan lutar sig tillbaka eftersom barnet väljer inte honom just nu ..
Pust .. Från en trött bonus mamma
Det verkar som om din man tror att han hittat en ny mamma.
Sätt dig ner och prata med honom och säg som det är, att du tycker det är lite för mycket med hans barn.
Även om barnet är bundet till dig just nu, så får han aktivt gå fram och ta över. Då kommer barnet att mer och mer vända sig till honom istället, och du slipper så småningom ur "tog på mig för mycket i början" fällan.
Vägrar han lyssna och försöker köra med "vi är ju en familj" kortet, så får du fundera om det verkligen är en man du vill tillbringa fler år med. Blir det påtvingat med barnet så kommer varken du eller barnet att må speciellt bra efter en tid.