• Pojkmamma01

Hur mycket ansvar tar ni bonus mammor ?

Eftersom vi har varsin son från tidigare förhållande, lika gamla (snart 8 år), så blir det ganska naturligt att jag tar hand om min son när det gäller läxor, nattning och träningar..

Min bonus har inga träningar och dels haft stora problem pga sin adhd som vi fått jobba mycket med för att få något slags lugn i vårt hem.. Jag har gjort mer för honom än vad hans egen mamma gjort.

Vi har väl aldrig utvecklat någon nära relation för att det har varit problem från dag ett när jag och sambon nyss träffats. Mycket bråk, klösningar, slag och bitningar.. Mot min son och andra barn i min släkt. Och även på bonusens skola.

Det gjorde väl att det var svårt för mig att utveckla varma känslor för honom. Han är ganska svår att komma nära, lever lite i sin egen värld och är ganska självcentrerad.

Och jag har accepterat att jag känner som jag gör. Man kan inte tvinga fram känslor för någon. Jag behöver inte älska honom men jag har alltid behandlat honom med respekt och när hans pappa inte är hemma så finns jag ju här för honom. Jag ser mig själv som en extra vuxen.

Svar på tråden Hur mycket ansvar tar ni bonus mammor ?