mity skrev 2014-11-18 01:03:09 följande:
Nej, inte på alla och amorteringsfritt kan jag inte få då. Jag har kalkylerat, grubblat, räknat, fått panikångest, gråtit, ringt till psykjouren, kräkts. Ja allt. Och mailat inkassobolagen typ hundra gånger. Därför orkar jag inte mer. Kanske kan jag göra en sista chansning och ringa alla men det tar sån tid och tror inte det hjälper... Känns som att livet är över på riktigt.
Kanske det är så att det inte finns mer att göra. Kanske inkassobolagen vill jävlas och driva det vidare. Kanske det är så att din ekonomi helt enkelt inte går att få ihop. Kanske du hamnar hos Kronofogden. Men nej livet är verkligen inte över.
Hamnar du hos Kronofogden så ja visst det kommer att bli mycket svårare att få ett nytt hyreskontrakt, inte omöjligt men svårare.
Kronofogden kommer troligen att göra utmätning på din lön, dom kommer alltså att dra allt dom kan, det du får över är till hyra, försäkringar, a-kassa, mat och såna saker.
Men du slipper ångesten över att inte kunna betala. Det du måste ha har du pengar till och kronofogdskulden betas av i den takten du kan. Blir nog några kämpiga år men det går. Sen tar det 3 år efter skulden är betald att bli prick fri.