• Irlais

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Fiaw89 skrev 2014-12-28 17:42:41 följande:

Anledningen till att jag fick två blödningar efter varann var pga missfall ????

Troligen var jag gravid innan hormonspiralen skulle tas ut och nånting gick snett iaf. Blödde oerhört mycket och massa stora klumpar kom, åkte in akut och ja...

Inte så konstigt att ägglossningstesterna aldrig blev starkt positiva.

Men men... Blödningen är nästan slut och sen är det bara att försöka igen. Nu vet jag dock inte alls när jag har BIM så kan inte säga nått datum...

Oj, låter väldigt jobbigt :( mår du bra nu?
  • Irlais
    Maglizz skrev 2014-12-28 22:35:33 följande:

Påtal om inget, när kan man göra VUL egentligen? Är i v7 nu, hört av många att man inte här detta utan först i v19-20 så gör man ultraljud.. Jag gjorde nämligen abort i maj månad(pga familjeskäl) och vill veta att allt står rätt till :/

VUL kan du göra i v7 men det är inget mvc erbjuder. Jag gjorde vanligt ul privat i v8 och då gick det att se, men det är olika, ibland går det inte!

I Sthlm är det ultraljud om du gör kub-test i v12, eller runt v20 vid rutinultraljudet.
  • Irlais

Härligt med nyårsplus, grattis!

Jag väntar fortfarande på ägglossning, så sjukt segt!!! Dag 17 i cykeln och äl-testerna blir bara svagare. Äl har dock inte varit, har tempat och testat så kan inte ha missat den :/

• Irlais
    Decibel84 skrev 2014-12-31 11:12:35 följande:

Borde köpa test. Men bara morgonurinen som gäller va?

Om du är efter BIM behöver det inte vara morgonurin. Men innan bör det vara det...
  • Irlais

Jag fortsätter gärna i tråden i alla fall :) nu är vi ju ett gäng här som sagt och kul att följas åt. För er som plussat är det ju så klart kul med såna trådar men ni får gärna hänga kvar också!

• Irlais
    Decibel84 skrev 2015-01-02 10:58:31 följande:

Nu har jag alltså blödigt i 9 dagar
    vad är det som händer?!!?
    blödningarna är SMÅ, kommer aldrig något under natten utan lite någon gång under dagen
    Testat negativt på nyårsafton
    BIM 1/1
    Ska jag ens testa att testa mig igen om några dagar?

Läser om folk som blöder trots graviditet??
    Hur ska jag räkna ut ÄL om jag småblöder såhär länge??

Testa dig igen om några dagar alt boka tid hos gyn för en koll? Jag blödde lite under två graviditeter (fast den ena gick ju inte så bra) så det är absolut möjligt att du är gravid ändå.
    Småblödningar ska ju inte räknas utan man räknar från att mensen kommer (alltså behöver binda/tampong).
  • Irlais

Grattis Småland till giftermålet, vad roligt :)

Oldy, vad hände, fick du tag på din bm angående hur amning kan tänkas påverka?

Här börjar äl-stickorna ge lite utslag så hoppas verkligen på äl inom några dagar. Då finns i alla fall chans till en septemberbebis!

• Irlais

Grattis Boonyi :)

Ahh tror äl ska komma vilken dag som helst men har slut på tester, trodde jag hade ett kvar men kan inte hitta det... Men har fertila flytningar och ökning på testet igår. Får väl se om tempen börjar stiga men så irriterande att inte kunna testa!

• Irlais

Vad säger ni, positivt eller är teststrecket lite svagare? Jag tror nämligen jag hade äl under dagen och att det är på väg att minska...

• Irlais
    Madicken01 skrev 2015-01-06 11:32:46 följande:
    Jag förstår hur du tänker. Hade jag varit du hade jag utgått ifrån "just nu". Just nu är du inte gravid och därför byter du jobb... Det som hönder det händer och saker och ting löser sig alltid. Att stå på paus i väntan på något man inte vet när det händer kan få en kvar på paus väldigt länge. Bara en tanke :) lycka till med både jobb och graviditet!
    Håller helt med! Jag började på mitt jobb och blev gravid samma vecka... Så kan det gå :) blev fast anställd ändå och de är jätteglada att jag är tillbaka nu. Klart det inte är perfekt och får lite dåligt samvete (särskilt som vi försöker få barn igen) men sånt är livet. Sätt dig själv först, inte arbetsgivaren.
  • Irlais
    lotie skrev 2015-01-08 06:01:05 följande:

Ok då har jag nog fuskat lite med tempen. Mer än två h sammanhängande får man inte med en liten hemma:)
    Tar örontemp med. 37.2 idag iaf på bim.
    Laddade ner appen men den verkar kosta pengar?

Fastfrusen hur går det?
    Ska du testa mer?
    Hade det funnits nåt jag kunde göra som ökade mina chanser att få barn så hade jag gjort det. Sen kan det ju bli extra tungt att bliv av med gravidkilon efter med. Nytt år börja ditt nya liv:) bort med chokladen bara på lördagar och försök gå/ springa det är bästa träningen att komma upp i flås!

Jag har ju också en liten men det funkar med tempen trots extrem brist på sammanhängande sömn :) jag tempar då jag sovit som mest sammanhängande (ofta runt 3-5) men det blir inte samma tid.

Har typ 36,2-36,5 innan äl och nu gick den upp till 37 ett par tre dagar efter äl :)

Man kan betala för extrafunktioner men den funkar gratis också! Tror man får en gratis "betalningsmånad" när man registrerar sig också?
  • Irlais
    lotie skrev 2015-01-09 07:02:43 följande:

Detta var ju en chock idag bim+1!

Helt förstörd nu:( phplBa5CG57204.jpg

Usch vad trist! Men du kanske fick äl senare än du tror så det är för tidigt fortfarande? Vilken hcg-nivå mäter clearblue ifrån?
  • Irlais
    Anonym (småland) skrev 2015-01-10 18:19:20 följande:

Efter att jag skrev mitt sista inlägg hände nåt jobbigt. Jag fick enorm smärta i kvinnomagen och till Slut svimmade jag och hade tydligen kramper.så nu har jag åkt ambulans och ligger på akuten och väntar på att bli undersökt. Ingen blödning men jag är väldigt väldigt rädd. Vi har nu väntat i en kvart på läkaren så jag tog upp telefonen för att göra något annat för jag blir bara mer och mer rädd.

Oj, vad läskigt! Hoppas verkligen allt är ok med dig och bebis!
  • Irlais
    Anonym (3barn) skrev 2015-01-11 20:42:31 följande:

phpvJnST689004.jpg

Skulle ni tolka detta äl-test som positivt? Strecket kom direkt.

Tycker teststrecket är något svagare än kontrollstrecket men det är ingen stor skillnad! Om inte positivt idag så imorgon, men svårt att veta hur snabb stegring du har.
  • Irlais

Beklagar verkligen era mf, oldy och Småland! Hoppas ni kan ta den tid det behövs för att sörja.

• Irlais
    Anonym (småland) skrev 2015-03-17 16:50:58 följande:
    Har inte blivit gravid igen efter missfallet den sista jan. Det känns ganska tungt just nu.
    Förstår att det känns tungt men det har trots allt inte gått så lång tid! Hoppas verkligen du plussar snart Hjärta

Jag är i v9, har haft blödningar ca v5-7 men nu verkar hematomet i livmodern ha läkt. Hoppas jag klarar mig utan fler blödningar och att allt går bra.   
  • Irlais
    Anonym (småland) skrev 2015-07-09 07:22:40 följande:

Missfall igen förra veckan. V.10. Otroligt jobbigt just nu.

Beklagar verkligen! Gråter kan du/ni få stöd hos kurator?
  • Irlais
    Anonym (småland) skrev 2015-07-09 13:05:15 följande:
    Har börjat gå hos kurator. Känns så otroligt jobbigt att ena stunden vara glad och nästa bara gråta. Denna gången skulle jag på kub i v.13 och var så glad, bara för att få beskedet att det var ma och hade dött i v.10. Känns som att vi skiter i det här nu. Jag orkar nog inte psykiskt med ett missfall till. Eftersom missfallen skedde nästan exakt samtidigt (skilde bara fyra dagar i graviditetslängd), tyder det på att det är något annat fel än att det skulle vara fel på barnet. Men utredning görs inte förrän efter tre missfall, och som det ser ut nu orkar jag inte med en gång till innan vi får utredning för att sedan ge sig på det ytterligare en gång. Men vi får se.
    Åh vad hemskt att få reda på det på KUB. Kan kuratorn remittera till utredning trots att det "bara" är två missfall? Det borde ju gå att kolla värden åtminstone så att det inte är något uppenbart fel. Förstår att det är jättetungt, kanske bra att ta en paus från det tills du mår bättre psykiskt. Efter mitt missfall ville inte jag heller bli gravid igen för jag kände att jag inte skulle orka med samma process igen. Det var jobbigt efteråt men eftersom min efterföljande graviditet gick bra så har sorgen över missfallet försvunnit. Kan ju bli så för dig också... det kan ju faktiskt gå bra nästa gång även om du inte vågar tänka så nu!
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014