• Irlais

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Decibel84 skrev 2014-12-20 11:59:52 följande:
    hmm är rätt säker på att det står efter 5 min på mina
    har inte kvar infon dock
    Nej men det beror ju på vilken testtillverkare det är. Har för mig att mina inte ska avläsas efter 5-10min...
  • Irlais

Jag tänker undvika alkohol mellan äl och BIM, men min första graviditet (oplanerad) som resulterade i missfall blev jag gravid typ runt jul/nyår och drack en del just då... Har inte helt kunnat släppa tanken att det påverkade och tar hellre det säkra före det osäkra nu :) Men nu blir min äl runt nyår och visst tänker jag ta ett glas champagne då, iaf om den preciiis har varit!

Kan någon uppdatera BIM-listan till 13 jan för mig? Tänker positivt att äl kommer normalt i cykeln nu, gjorde ju nästan det förra ggn :)

• Irlais

Grattis till alla som plussat! :) vilken julklapp!

Typ blankt på ägglossningstest idag, ville bara testa för säkerhets skull då vi är bortresta. Räknar med att äl är vid nyår...

• Irlais
    lotie skrev 2014-12-26 08:20:08 följande:

Nu fattar jag ingenting. Läste att de ger utslag 24-48 timmar innan. Jag trodde samma dag. Började testa dag 11 i cykeln och det var ju starkare än idag. Då har jag redan missat den alltså?? Då borde den varit lika stark i onsdags? phpA4CWW398828.jpg

Ja det ser ut som att de kan ha varit lika starka i onsdags, men ev kan lh ökat men inte tillräckligt för att släppa ett ägg, så det kommer en ny stegring... Fortsätt testa några dagar skulle jag säga för säkerhets skull :)
  • Irlais
    Ballerina453 skrev 2014-12-26 10:46:01 följande:

Har BIM den 30/12, testa igårkväll och väldigt negativt. Lite tidigt dock men man vill ju så gärna! Hoppas verkligen det tar sig denna gången innan min sambo tyvärr ev behöver genomgå strålning då vad jag har förstått vi ej kan bli gravida mer. Denna press...

Oj, vad jobbigt! Men brukar de inte spara sperma och bekosta ivf för män som genomgått strålbehandling?
  • Irlais

Jag och mannen blev magsjuka under julhelgen... Nu jävlar måste vi bli friska snabbt för jag borde ha äl nästa vecka! Mannen är ju inte den som ställer upp om han inte har lust så stor risk att det inte ens blir ett försök den här månaden :(

• Irlais

Det var ju många som plussade på första försöket här i tråden - klart man blir lite avundsjuk (och jag har ju inte ens försökt länge!) men det ska inte ta er glädje ifrån er! Minskar ju inte chansen för oss andra direkt :)

En av mina nära vänner plussade förra veckan, så jag hoppas verkligen att jag plussar snart också. Vore så himla roligt att vara lediga tillsammans igen och ha båda barnen i samma ålder... Det blir jobbigt att se hennes mage och bebis om det tar tid för oss...

• Irlais
    Anonym (Ava) skrev 2014-12-27 22:56:46 följande:

En kanske konstig tanke som har slagit mig..
    Många pratar om hur dyrt barn är...
    Tänk om man skulle börja köpa saker nu?

Jag är inte gravid och vetinte när eller om jag blir det.
    Men tänk om man exempelvis skulle köpa vagn nu..sen om några månader skötbord och annat som kan tänkas behövas.
    SÅ när det sker så har man iallafall de dyra stora inköpen klara?

Jag tycker det verkar smart, men skulle nog bli väldigt jobbigt att vara omgiven av barnsaker samtidigt som man försöker :(

Bättre att lägga undan pengarna skulle jag säga (om du inte hittar något superbilligt på rea eller begagnat..). Hinner ju komma ut nya varianter och man hinner ändra sig om saker och ting :)
  • Irlais
    oldy skrev 2014-12-28 08:54:00 följande:
    Jag tror inte det, igår kom det lite mer men inte ännu mens.

Körde med ÄL-tester (i två cykler) och fick aldrig utslag, testade iofs på morgonen så kanske var därför. Men jag har fort mjölk i ena bröstet trots att jag slutade amma för snart ett år sedan, så är rädd att det ställer till det för mig. Ska ringa MVC imorgon och rådfråga tänkte jag..
    Berätta gärna vad bm säger! Jag ammar ju fortfarande och är rädd att det påverkar mina progesteronnivåer så att ägget inte fäster..
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014