• Irlais

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Ztarduzt skrev 2014-12-03 19:22:38 följande:

Testat två gånger, dock för ett tag sedan.

Kan jag vara gravid med denna blödning?

Testa! Jag hade blödningar under mina graviditeter så det kan ju vara det!

Fått för mig att jag har ägglossning nu vilket stämmer om min cykel är tillbaka på ca 28 dagar. Har lite ont i tjejmagen ;) mannen är för trött för sex dock, lagom frustrerande! Får hoppas att det räcker med i förrgår, om jag nu har ägglossning nu såklart.
  • Irlais
    Ztarduzt skrev 2014-12-04 00:03:46 följande:
    Fortfarande neg. Ohwell. Antingen är det inget, eller så är jag en låghormonare som får plus först efter 8 veckor :p bara vänta och se vad som händer. Har en kompis som visade negativa test fram tills hon födde, vilket är grymt ovanligt dock.

Spermierna lever ju några dagar, ökar chansen för en dotter om man ska tro på alla rön med att ni hade sex i förrgår och äl är nu :)
    Äsch vad segt... Hoppas något händer snart så du slipper leva i ovisshet :)

Ja vi får väl se om jag ens hade ägglossning nu, tveksamt egentligen :) mannen har ett överskott av män på sin sida familjen så tror det råder brist på flickspermier där, riskabelt att ha för långt emellan sex och äl :D
  • Irlais

Nu jääävlar ska här liggas! Hade visst känningar lite för tidigt men nu minsann :D

• Irlais

Min cykel var också konstig när jag slutade med p-piller kan tilläggas. Fick mens/mellanblödningar med typ 15-20 dagars mellanrum, hann väl få tre st sen blev jag gravid, missfall, mens, gravid. Så även om det strular kan fertiliteten vara ok :)

• Irlais
    Ztarduzt skrev 2014-12-05 21:43:00 följande:
    Grattis, ligg ordentligt och få ett lika fint test vid BIM ;)
    Tack ;) stackars min man, blir en tuff helg ;) men jag varnade honom redan innan testet om vad som komma skall. Det var väl ett tecken i sig, man blir väl lite pilsk vid ägglossning. :D
  • Irlais
    manu88 skrev 2014-12-06 08:58:55 följande:

Jag tog ett test imorse. Ca 4 eller 4 dagar innan BIM.

Tyckte nig se ett supersvagt streck.. Vad skulle ni säga? php9n48Pj54067.jpg

Jag ser strecket! :D
  • Irlais
    manu88 skrev 2014-12-06 09:16:09 följande:
    Shit.. Får inte sjunga än. Jag måste nog testa igen imorgon eller kanske strax innan BIM med CB kanske
    Testa med ett digitalt om ett par dagar så blir det utan tvekan :) men jag tror definitivt du är gravid!
  • Irlais

Kände av äl i förmiddags och nu på kvällen var äl-testet negativt så nu är det nedräkning till den 19e då det är BIM! Lyckades få till det både igår och idag så borde ha oddsen med mig :)

vilken häftig grej ändå, har verkligen känt att kroppen varit annorlunda idag (Molvärk, ömma bröstvårtor, blev jättesvullen om magen). Så hoppas det var ett riktigt bra ägg som släppte :)

Jag är en sån som gärna testar tidigt och ofta men ska verkligen försöka hålla mig... Men ska å andra sidan vara iväg den helgen så kanske testar innan för att veta. Ja ni ser, försöker redan övertyga mig själv om att testa tidigt!

• Irlais
    manu88 skrev 2014-12-07 09:30:25 följande:
    Tydligen :) phppKbx3973873.jpg
    Underbart, grattis!! :)
  • Irlais
    Dsf skrev 2014-12-07 11:04:20 följande:

phpdKXqyH57065.jpg

Bim-3 eller 4

Vågar mig på ett grattis :)

Ztarduzt, testar du med äl-test både morgon och kväll? Kan ju missa utslaget annars om du har en snabb stegring! Men är det så att du verkligen inte har äl måste det kollas upp, tror man får hjälp snabbare om man har problem med det (för utan äl går det ju inte oavsett tid). Om du inte får hjälp direkt av vården kanske du kan gå till en privat gyn, dom kan ju se att äggen är på väg att mogna iaf...
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014