• Irlais

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Steph9006 skrev 2014-12-14 17:07:05 följande:

Haha språk, ja.. Det är ett hemskt sorgligt ämne..

Jag tvingade honom till sex typ.. Han fick smaka på sin egen medicin muahaha!

Tar det sig inte nu då vette fan rent utsagt..

Hehe samma här. Han ville kolla på en film (tack för den prioriteringen liksom) men jag övertalade honom om en snabbis i pausen :D
  • Irlais

Jag är nu övertygad om att jag är gravid... Tror inte jag skulle må så här illa annars. Känns exakt som min förra graviditet. Försöker lista ut när jag tidigast kan testa, började må illa i fredags...

Och mannen säger typ "uh oh" när jag säger att jag tror vi lyckades. Hallå, vad hände med hurrarop och glädje?! Suck alltså.

• Irlais

Fick precis en liten blödning... Hoppas nidblödning för mitt psyke klarar fan inte en till graviditet med blödningar. Blödde massor under första som resulterade i missfall. Lite i början av andra som gick bra...

• Irlais

Fan, blöder mer. Antar att det är tidigt mf för mensen ska ju inte komma än :/

• Irlais
    Ztarduzt skrev 2014-12-14 23:53:21 följande:
    Hur länge är det till mensen? Den kan ju komma tidigt om du släppte ägget tidigare än förut? :/ 
    Tråkigt vilket som! Styrke kramar Hjärta
    Ska eg ha mens på fredag. Äl var den 6e, testade ju med stickor plus att jag kände av det :/ så nåt knasigt är det oavsett!
  • Irlais
    Lizzie09 skrev 2014-12-16 18:48:45 följande:

Fick ett svagt streck på graviditetstest idag, men vågar inte tro på något än utan är mest inställd på att mensen kommer snart och att det bara var ett spökstreck. Har haft två tidiga missfall på raken så det är därför jag inte vågar tro..

Hoppas tredje gången gillt! :)

Äsch, nu får jag för att jag var så nöjd med min BIM. Måste varit en kemisk graviditet som avslutades alldeles för tidigt eftersom mensen kom bara 9 dagar efter äl. Och nu borde ÄL bli precis innan nyår och BIM ca 13 jan. Extra angeläget att hålla koll på äl, hoppas den inte dyker upp när vi är borta över jul...
  • Irlais
    Ztarduzt skrev 2014-12-17 19:21:30 följande:

beställde just en med 2 decimaler, så får vi se när den kommer och hoppas man ser skillnaden vid äl lättare :) 

var beställde du ifrån? jag har också börjat tempa men det går sådär, får ju knappast sova mer än 2-3h i sträck och mot morgonen max 1h... så det är svårt att få bra mått :/
  • Irlais
    Madicken01 skrev 2014-12-18 09:19:11 följande:

Ni som är vana vid äl-test, hur skulle ni bedöma detta testet? Hur långt kan det vara till ägglossning? Första vändan med test för mig så jag har ingen uppfattning om hur fort det kan stegra.

Skulle säga att det är positivt eller i princip positivt. Mitt test-streck var något starkare (finns tidigare i tråden) och då fick jag ÄL ca 20 timmar efter det :) 
  • Irlais
    Madicken01 skrev 2014-12-18 10:59:51 följande:
    Aha :) tack för ditt svar!

Följdfråga, ska man köra på så mkt man kan nu eller ska man hålla sig till varannandag för kvalitetens skull??
    Testa igen ikväll och se om du får starkare teststreck än kontrollstreck!
    Jag läste någonstans att såvida inte mannen har problem med spermiekvalitet så kan man köra på. Men man behöver väl inte överdriva ;)
  • Irlais
    Ztarduzt skrev 2014-12-18 11:55:45 följande:
    Från Billiga-tester för ca. 100kr, tyckte jag var rimligt pris. Den sparar tydligen senaste tempen också.

Min temp gick ner till 35.8 imorse igen och ska ha äl imorn, får se vad den säger på lördag.. För visst är det dagen efter den går upp?

Jag lyckas alltid få ca. 4-5h sömn, ska jag upp går jag upp då jag tempat, är det helg somnar jag om efteråt :)

Hm, ja då kan det vara svårt.. Men du kanske ändå får en tydlig höjning vid äl :)
    Låter bra, får köpa ifall mina ÄL-tester inte räcker. Då bunkrar jag upp med termometer, äl- och graviditetstester haha. Har så det räcker för denna cykel men sen så... 
    Kanske beror på att jag ammar fortfarande, tempen kan tydligen spöka då! Men det ska gå att se en skillnad efter ÄL iaf :) jag började tempa efter ÄL och då var den förhöjd, och sjönk när mensen kom. Så det såg rätt ut då!
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014