• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Anonym (småland)
    lotie skrev 2015-02-06 16:56:54 följande:

Skönt du slapp skrapning iaf. Det är riktigt tungt att få mf. Tog mig ett år att acceptera och gå vidare men var nog för vi inte lyckades igen förrän 3 år senare. Vi väntade en månad men ångrade det i efterhand:(

Varför ångrade ni det?
  • lotie

Det hade kanske tagit sig direkt så min Endometrios inte hade hunnit börja växa. Läkarna säger jag har störst chans inom 3 månader efter jag slutat med p-piller att bli gravid. Kan tänka mig det är samma om man är gravid, då växer det inte heller. Nu väntade vi och det tog sig inte förrän andra ivf försöket tre år senare.

Blev gravid tredje försöket innan mf och första med sonen. Så har det inte gått inom 3 månader känns det inte som det blir något:(

• lotie

BIM-3 och tänkte jag testar idag så vet jag att det är negativt istället för att vänta och mensen blir sen igen och man börjar hoppas. Blev självklart negativt med billig atester. Känner mig inte alls gravid=(
    Är rädd för att min son var ett mirakel och att vi inte kan få fler barn nu=(

Var nästan roligare att tro man var gravid som förra månaden och sen få mens!

• fastfrusen

Fick mens 6 feb men har typ inte haft sex hela januari för vi har fått hem en hund som såklart sover i sovrummet. Den håller oss vaken hela nätterna och kan ju säga att vår barnlängtan har lagt sig något... och så länge den inte klarar av att vara ensam blir det nog inget lek i sänghalmen :P Men nästa bim är 9/3!

• lotie

Bim-2 och dunderförkyld, illamående och lite mensvärk!

Man kan ju inte ge upp förrän mensen har kommit men känns inte bra:(

• VillBliTre

Hej igen. Det var ett tag sedan jag skrev. Våran graviditet gick inte som den skulle. Upptäckte i v 10+ att det inte fanns något foster. Så genomgick en medicinsk abort den 16/1 vet inte alls hur jag nu ska räkna min cykel. Så vi kör på som vanligt och hoppas det snart tar sig :) ska läsa igenom tråden o se vad som hänt här inne :)

• Lizzie09
    VillBliTre skrev 2015-02-14 20:15:51 följande:

Hej igen. Det var ett tag sedan jag skrev. Våran graviditet gick inte som den skulle. Upptäckte i v 10+ att det inte fanns något foster. Så genomgick en medicinsk abort den 16/1 vet inte alls hur jag nu ska räkna min cykel. Så vi kör på som vanligt och hoppas det snart tar sig :) ska läsa igenom tråden o se vad som hänt här inne :)

Åh nej vad tråkigt att höra :( Stor kram!
  • nisopa
    lotie skrev 2015-02-06 14:25:12 följande:

Hur går det för alla?

Bim-5

Mina symtom är Blåa ådror, kissenödig, jättehungrig, molvärk/mensvärk, stickningar i livmoder och ljumskar, fick typ en slempropp bim -8, svullen, och trög i magen.

Känner att jag inte har lust att testa varit disträv och tänkt att det är för att det inte tagit sig.

Men läste dagbok om mina andra graviditeter och då hade jag känt likadant att jag inte kände mig stressad och testa massa just de två ggr medans alla andra månader testade jag långt innan. Så får väl se vad det slutar denna gången:)

Slempropp?

Jag fick de några dagar efter ägglossning. Var lite rätt i. Sen igen dagen efter. Vad är de? Försökte googla. Vet du vad det är?
  • Ztarduzt

Första gången jag fått utslag på äl-test tack vare letrozol. Håller alla tummar inför detta nu :D

• Ztarduzt

Första gången jag fått utslag på äl-test tack vare letrozol. Håller alla tummar inför detta nu :D

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014