• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Ztarduzt
    Decibel84 skrev 2015-01-18 16:54:44 följande:

gud va skönt med en diagnos och allt stöd ni kan få med detta.

nu väntas förmodligen preparat som ska stabilisera dina hormoner och din mens.

lycka till:)

Skönt med diagnos och att hjälp finns att få, verkar vara en bit dit bara. Får se vad nästa steg blir men hoppas vi kan få börja väldigt snart så bebis kan bakas :D tack!
  • Stargi

6+2 här och fick fruktansvärt ont i ena bröstvårtan idag. Så att jag inte kan använda någon överdel. Någon som känner igen sig i det?

• oldy
    FlutterDash skrev 2015-01-18 17:46:34 följande:
    Har också om en dryg vecka, på måndag! Tror inte det blivit något iom att vi missade ägglossningen denna cykel (Hade sex dagen före och dagen efter dock, men spenderade ägglossningsdagen på akuten med sambon. Vet att jag hade ägglossning då pga positivt på ägglossningstest. Men, får väl hålla tummarna att dagen före eller dagen efter hade några glada spermier som fixade biffen. Tungan ute

Har fått mitt livs första svampinfektion dock, vansinnigt irriterande! Försöker få det att gå över av sig själv genom att ha bomullstrosor, byta ofta och tvätta med kokosolja, men får nog gå till gyn i morgon. Kliar så jag blir toookig.
    Men det räcker gott och väl med sex dagen före och efter! Håller tummarna.

Men så jobbigt med svamp, ajaj! Det fick jag när jag var gravid, fy fan vad det kliar!
  • Anonym (3barn)
    oldy skrev 2015-01-18 16:37:19 följande:

BIM om en vecka, väntan är olidlig!

Bim om 9 dagar, tiden går lååångsamt.....
  • CherryBlossom
    FlutterDash skrev 2015-01-18 17:46:34 följande:

Har också om en dryg vecka, på måndag! Tror inte det blivit något iom att vi missade ägglossningen denna cykel (Hade sex dagen före och dagen efter dock, men spenderade ägglossningsdagen på akuten med sambon. Vet att jag hade ägglossning då pga positivt på ägglossningstest. Men, får väl hålla tummarna att dagen före eller dagen efter hade några glada spermier som fixade biffen. 

Har fått mitt livs första svampinfektion dock, vansinnigt irriterande! Försöker få det att gå över av sig själv genom att ha bomullstrosor, byta ofta och tvätta med kokosolja, men får nog gå till gyn i morgon. Kliar så jag blir toookig.

Om du vill behandla svampen så naturligt som möjligt, använd filmjölk! Kan hända att det låter äckligt men det är samma ph och finns bakterier i filen som hjälper. Om det är för kraftigt så finns ju svampmedel receptfritt på apoteket nu, de vill ju dock förstås helst att man ska ha fått den diagnostiserad först men äh ;) Jag hade nog köpt en engångsdos på apoteket och testat med :P men allra först; testa med filmjölk över natten!
  • Maglizz

Är nu i v10(9+3) och känner mig typ... Rund? Märks att det liksom börjar expandera nedanför naveln och att domdär trosorna som man innan hade för det var snyggt/sexigt/vackert numera är utbytta mot trosor som helst täcker hela magen ;) inget emot det dock. Till och med killen har känt att jag är lite "hårdare" under naveln och istället för dåliga försök till sex sitter han och smeker magen och pratar... Gosigt :) håller fortfarande tummar och tår för alla er som är påväg mot graviditet!

• Eldora

Inget plus, bara mens. Och den var för tidig igen men jag börjar se ett mönster nu iaf.  

• Lillon

Haft sjukt mycket att göra på jobbet så har inte tänkt så mycket på bebis denna månad. Inte tempat och inte kollat äl med tester men troooor jag hade äl igår. Men känns inte som att vi plussar denna månad då vi knappt haft sex alls. Nya tag nästa månad!! :)

• Anonym (Sara)

Bim -3. Enda symtomet är fler ytliga vener på brösten. Neg test igår kväll dock.

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014