Min mamma dog idag
Det är den 10 november år 2014. Klockan är 23:42 och jag befinner mig i mitt föräldrahem. Jag är i chock. Skälet till att jag är här och inte i staden där jag bor nu för tiden känns overkligt. Overkligt och obehagligt. Det jag mer eller mindre fruktat hela mitt liv har precis inträffat. Det jag idag fått reda på känns som en mardröm och jag vill inget hellre än att vakna upp. Min älskade mamma dog för några timmar sedan i cancer. Satans jävla cancer.
Hon är den starkaste personen jag vet. Hon var en så jävla fin människa och utan tvekan den personen jag kommit närmst. När jag var liten var min största fruktan att hon skulle dö. Idag har det hänt och jag kan bara inte förstå det. Hon var alldeles för ung för att dö.
Så vad gör man nu då? Min familj och släkt visste ju att hon hade cancer. Vi visste att hon mådde dåligt och vi försökte göra vad vi kunde för att ställa upp. Och stöd hade hon. Släkt och vänner har verkligen visat kärlek till henne under de senaste månaderna.
Vi trodde bara inte att det skulle gå så fort. Beskedet om cancer fick vi i slutet på sommaren och idag finns hon inte mer. Jag tänker tillbaka på alla gånger jag varit en bortskämd snorunge och inte visat den kärlek och respekt jag borde och jag får enormt dåligt samvete. Hon visste att jag älskade henne och vi hade en väldigt bra relation men när jag var i trotsåldern var jag extremt jobbig. Det är något jag ångrar nu. Är det någon som känner igen sig?
Vad gör jag nu? Jag kan fan inte fatta att min älskade mamma inte lever längre. Svar vet jag inte om jag räknar med heller men jag ville skriva av mig. Kan ändå inte sova.
Du är evigt saknad och jag älskar dig för alltid mamma.