Inlägg från: glutten |Visa alla inlägg
  • glutten

Min mamma dog idag

Så ledsen för din och din familjs skull. Det är obegripligt att människor bara slutar finnas, obegripligt och outsägligt sorgligt. Stor kram.

• glutten
    winerbrod skrev 2014-11-11 00:11:03 följande:

Tack så mycket för svaren. Är det någon som varit med om detta? Mamma betydde otroligt mycket för mig så jag vet inte var eller hur jag ska hitta glädje eller acceptans. Att detta har hänt är så jävla sjukt. 

Min pappa dog i cancer i våras. Det gick dock inte lika fort som för din mamma, så jag hade haft lång tid att förbereda mig. Vilket inte har gjort det lättare direkt. Men det är alldeles, alldeles för tidigt för dig att fundera på hur du ska hitta glädje eller acceptans. Det är fruktansvärt när någon man älskar dör, och det är snarare regel än undantag att det tar mycket lång tid att bearbeta det. Ge dig själv den tiden. Alla sörjer på olika sätt, och inget är fel, men försök inte stressa. Är väl det jag försöker säga.
  • glutten
    winerbrod skrev 2014-11-11 00:34:56 följande:
    Ja fy vad jobbigt det är. Jag beklagar för dig med. För min mammas del trodde vi att hon skulle få i alla fall 5-10 år till så detta kom verkligen som en chock. Det sjuka är att jag pratade med min farmor idag och sa att hon inte behöver vara orolig, att mamma är stark och att det är för tidigt att dö, hon är ju inte ens 60 år. Ett par timmar senare händer det. 

Jag saknar henne så mycket och jag är så ledsen för alla gånger jag varit en jobbig unge i trotsåldern. Fan vad jag ångrar det.
    Jag vet inget om din och din mammas historia, men jag är rätt säker på att du inte var så himla mycket jobbigare än nån annan unge. Det låter ändå som att du och din mamma hade en fin relation, och det är ju det enda som spelar någon roll. Ha inte dåligt samvete, huvudsaken är att hon visste att du älskade henne.
Svar på tråden Min mamma dog idag