Har aldrig tränat förut!
Hej
Jah har aldrig tränat förut och vill så gärna börja men har nästan ingen kondition samt dåligt koll i hur jag ska komma igång med träningen. Blir tacksam om jag få lite tips från er:)
Hej
Jah har aldrig tränat förut och vill så gärna börja men har nästan ingen kondition samt dåligt koll i hur jag ska komma igång med träningen. Blir tacksam om jag få lite tips från er:)
Har du aldrig tränat så börja med att ta en promenad i ca 30 min varannan dag innan eller efter du jobbar. Är det någon speciell träningsform du vill ägna dig åt eller har du något specifikt mål?
Vet inte vad du är nyfiken på för sorts träning. Jag själv precis försökt att komma igång med min träning, tar små steg framåt. Jag försöker promenera ute, gå och springa på löpband, cykla. Försöker även tänka att lite träning är bättre än ingen och att man kan trappa upp mer och mer med tiden.
Du måste säga vad det är för sorts träning du menar.
Bandy?
Kondition?
Styrka?
Tack för tips;) tänker mest på kondition.
Enklaste träningen att börja med är att röra sig lite mer i vardagen.
Om du cyklar till jobbet så ta en liten extra sväng och kör lite snabbare så att det känns ansträngande. Förläng sträckan och öka tempot efterhand. Du kanske ska byta om till träningskläder innan och duscha när du kommer till jobbet. Om du inte vill duscha när du kommer till jobbet så gör du träningen bara på vägen hem och duschar hemma.
Tack för alla tips. Har börjat att promenera, tar promenad ist för sparvagnen hem på ca 25 min:)))
Skitbra ju! Fortsätt så! Det är en väldigt bra början :)
Tack för alla tips. Har börjat att promenera, tar promenad ist för sparvagnen hem på ca 25 min:)))