Vägrar umgänge med barnet
Hej! Jag och mitt ex har gemensam vårdnad om vår 3-åriga dotter. Vi har ett avtal där det står att han ska ha henne ca 7 dagar i månaden. Då han inte haft eget boende så brukade han komma till min lägenhet och träffa dottern. Nu har han lyckats skaffa eget boende (tillfälligt, för 2 månader). Så nu vill han att vår dotter ska vara hos honom nästa helg. Jag vill inte sabotera hans umgänge med dotter men jag har meddelat Socialtjänsten att jag vill att de ska fixa kontaktperson eftersom mitt ex har passat vårt barn när han var onykter och han också ått svåra alkoholproblem i samband med separationen. Han försökte ta livet av sig så han är inte stabil just nu. JAg skulle absolut låta honom ha henne några timmar men inte hela helgen, inte när han är i en sådan tillstånd. Han betedde sig konstigt också han svarar inte i telefon eller sms. Så jag kommer inte få veta hur det är vår dotter. För 2 veckor sedan startade Socialtjänsten utredning eftersom han betedde sig dåligt när han var full. Har jag rätt att neka honom umgänge om jag har anmält oro för socialtjänsten? Mycket tacksam för era svar!