Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Vägrar umgänge med barnet

När hände det att han passade barnet onykter? Har han alkoholproblem nu?

• Anonym (...)
    jiipi76 skrev 2014-11-10 01:06:54 följande:

Det hände för 3 veckor sedan. Han har alkoholproblem. HAn drack 2 l stark strit och nästan dog. Detta hände också för inte så länge sedan.

När separerade ni? Hamnade han på uppnyktring? Brukar han dricka så eller var det pga separationen? Hade han barnet när han drack 2 liter sprit??
  • Anonym (...)
    Kjell2 skrev 2014-11-11 08:09:31 följande:
    Ni separerade för tre månader sen och då accepterade du ett umgängesschema där han fick 7 dagar i veckan? Nu plötsligt upptäcker du att han är olämplig?

I ett första steg bör du nog ha en rejäl dialog med familjerätten och hur du ska hantera situationen.
    Håller med....
    jiipi76 skrev 2014-11-10 09:48:45 följande:

vi separerade för 3,5 månader sedan. Nej han var inte på uppnyktring utan blev hjälpt av sin rumskompis som hjälpte honom att gå o lägga sig. DEtta är inte dokumenterat någonstans utan jag har hans egna mejl där han berättar om det. Han är en bra far när han är nykter men det har hänt att han passat vårt barn onykter när jag var borta hemifrån några timmar. Då drack han 5-6 stark öl och dessutom tog barnet till stan och drack 1(?) öl på pubben. Han har gjort gastric by pass operationen och det räcker för honom om han drícker en öl så blir han redan full.

Han dog nästan men kompisen skickade i säng honom? Så det finns inga bevis? Då skulle jag inte säga så mycket.

Varför höll du på och lämnade barnet med honom när han drack alkohol?

Svar på tråden Vägrar umgänge med barnet