• habiti

Kommunism är den ideologin som har dödat mest.

Mao Zedong - 50 miljoner döda
    Josef Stalin - 40 miljoner döda
    Vladimir Lenin - 4 miljoner döda
    Pol Pot - 2 miljoner döda
    Mengistu Halle Mariam - 2 miljoner döda
    Josip Broz Tito - 1 mijon döda

Länder som styrs av kommunister idag: Nordkorea, Laos, Kina, Vietnamn, Cuba. En slump att dessa länder att dåliga?

• Svar på tråden Kommunism är den ideologin som har dödat mest.
  • Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2016-11-23 12:31:17 följande:
    Ja varför inte?
    Pekar man med hela handen åt ena hållet, så får man räkna med att bli inföst i en fålla.
    Jag blir ju hela tiden det av dig och andra av mina meningsmotståndare, och det har jag inga som helst problem med, det hör liksom till.

- Varför inte? Tja, kanske för att signaturen förmodligen aldrig någonsin yttrat något som kan härröras till högerextremism.

- Du blir inte kallad vänsterextremist av mig. Har du blivit det av någon annan menar du?

Men visst, det beror på hur man definierar politisk extemism.

För mig handlar det om att acceptera våld, sabotage och hot som politisk arbetsmetod. För dig knaske det är något annat.
  • Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2016-11-23 17:42:09 följande:
    - Du blir inte kallad vänsterextremist av mig. Har du blivit det av någon annan menar du?

För mig handlar det om att acceptera våld, sabotage och hot som politisk arbetsmetod. För dig knaske det är något annat.
    Jag har blivit kallad det mesta från höger till Vänster och allt där emellan, trots att jag aldrig bekänt mig till något parti, och tydligt sagt hur jag lever och vad jag rättar mig efter.

Men vad gör det, inget alls, det är sån´t jag får tåla om jag skriver på öppna forum, jag anmäler inte ens de värsta påhoppen, dom får tala för sig själva.
    Dessutom är det inte min uppgift att hålla forumet rent från kriminella, det är en sak för moderatorerna och forumets ägare.
    Så jobbade alltid jag/vi, på den tid jag var med och drev och administrerade forum.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Linnea1994 skrev 2016-11-23 14:02:08 följande:
    Du kan väl berätta om några av alla gånger som extremhögern ger sej på oss vanliga dödliga?
    Jag vet att dom gillar att slåss med vänsterextema men inte fasen hotar dom och slår oss andra på samma sätt som vänsterns hjältar gör på våra gator och torg!
    Räcker det med alla mordbränder som högerextremister ligger bakom, eller är det inte konkret nog?
    Då kanske Jo Cox mördare duger, han var högerextremist, räcker det?
    Eller måste jag nämna Nazityskland, det borde kansk räcka även för dig?

Sen är det förstås bara att googla på högerextremt våld, så får du t.ex veta att Sverige är det land som har haft flest högerextrema mordhändelsr per invånare i hela Europa de senaste 25 åren.

Men som jag skrivit tidigare, det här är meningslöst att tjafsa om vilka extremister som står för det mesta våldet.
    För mig är det samma skit, samma sorts människor, och samma sorts regimer som står för våldet, oavsett om dom kallas vänster eller höger.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Konservativ

Vad vinner man på att bunta ihop alla höger om folkpartiet och kalla dem nazister? Det är lika barnsligt och okunnigt som att kalla socialdemokraterna kommunister. En och annan kanske låter sig luras men sannerligen inte de flesta. 

• Linnea1994
    Världsmedborgare skrev 2016-11-24 07:56:52 följande:
    Räcker det med alla mordbränder som högerextremister ligger bakom, eller är det inte konkret nog?
    Då kanske Jo Cox mördare duger, han var högerextremist, räcker det?
    Eller måste jag nämna Nazityskland, det borde kansk räcka även för dig?

Sen är det förstås bara att googla på högerextremt våld, så får du t.ex veta att Sverige är det land som har haft flest högerextrema mordhändelsr per invånare i hela Europa de senaste 25 åren.

Men som jag skrivit tidigare, det här är meningslöst att tjafsa om vilka extremister som står för det mesta våldet.
    För mig är det samma skit, samma sorts människor, och samma sorts regimer som står för våldet, oavsett om dom kallas vänster eller höger.
    Mordbränderna utförs av bägge sidor, inget unikt för högeridioterna....

Nu kanske vi kan hålla oss till nutid och vad som sker I Sverige! Att tyskarna på 30-40 talet tog död på en massa folk förnekar väl ingen, men att kommunismen dödat mångfallt fler skall alltid förklaras bort med diverse orsaker....

Det är jävligt märkligt att det I media bara visa hur motdemonstranter inom vänstern skövlar saker och förstör och nu senast kastade sten och knallskott på hästar. Jag har inte last något liknande som utförs av idioterna på andra sidan....
  • Världsmedborgare
    Linnea1994 skrev 2016-11-24 10:16:05 följande:
    Mordbränderna utförs av bägge sidor, inget unikt för högeridioterna....

Nu kanske vi kan hålla oss till nutid och vad som sker I Sverige! Att tyskarna på 30-40 talet tog död på en massa folk förnekar väl ingen, men att kommunismen dödat mångfallt fler skall alltid förklaras bort med diverse orsaker....

Det är jävligt märkligt att det I media bara visa hur motdemonstranter inom vänstern skövlar saker och förstör och nu senast kastade sten och knallskott på hästar. Jag har inte last något liknande som utförs av idioterna på andra sidan....
    Att du orkar, varför inte bara inse att skiten finns på båda sidor, och att det är fullständigt ointressant vilka som utför det.

Men visst, vi kan hålla oss till nutid, och då är det enbart högerextremister som ägnar sig åt mordbränning.
    Långt över 100 personer på den sidan är dömda för det, för inte alls länge sedan, och nu har andra högerextremister varit igång igen med att bränna ner flyktingförläggningar.
    För inte ens du kan tro att det skulle vara vänsterextremister som gör det, om du tror det, så är det bara att läsa alla hyllningar dessa mordbrännare får på Nätet av högerextremister.

Och sen har vi ju skolmördaren i Trollhättan och Breivik i Norge, mera högerextremister än så går det nästan inte att finna.
    Ops, nu hamnade jag visst utanför Sverige, men Breivik är ju rena idolen för dom svenska högerextremisterna, så han får komma med på köpet.
  • Linnea1994
    Världsmedborgare skrev 2016-11-24 10:59:37 följande:
    Att du orkar, varför inte bara inse att skiten finns på båda sidor, och att det är fullständigt ointressant vilka som utför det.

Men visst, vi kan hålla oss till nutid, och då är det enbart högerextremister som ägnar sig åt mordbränning.
    Långt över 100 personer på den sidan är dömda för det, för inte alls länge sedan, och nu har andra högerextremister varit igång igen med att bränna ner flyktingförläggningar.
    För inte ens du kan tro att det skulle vara vänsterextremister som gör det, om du tror det, så är det bara att läsa alla hyllningar dessa mordbrännare får på Nätet av högerextremister.

Och sen har vi ju skolmördaren i Trollhättan och Breivik i Norge, mera högerextremister än så går det nästan inte att finna.
    Ops, nu hamnade jag visst utanför Sverige, men Breivik är ju rena idolen för dom svenska högerextremisterna, så han får komma med på köpet.
    Du är så jädra enögd!
    Det finns ju manga mordbränder som är utförda av vänstern också mot oliktänkande, flera är dömda också.

Som jag nu skrivit 3-4ggr så laser jag aldrig om högerextrimister som ger sej på djur och vanligt folk som vänstern håller på med.
  • Världsmedborgare
    Linnea1994 skrev 2016-11-24 11:16:19 följande:
    Du är så jädra enögd!
    Det finns ju manga mordbränder som är utförda av vänstern också mot oliktänkande, flera är dömda också.

Som jag nu skrivit 3-4ggr så laser jag aldrig om högerextrimister som ger sej på djur och vanligt folk som vänstern håller på med.
    Tala om att vara enögd.., att du ens försöker dig på att påstå, att vänstergrupper ligger bakom vår tids mordbränder på flyktingförläggningar/boende raserade nu allt för dig.
    Det finns ju över 100 dömda högerextremister för just mordbränder,
    Möjligen kan du få SD och andra på yttersta högerkanten att tro på det.

Det övriga har jag just givit dig exempel på, så uppenbart läser du inte ens det jag skriver.

Men här kan du även få ett ex på en djurrättsaktivist tillika facist: http://www.goteborgsfria.se/artikel/91985
    Detaljer kan du få om du begär ut domslutet.
  • Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2016-11-24 07:49:07 följande:
    Jag har blivit kallad det mesta från höger till Vänster och allt där emellan,.
    Du kallar Linnea1994 för högerextremist trots att signatuern inte uttrycker sådan åsikter och jag har aldirg kallt dig vänsterextremist.

Två fel.
  • Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2016-11-24 19:24:03 följande:
    Du kallar Linnea1994 för högerextremist trots att signatuern inte uttrycker sådan åsikter och jag har aldirg kallt dig vänsterextremist.

Två fel.
    Jaha, då vet jag det...
Svar på tråden Kommunism är den ideologin som har dödat mest.