• Gert

Vilket riksdagsparti hade Jesus röstat på?

Vilket riksdagsparti hade Jesus röstat på?

Partierna i storleksordning.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket riksdagsparti hade Jesus röstat på?
  • Biffus
    gbgumman skrev 2014-10-26 16:37:59 följande:

Vpk? Sitter de i riksdagen?

Existerar de ens? Partiet med förkortningen Cp har jag aldrig hört talas om i svensk politik. Det finns ett i Storbritannien (Communist Party), men det är inte i Sverige!
  • Velouria
    nihka skrev 2014-10-26 18:11:41 följande:
    Javisst. Jesus hade säkert röstat på ett parti som menar att människor från MENA-länder där han har sitt ursprung  är "intellektuellt underlägsna", är "brottsbenägna" och har "våldtäktsgener". Naturligtvis. SD-logik.
    JImmie Åkesson, du är Sveriges största integrationsproblem
  • FiaMedFunkk

Eftersom jesus var vit och de flesta araber hatar oss hade givetvis jesus idag röstat på SD eller SvP.

• Ivan52x53
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-29 16:06:22 följande:

Eftersom jesus var vit och de flesta araber hatar oss hade givetvis jesus idag röstat på SD eller SvP.

1. Jesus skulle inte rösta på SvP för att han var inte etnisk svensk.

2. Läs på om Jesus innan du tar upp det där om araber och "vita".
  • Biffus
    nihka skrev 2014-10-26 18:11:41 följande:
    Javisst. Jesus hade säkert röstat på ett parti som menar att människor från MENA-länder där han har sitt ursprung  är "intellektuellt underlägsna", är "brottsbenägna" och har "våldtäktsgener". Naturligtvis. SD-logik.
    De tror väl att Jesus var svensk... *suck*
  • Gert
    Nerfherder skrev 2014-10-29 17:56:24 följande:

SD och logik går inte ihop. Jesus har dessutom aldrig existerat ens.

Har du belägg att Jesus aldrig har existerat?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Nerfherder
    Gert skrev 2014-10-29 17:57:50 följande:
    Har du belägg att Jesus aldrig har existerat?
    Du tror alltså på en sagobok?
  • Gert
    Nerfherder skrev 2014-10-29 18:01:09 följande:
    Du tror alltså på en sagobok?
    Det har jag inte påstått. Men du påstår att Jesus aldrig har existerat, hur kan du veta det?
  • Aniiee
    Gert skrev 2014-10-29 18:02:29 följande:
    Det har jag inte påstått. Men du påstår att Jesus aldrig har existerat, hur kan du veta det?
    Man kan inte bevisa ett "inte". Det är inte god forskningssed att hävda att någon ska bevisa ett "inte". Den som säger att någon eller något finns får också lägga fram bevisen. (OBS! En 2000 år gammal bok räcker inte som bevis, det kan bidra till att vara bevis, men det RÄCKER inte.)

För den som är intresserad om Jesus vara och icke vara kan ju alltid se den här korta föreläsningen, det är ett intressant inlägg i debatten:

The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
Svar på tråden Vilket riksdagsparti hade Jesus röstat på?