• Gert

Vilket riksdagsparti hade Jesus röstat på?

Partierna i storleksordning.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket riksdagsparti hade Jesus röstat på?
  • Gert
    AstridH skrev 2014-10-26 13:24:09 följande:
    Möjligtvis. Men det finns inte en chans att han skulle rösta på SD heller, såattee...
    Hädelse!
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Oschlaka
    Gert skrev 2014-10-24 15:28:37 följande:

Partierna i storleksordning.

Vilken korkad fråga!!!

Jesus har kärlek att sprida till skillnad från vissar andra må sprider hat!
  • Velouria

Inte på det extremt fobiska partiet SD iallafall. Jesus stod för tolerans av alla de slag. Tolerans ger SD klåda.

JImmie Åkesson, du är Sveriges största integrationsproblem
  • Gestalten
    Velouria skrev 2014-10-26 13:36:01 följande:

Inte på det extremt fobiska partiet SD iallafall. Jesus stod för tolerans av alla de slag. Tolerans ger SD klåda.

Det sägs att Jesus skall ha vält borden för penningmånglarna, han tolererade således inte dem. Tolerans är ingen långsiktigt lösning på någonting, det är en tillfällig nödlösning. Ett tillfälligt accepterande av något man egentligen ogillar. Det är ingen dygd att tolerera sådant som är destruktivt för en själv i längden, sådant är underkastelse.
  • RamboMannen
    AstridH skrev 2014-10-26 13:09:46 följande:
    Jag skulle gissa på att han var brun. Jesus var väl ändå arab, liksom de flesta runt omkring honom vid den tidpunkten?
    ööhh nej.. Han var inte arab. Och för den delen så räknas araber till "vita" människor om du inte visste det så vet du det nu.
  • Gestalten
    RamboMannen skrev 2014-10-26 14:42:23 följande:
    ööhh nej.. Han var inte arab. Och för den delen så räknas araber till "vita" människor om du inte visste det så vet du det nu.
    Nej en antirasist skulle aldrig försöka skuldbelägga en arab för vad de ser som "den vita mannens" illdåd.

Man kan argumentera för att de tillhör den "kaukasoida rasen" men inte vad man generellt sett vad man menar med vita människor.
  • RamboMannen
    Gestalten skrev 2014-10-26 15:07:41 följande:
    Nej en antirasist skulle aldrig försöka skuldbelägga en arab för vad de ser som "den vita mannens" illdåd.

Man kan argumentera för att de tillhör den "kaukasoida rasen" men inte vad man generellt sett vad man menar med vita människor.
    Jag går efter amerikanska riktlinjer när jag talar i de där termerna. I övrigt är jag ganska påläst om människans olika raser.

Men att säga att Jesus var arab är ungefär som att säga att Stalin var germansk.
  • Gestalten
    RamboMannen skrev 2014-10-26 15:12:30 följande:
    Jag går efter amerikanska riktlinjer när jag talar i de där termerna. I övrigt är jag ganska påläst om människans olika raser.

Men att säga att Jesus var arab är ungefär som att säga att Stalin var germansk.
    Amerikanska myndigheter kan man inte lita på dock. De kallar hispanics för vita i förövarstatistiken men för hispanics i offerstatistiken.

Jesus var inte arab nej, snarare någon slags jude eller palestinier, om han nu ens har existerat.
  • AstridH
    Gestalten skrev 2014-10-26 15:24:28 följande:
    Amerikanska myndigheter kan man inte lita på dock. De kallar hispanics för vita i förövarstatistiken men för hispanics i offerstatistiken.

Jesus var inte arab nej, snarare någon slags jude eller palestinier, om han nu ens har existerat.
    Man kan vara arab och jude, ba såru vet...
  • AstridH
    RamboMannen skrev 2014-10-26 14:42:23 följande:
    RamboMannen skrev 2014-10-26 15:12:30 följande:

Enligt många så var Jesus etnicitet just arab, med en brunaktig hy. De folkslag som bodde runt och i Jerusalem vid den tiden var ju just araber. Eller hur menar du?

Sedan räknas araber in till kaukasiska "rasen", ja. Men han var liksom inte mjölkvit och blåögd, som många idioter tycks tro.

Svar på tråden Vilket riksdagsparti hade Jesus röstat på?