• Gert

Vilket riksdagsparti hade Jesus röstat på?

Vilket riksdagsparti hade Jesus röstat på?

Partierna i storleksordning.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket riksdagsparti hade Jesus röstat på?
  • Velouria
    Gestalten skrev 2014-10-26 14:25:20 följande:

Det sägs att Jesus skall ha vält borden för penningmånglarna, han tolererade således inte dem. Tolerans är ingen långsiktigt lösning på någonting, det är en tillfällig nödlösning. Ett tillfälligt accepterande av något man egentligen ogillar. Det är ingen dygd att tolerera sådant som är destruktivt för en själv i längden, sådant är underkastelse.

Han tolerade alltså inte vad de höll på med. ..till skillnad från att inte tolerera dem som människor.
    JImmie Åkesson, du är Sveriges största integrationsproblem
  • gbgumman

Vpk? Sitter de i riksdagen?

• RamboMannen
    AstridH skrev 2014-10-26 16:33:30 följande:
    RamboMannen skrev 2014-10-26 15:12:30 följande:
    Jag går efter amerikanska riktlinjer när jag talar i de där termerna. I övrigt är jag ganska påläst om människans olika raser.

Men att säga att Jesus var arab är ungefär som att säga att Stalin var germansk.
    Enligt många så var Jesus etnicitet just arab, med en brunaktig hy. De folkslag som bodde runt och i Jerusalem vid den tiden var ju just araber. Eller hur menar du?

Sedan räknas araber in till kaukasiska "rasen", ja. Men han var liksom inte mjölkvit och blåögd, som många idioter tycks tro.

Hur vet du att han inte var "mjölkvit och blåögd" då? Hur många bilder vill du att jag ska sända dig på araber som är väldigt blåögda med en väldigt ljus hy? och vad spelar det för roll om han var det, är det fel att vara vit och blåögd?

Bashar Al-Assad, ganska mjölkvit och blåögd arab....

• Rataxes

Hypotetisk fråga. Bibeljesus har aldrig existerat.

Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • AstridH
    RamboMannen skrev 2014-10-26 16:38:18 följande:
    Hur vet du att han inte var "mjölkvit och blåögd" då? Hur många bilder vill du att jag ska sända dig på araber som är väldigt blåögda med en väldigt ljus hy? och vad spelar det för roll om han var det, är det fel att vara vit och blåögd?

Bashar Al-Assad, ganska mjölkvit och blåögd arab....
    För att man i vissa översättningar av Bibeln har beskrivit hans hy som brons. Och eftersom Bibeln är skriven av människor och dessutom felöversatt flertalet gånger, så går det inte att veta exakt hur han såg ut. Men de som forskar om skiten, och således vet bra mycket mer än du och jag, är rätt övertygade om att han inte alls var särskilt ljus.

Ja, det är superfel att vara vit och blåögd. Ba "fy skäms".
  • Gestalten
    Velouria skrev 2014-10-26 16:36:40 följande:
    Han tolerade alltså inte vad de höll på med. ..till skillnad från att inte tolerera dem som människor.
    Så man behöver bara tolerera folk i tanke men inte handling? Det går bra att välta bord och jaga iväg de man "tolererar"? Jag förstår att du vill lämna utrymme för att hata och kasta sten på sverigedemokrater och ändå anse dig vara en genomtolerant människa men det är förstås hyckleri.
  • nihka
    Gert skrev 2014-10-24 16:52:53 följande:
    Jag tror att Jesus hade röstat på SD. SD:s politik hjälper fler flyktingar och människor än de andra partiernas politik. 
    Javisst. Jesus hade säkert röstat på ett parti som menar att människor från MENA-länder där han har sitt ursprung  är "intellektuellt underlägsna", är "brottsbenägna" och har "våldtäktsgener". Naturligtvis. SD-logik.
  • nihka
    Gert skrev 2014-10-26 10:41:15 följande:
    Vilket riksdagsparti är Jehovas vittne?
    De står precis under cp och vpk.
  • RamboMannen
    AstridH skrev 2014-10-26 16:46:12 följande:
    För att man i vissa översättningar av Bibeln har beskrivit hans hy som brons. Och eftersom Bibeln är skriven av människor och dessutom felöversatt flertalet gånger, så går det inte att veta exakt hur han såg ut. Men de som forskar om skiten, och således vet bra mycket mer än du och jag, är rätt övertygade om att han inte alls var särskilt ljus.

Ja, det är superfel att vara vit och blåögd. Ba "fy skäms".
    Kunde dom ens skilja på blå och brun på den tiden? Han kanske hade ett bblått och ett brunt öga, eller gröngula ögon. Vem bryr sig. Ha en bra kväll.

Har svårt att tro att han var för demokrati eftersom att han predikade om en ALLSMÄKTIG Gud.
Svar på tråden Vilket riksdagsparti hade Jesus röstat på?