• Zam96

Fler unga som försöker skaffa barn?

Hej! Jag är 18 år, är gift och har en son på snart 8 månader som redan är igång med att krypa, sitta och ställa sig mot saker.

När vi väntade sonen visste vi inte hur många barn vi ville ha eller hur tätt om vi ens skulle vilja skaffa fler barn men kort efter förlossningen kom längtan efter ett syskon. Jag har inte haft något preventivmedel sedan sonen föddes, men vi har inte börjat försöka förrän förra månaden.

Jag har någorlunda regelbunden mens, men lite längre cykler. Nu ligger cykeln på 35 dagar ungefär. Jag har satt igång med att tempa på morgonen för att få en kurva och lättare hitta ÄL.

Jag har BIM 4/11, beräknad ÄL 21/10 men fick igår en brun/rosa flytning från ingenstans..

Finns det fler som försöker skaffa barn? Rubriken säger ju "unga" men det är ju en tolkningsfråga, det finns säkert många runt 30 år eller äldre som känner sig unga och alla är självklart välkomna här!

Det kan vara kul och bra att bolla lite tankar, skriva av sig och stötta varandra!

• Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?
  • Elliest
    mliinn skrev 2015-01-19 06:11:02 följande:

phpTwcj2907653.jpg

Det blir en liten september bebis här hemma.

Åhhh vad kul grattis!!
  • Zam96
    mliinn skrev 2015-01-19 06:11:02 följande:

phpTwcj2907653.jpg

Det blir en liten september bebis här hemma.

Åh, stort grattis!! :D
  • Zam96
    Elliest skrev 2015-01-19 02:11:20 följande:

Här är det bra ingen mens än (peppar peppar) blev inget test i helgen lite ont om pengar och grav test är så sjuuukt dyrt :( men på torsdag ska vi till en ungdomsmottagning och testa och snacka med en barnmorska. Men har även börjat känna i typ ljumskarna som en träningsvärk har läst om några som haft så men även att det kan vara en graviditet utanför livmodern!? Längtar något så sjukt till på torsdag! Håll tummarna för mig nu tjejer! :D

Hur har det gått? :)
  • Elliest
    Zam96 skrev 2015-01-22 16:12:55 följande:
    Hur har det gått? :)
    Negativt på Bim +16 ingen mens heller skulle återkomma om mensen inte har kommit om två veckor...
  • Zam96
    Elliest skrev 2015-01-25 22:30:45 följande:
    Negativt på Bim +16 ingen mens heller skulle återkomma om mensen inte har kommit om två veckor...
    Åh vad tråkigt, och jobbigt... Blir dina cykler längre för varje gång? Hur längesedan var det du fick din senaste mens? Håller tummarna för sen ägglossning och att du får plus snart!
  • Elliest
    Zam96 skrev 2015-01-26 01:45:50 följande:
    Åh vad tråkigt, och jobbigt... Blir dina cykler längre för varje gång? Hur längesedan var det du fick din senaste mens? Håller tummarna för sen ägglossning och att du får plus snart!
    Senaste mensen var den 6 december. Mensen har varit på pricken i flera månader så det här gör mig bara förbannad när man måste vänta men ska jag vara helt ärlig sitter jag och smyg googlar på solskens-historier där folk har fått - jätte sent men sen har dom varit gravida endå... Det sista som överger mig är hoppet! 
  • Elliest

Fortfarande ingen mens... Senaste mensen var i början av dec sjukt jobbigt det här...

• Zam96

Jag plussade i torsdags! Det blir en oktober bebis om allt går som det ska Skrattande

One-step "sensitive" testerna är riktigt kassa, jag fick tydligare på clear blue som inte är lika känsliga som de testerna ska vara.

Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?