• Zam96

Fler unga som försöker skaffa barn?

Hej! Jag är 18 år, är gift och har en son på snart 8 månader som redan är igång med att krypa, sitta och ställa sig mot saker.

När vi väntade sonen visste vi inte hur många barn vi ville ha eller hur tätt om vi ens skulle vilja skaffa fler barn men kort efter förlossningen kom längtan efter ett syskon. Jag har inte haft något preventivmedel sedan sonen föddes, men vi har inte börjat försöka förrän förra månaden.

Jag har någorlunda regelbunden mens, men lite längre cykler. Nu ligger cykeln på 35 dagar ungefär. Jag har satt igång med att tempa på morgonen för att få en kurva och lättare hitta ÄL.

Jag har BIM 4/11, beräknad ÄL 21/10 men fick igår en brun/rosa flytning från ingenstans..

Finns det fler som försöker skaffa barn? Rubriken säger ju "unga" men det är ju en tolkningsfråga, det finns säkert många runt 30 år eller äldre som känner sig unga och alla är självklart välkomna här!

Det kan vara kul och bra att bolla lite tankar, skriva av sig och stötta varandra!

• Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?
  • alexandra94
    Elliest skrev 2015-01-13 09:04:19 följande:
    Åhh! Grattis! Hoppas att jag plussar nu också nu när mensen är en vecka sen men vågar inte riktigt! :)

Tack så mycket!! :D

TESTA!! Håller tummarna för dig ;)

• Mrs LW
    alexandra94 skrev 2015-01-13 07:23:21 följande:

Oj här var det länge sedan jag skrev!

Förra gången jag skrev hade jag fått i väldigt tidig missfall men nu är jag gravid igen! Nu har jag kommit så långt som till vecka 6 Skrattande

Stort grattis! Vad glad jag blir!Gravid{#emotions_dlg.flower} När är du beräknad nu då?
    Mamma till Elliot 30/12-11 och Gravid med syskon, BF 24/7-15
  • alexandra94
    Mrs LW skrev 2015-01-13 13:54:02 följande:
    Stort grattis! Vad glad jag blir!Gravid{#emotions_dlg.flower} När är du beräknad nu då?

Tack så mycket! {#emotions_dlg.flower}

Jag är beräknad den 15e september (blev gravid på julafton ) Så väldigt tidigt ännu men det känns väldigt bra! Oskyldig
    Hur går det för dig? :)

• mliinn

Jag hoppar också in här. Är 26 år gammal och sambon ett år äldre och vi har försökt sedan september förra året då jag tog ut min p-ring så4 månader snart. Har oregelbunden mens men tror att BIM är 14-16 januari så nu hållet vi tummarna.

• Zam96

Min senaste cykel var 53 dagar lång. Jag hade positiva äl-test vid flera tillfällen men 9 dagar i sträck vid ett av dessa tillfällena. Det kändes förjävligt, och ännu värre när mensen kom (det gjorde så ont!). Jag hade ingen ägglossning den cykeln, möjligen om jag kanske fick det efter de där nio dagarna, jag slutade tempa för hoppet rann ifrån mig totalt.

Nu är ett nytt försök och jag har faktiskt fått hjälp så förhoppningsvis blir cykeln bättre denna gången och jag får förhoppningsvis ägglossning!

Håller tummarna för er andra också! :)

• Mrs LW
    alexandra94 skrev 2015-01-13 14:38:45 följande:

Tack så mycket! {#emotions_dlg.flower}

Jag är beräknad den 15e september (blev gravid på julafton ) Så väldigt tidigt ännu men det känns väldigt bra! Oskyldig
    Hur går det för dig? :)

Vad kul! {#emotions_dlg.flower} Jo det rullar på, många besök hos läkare, diabetessköterska och BM och har redan hunnit göra 2 UL.. Tungan ute Är inne i vecka 13 (12+4) just nu. Har redan känt första fladdret Hjärta Väger upp för allt illamående och tidiga foglossning.  Nu går jag bara och väntar på att få se ifall vi får veta kön på RUL..Solig
    Mamma till Elliot 30/12-11 och Gravid med syskon, BF 24/7-15
  • alexandra94
    Mrs LW skrev 2015-01-13 21:10:29 följande:
    Vad kul! {#emotions_dlg.flower} Jo det rullar på, många besök hos läkare, diabetessköterska och BM och har redan hunnit göra 2 UL.. Tungan ute Är inne i vecka 13 (12+4) just nu. Har redan känt första fladdret Hjärta Väger upp för allt illamående och tidiga foglossning.  Nu går jag bara och väntar på att få se ifall vi får veta kön på RUL..Solig
    Åh vad roligt! Jag ska till BM på fredag på hälsosamtal. Dock har jag en fruktansvärd oro som styr mig just nu. Har inte riktigt kunnat glädjas över min graviditet då jag mår fruktansvärt bra.. Det gör att det hela känns väldigt overkligt. Men vi får väl se, fortfarande väldigt tidigt.
  • alexandra94
    Åh vad roligt! Jag ska till BM på fredag på hälsosamtal. Dock har jag en fruktansvärd oro som styr mig just nu. Har inte riktigt kunnat glädjas över min graviditet då jag mår fruktansvärt bra.. Det gör att det hela känns väldigt overkligt. Men vi får väl se, fortfarande väldigt tidigt.
  • alexandra94
Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?