• Zam96

Fler unga som försöker skaffa barn?

Hej! Jag är 18 år, är gift och har en son på snart 8 månader som redan är igång med att krypa, sitta och ställa sig mot saker.

När vi väntade sonen visste vi inte hur många barn vi ville ha eller hur tätt om vi ens skulle vilja skaffa fler barn men kort efter förlossningen kom längtan efter ett syskon. Jag har inte haft något preventivmedel sedan sonen föddes, men vi har inte börjat försöka förrän förra månaden.

Jag har någorlunda regelbunden mens, men lite längre cykler. Nu ligger cykeln på 35 dagar ungefär. Jag har satt igång med att tempa på morgonen för att få en kurva och lättare hitta ÄL.

Jag har BIM 4/11, beräknad ÄL 21/10 men fick igår en brun/rosa flytning från ingenstans..

Finns det fler som försöker skaffa barn? Rubriken säger ju "unga" men det är ju en tolkningsfråga, det finns säkert många runt 30 år eller äldre som känner sig unga och alla är självklart välkomna här!

Det kan vara kul och bra att bolla lite tankar, skriva av sig och stötta varandra!

• Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?
  • Mrs LW

Här var det dött. Hur går det för alla?

• Mrs LW
    Hmathilda skrev 2014-11-10 09:40:54 följande:

Mensen 2 veckor sen och 3 negativa tester :/

Surt..
  • Marri93
    Mrs LW skrev 2014-11-10 09:05:59 följande:

Här var det dött. Hur går det för alla?

Ja lite dött är det. jag är i en grupp på FB :)
    jag ska på mitt första möte med BM imorgon bitti! Mår jätte illa på kvällarna och hade huvudvärk hela första veckan, tur så är det över ^^ Sen får jag typ ont i leder varje dag Obestämd Längtar till imorgon :)

Hur går det själv? :)

• Mrs LW
    Marri93 skrev 2014-11-10 18:28:59 följande:

Ja lite dött är det. jag är i en grupp på FB :)
    jag ska på mitt första möte med BM imorgon bitti! Mår jätte illa på kvällarna och hade huvudvärk hela första veckan, tur så är det över ^^ Sen får jag typ ont i leder varje dag Obestämd Längtar till imorgon :)

Hur går det själv? :)

Härligt.

Seegt som tusan.. BIM på fredag och vill inte testa innan. Börjar dessutom bli ordentligt sjuk.. :/
  • valentinaaaa

4 dagar kvar till beräknad mens, känner ingenting för tillfället förutom lite ömma bröstvårtor, tror vi prickade in äl rätt så bra denna månad, snart sååå längtar tills de fluttag in en liten hos mig, annars har jag nyss gått reda på att en släkting väntar barn och känner mig väldigt nedstämd,självklart att jag e glad för hennes skull men kan inte låta bli och bli lite ledsen. 8 månaden vi försöker!!

• Marri93
    Mrs LW skrev 2014-11-10 19:14:24 följande:

Härligt.

Seegt som tusan.. BIM på fredag och vill inte testa innan. Börjar dessutom bli ordentligt sjuk.. :/

Vad jobbigt att du börjar bli sjuk. Krya :o Smart och tålmodig du är som kan vänta till BIM. Jag testa redan på äl+7 haha! Fick svagt positivt äl+10 :) och gravid 1-2 på digitalt på bim. Jag håller mina tummar för dig :D
  • lilltess

Tant röd kom igår, bim+7. Glad att jag inte hann testa innan, då hade besvikelsen varit dubbel. Bara att fortsätta framåt!

• Hmathilda
    Smultronsmulan skrev 2014-11-10 22:59:19 följande:

Jag vet känslan :(

Riktigt jobbigt att vänta, menvärken kommer och går men ingen mens, om den bara kunde komma så man kan börja om igen för tror verkligen inte jag är gravid
Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?