• Zam96

Fler unga som försöker skaffa barn?

Hej! Jag är 18 år, är gift och har en son på snart 8 månader som redan är igång med att krypa, sitta och ställa sig mot saker.

När vi väntade sonen visste vi inte hur många barn vi ville ha eller hur tätt om vi ens skulle vilja skaffa fler barn men kort efter förlossningen kom längtan efter ett syskon. Jag har inte haft något preventivmedel sedan sonen föddes, men vi har inte börjat försöka förrän förra månaden.

Jag har någorlunda regelbunden mens, men lite längre cykler. Nu ligger cykeln på 35 dagar ungefär. Jag har satt igång med att tempa på morgonen för att få en kurva och lättare hitta ÄL.

Jag har BIM 4/11, beräknad ÄL 21/10 men fick igår en brun/rosa flytning från ingenstans..

Finns det fler som försöker skaffa barn? Rubriken säger ju "unga" men det är ju en tolkningsfråga, det finns säkert många runt 30 år eller äldre som känner sig unga och alla är självklart välkomna här!

Det kan vara kul och bra att bolla lite tankar, skriva av sig och stötta varandra!

• Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?
  • Mrs LW
    alexandra94 skrev 2015-01-14 05:46:30 följande:
    Åh vad roligt! Jag ska till BM på fredag på hälsosamtal. Dock har jag en fruktansvärd oro som styr mig just nu. Har inte riktigt kunnat glädjas över min graviditet då jag mår fruktansvärt bra.. Det gör att det hela känns väldigt overkligt. Men vi får väl se, fortfarande väldigt tidigt.
    Spännande!!
    Mamma till Elliot 30/12-11 och Gravid med syskon, BF 24/7-15
  • Elliest

Ni som är/har varit gravida har ni mått illa på kvällarna? Alltid när jag ska gå och lägga mig så mår jag illa?!

• Lagotto
    Elliest skrev 2015-01-15 23:27:24 följande:

Ni som är/har varit gravida har ni mått illa på kvällarna? Alltid när jag ska gå och lägga mig så mår jag illa?!

Det kommer kanske om du har tur sluta. Är i vecka 40 idag och mår jävligt illa på kvällarna/nätterna. Toaletten var min bästa vän till vecka 17 bland annat :)
  • Zam96

Jag hade kvällsillamående under graviditeten med sonen. Jag mådde alltid sämst på kvällen, spydde från vecka 8 till vecka 22. Har du tagit ett grav-test än? :)
  • alexandra94

Ännu mår jag knappt illa! Mår fruktansvärt bra. Lite värre idag, så det kommer väl ;)
  • Elliest
    Zam96 skrev 2015-01-16 00:26:22 följande:
    Jag hade kvällsillamående under graviditeten med sonen. Jag mådde alltid sämst på kvällen, spydde från vecka 8 till vecka 22. Har du tagit ett grav-test än? :)
    Hihi nää ska vänta till helgen då sambon också är hemma så vi kan göra det tillsammans:) men jag vill inte veta på ett sätt för jag mår så bra kust nu. Det kansle låter konstigt men jag gillar att inte veta riktigt :p
  • Zam96
    Elliest skrev 2015-01-16 08:29:41 följande:
    Hihi nää ska vänta till helgen då sambon också är hemma så vi kan göra det tillsammans:) men jag vill inte veta på ett sätt för jag mår så bra kust nu. Det kansle låter konstigt men jag gillar att inte veta riktigt :p
    Okej, spännande! Haha jag var lite likadan när vi försökte bli gravida med sonen, jag ville inte veta förrän det var säkert i alla fall, jag hade ju varit med om ett missfall innan också.

Hade jag misstänkt att jag var gravid hade jag nog väntat att ta ett test men jag hade precis fått hem 20 test som jag bara tänkte testa bara för att (vill gärna testa alla nya saker så fort som går) och ja, där fick jag ju ett plus och en ordentlig chock! :)

Håller tummarna för er Skrattande
  • Mrs LW

Jag mår illa lite när som på dygnet.
    Mamma till Elliot 30/12-11 och Gravid med syskon, BF 24/7-15
  • Zam96

Hur går det för er? :) Väntar än på ägglossning, ni som tempar och kanske använder samma app förstår säkert denna bild! Jag kan även rekommendera den appen, Kindara.

• Elliest

Här är det bra ingen mens än (peppar peppar) blev inget test i helgen lite ont om pengar och grav test är så sjuuukt dyrt :( men på torsdag ska vi till en ungdomsmottagning och testa och snacka med en barnmorska. Men har även börjat känna i typ ljumskarna som en träningsvärk har läst om några som haft så men även att det kan vara en graviditet utanför livmodern!? Längtar något så sjukt till på torsdag! Håll tummarna för mig nu tjejer! :D

Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?