Inlägg från: fröken grävling |Visa alla inlägg
  • fröken grävling

Tarotkort

Hej!

Jag är håller på att lära mig att spå. (Jag läser innantill i en bok) ställ en fråga om ni vill så svarar jag med ett kort. Skulle uppskatta respons om det finns någon sanning i korten eller ej :).

• Svar på tråden Tarotkort
  • fröken grävling
    lisaeriksson skrev 2014-10-19 17:53:36 följande:

Okej

Jag undrar om jag och min vän från huvudstaden kommer ses nästa helg?

Hej!

Kortet jag fick upp var 10 i svärd, det står för det absoluta vansinnet, falskhet, korruption

Tolkning: ruin, förstörelse, undergång, mental förvirring, antagandet av det oväntade, nya horisonter. På kortet gestaltas en man.

Hoppas det gav något slags svar.
  • fröken grävling

[quote=74198308][quote-nick]Mammamelle82 skrev 2014-10-19 17:57:22 följande:[/quote-nick]hmmm okej,

jag och min sambo har ganska nyligen fått tråkiga besked och min fråga är då om vi kommer att få glädjande besked innan jul?=)[/

Hej!

Kortet jag fick upp var ödets hjul/ livshjulet.

Ett kapitel i livets bok är på väg att avslutas. Ett nytt kapitel är på väg att ta sin början.

Nyckelord: vändning av ödet, ny start, expansion. En helig lag är att det man ger ut får man tillbaka. Personen ni kommer att möta liknar ingen av de du tidigare mött.

Det står väldigt mycket om detta kort. Jag har kortat ner mycket. Googla gärna vidare så får du veta mer.

Lycka till

• fröken grävling
    Anonym (Intresserad) skrev 2014-10-19 18:01:41 följande:

Hur ser mitt liv ut om 5 år?

Kortet jag fick upp vad den hängande

Tolkning övervinnelig genom hängivet andakt, inre ro. Det är dags att släppa taget om det gamla att ge upp att ge sig hän. Astrologiskt tecken Fiskarna.

Det står mycket om detta kort läs gärna vidare på google.
  • fröken grävling

[quote=74198360][quote-nick]Anonym (nyfiken) skrev 2014-10-19 18:07:59 följande:[/quote-nick]Jag väntar på en summa pengar.

Kommer de snart?

Kul att du lär dig tarotkort[/

Kortet jag fick upp var fyra i bägare, ypplighet blandad glädje,leda, trötthet, tungsint, vägran, nya möjligheter, föraning. Kortet gestaltas av en man. Hoppas detta säger dig något :)

• fröken grävling
    Anonym (gravid?) skrev 2014-10-19 18:09:13 följande:

Är jag gravid nu?

Hej!

Kortet jag fick fram var sju i pentagram. Det är ett "mörkt" kort med en man på.

Tolkning: fiasko dåliga affärer hårt arbete lite framgång farliga spekulationer, uppfinnare glädje, egna åsikter.

Hoppas självklart på att du är gravid, fast kortet verkar tala emot. Lycka till.
  • fröken grävling
    Anonym (Gravid) skrev 2014-10-19 18:12:42 följande:

Kul! :) 

Väntar jag en flicka eller pojke? 

Är det ett friskt barn? 

Kortet jag fick fram var prins i pentagram. Alltså en pojke :) en självsäker ung man, uppfinningsrik. Metodisk, eftertänksam, praktisk och lite envis. Kanske en oxe som föds?
  • fröken grävling
    Utvandraren skrev 2014-10-19 18:13:36 följande:

Om du sorterar ut major och minor arcana och sedan lägger tre från major arcana, en för dåtid, en till höger för nutid och en under för framtid och sedan väljer du ut en från minor arcana ovanpå som klarläggande så får du fram mer. Spår jag med Drar du bara ett kort så är det svårt att spå...

Tack för bra tips. Kommer absolut utveckla mina kunskaper. :)
  • fröken grävling

[quote=74198402][quote-nick]Anonym (fundersam) skrev 2014-10-19 18:13:52 följande:[/quote-nick]Hej,

jag är så nyfiken på om jag kommer föda barn någon nästa år?

tacksam för svar[/

Kortet jag fick fram är 4 i stavar. Kortet gestaltar en ung kvinna som en fågel kommer flygande över. Tolkning: fulländelse, tillfredställse förverkligande. Det är ett posetivt kort, så du kommer säkert få barn inom snar framtid. Lycka till :)

• fröken grävling
    Utvandraren skrev 2014-10-19 18:14:58 följande:

Fråga gärna ifall jag kommer att bli gravid med tvillingar

Kortet jag fick fram var prinsessa i stavar. En passionerad ung kvinna. Född i vädurens eller lejonets tecken. Mycket framåt och modig ung kvinna. Verkar inte som tvillingar, men en tjej :)
Svar på tråden Tarotkort