Vi med BF Juni 2015
luciddreaming & Gasellen: Stort grattis till era små!
luciddreaming & Gasellen: Stort grattis till era små!
Grattis till nya bebisar och håller tummarna för smidiga förlossningar för de som ännu väntar.
Karro: Här är lillebror likadan, vill bara sova i famnen o ännu värre bara i famnen på mig. Natten går bra, då sover han bredvid mig men jag måste hålla om honom hela natten o ha ansiktet nära hans huvud. Hoppas att han snart växer ifrån det, får så ont i hela kroppen av att ligga i samma ställning utan att kunna vända på mig...
Emtfb & Jamtlandstaus: Vilka fina namn ni valt.
Angående amning så fick jag tips av syrran att alltid pumpa efter amningen (ca 15 minuter) för att stimulera mjölkproduktionen ytterligare om det verkar som att man inte har tillräckligt med mjölk.
Här hade Niilo gått upp 170g på en vecka, inte så mycket jag hade önskat men han följer åtminstone sin egen kurva o behövde inte börja med ersättning.
Karro: Nu har Niilo kunnat sova i famnen på maken lite längre stunder både igår och idag så jag har fått lite egen tid men så fort han vaknar vill han till mig
Bara längtar efter leenden så mysigt att få de
emtfb: Ja hoppas innerligt att det fortsätter uppåt, nästa tid till BM är redan på onsdag så får se då
Förstår att det känns tråkigt men är inget du själv kan göra något åt, som sagt bättre med 3 veckor än inget alls.
Gasellen: Jag saknar inte graviditeten alls, mådde ju så dåligt hela tiden men förstår vad du menar det var så jag kände efter dottern.
Jag saknar inte graviditeten men förstår vad ni menar. Här blir det heller inga fler barn och det känns lite sorgligt att den tiden i livet då är förbi eftersom det är en sån stor händelse.
Här är tjejen snart 1 månad! Oj vad tiden går. Det flyter på bra!
Har en fråga till er andra angående avslaget...Är det verkligen normalt att blöda rött fortfarande efter snart 4 veckor? Det är inga stora mängder men ändock rött blod dagligen.
En annan mindre positiv upptäckt denna gång är att viktminskningen inte alls gick så där i rasande fart som sist. Har fortfarande stor mage och tycker inget händer på den fronten trots magkördel, amning och dagliga promenader. Förra graviditeten hade jag tappat alla kg när jag kom hem från bb i stort sett...Tips?! Hur har ni andra det?
Jag saknar inte graviditeten men kan känna att känslan av att detta var sista gången är lite sorgsen. Har börjat fundera på om kanske sterilisering i samband med operationen är görlig, så behöver man inte tänka på skydd längre. Har ni som inte tänkt ha fler funderat kring preventivmedel?
Avslaget har inte slutat för mig heller ännu men som sagt 6-8 veckor är ju normalt så än oroar jag mig inte. Det är dessutom så lite så det stör inte, räcker med trosskydd av största modellen.
Idag mår jag illa, vet inte om det är något jag ätit eller om det kanske är sömnbrist...Trist i alla fall!
Hilda07: Här har lillebror bara varit nöjd när han har fått vara i famnen på mig. Han har också haft perioder på kring en timme då han bara gråter men jag har kommit fram till att här beror det på att han är trött o kan inte somna.
Men märker du att gråten beror på magen (bebis drar ihop sig och med andra tecken visar att det är magen det sitter i) rekommenderar jag att du försöker lämna bort saker från din kost som kan orsaka magknip (som kaffe, lök, broccoli etc) och kanske till och med går så långt att du ett tag bara äter rent kött o grönsaker utan mjölkprodukter eller ägg. Blir bebis bättre kan du sakta börja återintroducera saker i kosten igen med en sak i taget och börjar bebis gråta igen vet du att du bör undvika den produkten under tiden du ammar.
Mammamia86: Stort Grattis till lilla prinsessan!
Här är lillebror lika mammig som tidigare så för att få lov att lämna soffan går vi på promenad med vagnen för det är enda stället förutom famnen där han sover gott förutsatt att vagnen är i rörelse och utomhus. Stannar vagnen så vaknar lillen efter ett par minuter och fungerar inte att köra vagn inomhus, måste till och med lägga ner honom i vagnen först när vi är ute
emtfb och staffelove: Det är väl tur att det finns snälla bebisar också för här gallskriker min lilla kille så fort han inte får som han vill o sover bara gott i famnen (fortfarande). Han kan sova kortare stunder (max 30 min) i soffan eller i sängen (vår säng självklart, läggs han i vaggan vaknar han omgående). Som tur är har han börjat acceptera vagnen så jag kommer iväg på en promenad varje dag.
Annars är han gulligast i världen o när han sovit snällt i vagnen under vår promenad saknar jag honom redan o blir glad när han vaknar o vill upp i famnen igen .
Tänker som så att det är så kort tid han är så här liten och vill vara i famnen, snart börjar han röra på sig och hinner inte vara i famnen längre.
Visst är han snäll också, kan sitta i babysittern (sweetpeace) o jollra o le, speciellt om hans älskade storasyster kommer o pratar med honom
Vår lilla kille började träna på nackmusklerna redan dagen efter förlossning , det gjorde dottern också (när de är i famnen så försökte han lyfta och hålla upp huvudet, inte så att jag lagt de på mage och kört hårdträning ).
Däremot vill han inte gärna ligga ensam varken på rygg eller mage så vända på sig lär han lära sig först när han är 15år tror jag .
Nej, vi får se när han börjar gilla vara lite för sig själv också. Vi har åtminstone gjort lite framsteg och han kan sova korta stunder ensam i vagn eller säng så att jag får lite ensamtid också
Haha, vända sig själv först vid 15år!
Tänk vad mycket som upplevs som att bebisarna måste kunna vissa saker. Jag har ju två underbara ungar sedan tidigare som klarat sig utmärkt utan att ha varit EC-tränade eller gillat magläge
Jamtlandstaus: Delammar men har ännu inte fått mensen tillbaka, med dottern kom den tillbaka en månad efter att jag slutade amma helt (hon slutade ta bröstet när hon var 5 månader).
Karro80: Låter som om du skrev om mitt liv . Har likadant som du, sonen äter med 2 timmars mellanrum dygnet runt förutom tidig kväll då han kan sova rätt länge i sträck (då går han o lägger sig kring 19 o då kan väl ingen vettig människa gå o lägga sig, speciellt inte när dottern går o lägger sig först kring 19.30 - 20.00).
Här är vår lilla tjej ett halvår idag! Tänk vad tiden går! Denna fantastiska lilla sötnos som vi älskar så. Hon var 68 cm lång idag och vägde 8590 g. Följer sina kurvor så fint.
Dags att börja introducera mat lite mer. Hon helammas fortfarande. Ska bli spännande att se hur det går.
Annars är hon kvällspigg så ofta får jag vara vaken till hon somnar, ca 22-23. Sen vaknar hon fortfarande med 1-3 timmars mellanrum och oftast nöjer hon sig inte utan att få snutta lite. Så det blir inte så mycket sovet med tanke på att sonen alltid vaknar runt 6. Hon sover fortfarande bredvid mig.
Ja, hon är en go och glad tjej för det mesta när hon får vara med och vara nära.
Hoppas det ät bra med alla er andra och era små!
Ja visst går tiden fort! Även Ester är nu 5 mån. Hon helammas oxå fortfarande men har fått smaka lite på potatis o på banan. Hon verkar inte överdrivet nyfiken på mat o har väl inte riktigt knäckt koden hur man får den kvar i munnen och hur sväljer den
Hon sover oftast mellan typ 1930-0500 o somnar om igen till ca 07.
Hon har haft några slängar med förkylning men tack o lov inget RS-virus än.
Storasyster är mer prövning, vill vara bebis en hel del o trotsar en hel del. Nappen är det ständiga konflikter om :-/ men hon är härlig oxå samtidigt o pratar så öronen skaver, haha.
Husrenoveringen går lååååångsamt, nästintill omöjligt med 2 små barn! Nu tar vi alla sparpengar o lejer bort det mest akuta! :-/
Jag blir tyvärr bara större o större men känner att viktnedgång o träning känns oöverkomligt ännu, behöver gå ner 14kg för att hamna på normal BMI :-S
Snart 7mån... Ester kan fortfarande inte sitta själv o BVC tyckte att hon var lite klen i ryggen. Så vi försöker lägga henne på mage oftare (till hennes stora förtret). Hon är inte överdrivet intresserad av mat så mest är det amning som gäller. Hon är väl helt enkelt lite senare...
Hon är annars en nöjd bebis o hon växer på sig. Just nu är hon lite grinig på kvällar/nätter och anar att det är tänder på gång.
Jag fortsätter uppåt på viktkurvan o det är lite jobbigt nu med alla trånga kläder. Speciellt utekläder nu när det blivit vinter. :-/
Tufft att vara hemma med två barn och ett uppochnervänt hus, längtar lite efter att jobba...
Finns någon annan kvar i tråden, hur har ni andra det?
Finns någon kvar på FL från den här tråden?
Skulle vara roligt att höra hur alla de små har utvecklats
Niilo har inte börjat gå själv än även om han går mot stöd. Pratar lite mer och verkar ha knäckt koden de senaste dagarna då det kommit väldigt många nya ord på kort tid.
Annars en glad liten krabat även om han fortfarande tidvis kräver mycket tid i famnen eller i närheten för att vara helt nöjd.