• Kelsson1

Vi med BF Juni 2015

Vad jag önskar att mer skulle hända o förlossningen skulle komma igång men enda som händer här är att det kommer små bitar av slemproppen men inga värkar. Sammandragningar har jag också nästan uteslutande bara kvällstid . Men imorgon är det måndag och om jag är ens lite öppen så får jag hinnsvepning.

• Kelsson1

Frallanz: Du kommer att klara värkarna galant, det är ju ingen konstant smärta utan du får vila mellan. Så försök att leva mellan värkarna då du inte har ont och ta bara värken som kommer och inte tvärtom.

Jamtlandstaus: Jag har inga problem med att somna om men somnar så sent på kvällen och har många uppvak under natten så blir inte många timmars sammanhållen sömn o det tröttar ut mig istället. Så vaknade jag idag också kring 6 på morgonen och har bara slumrat till lite efter det.
    Är det inte dags att sluta jobba snart?

Famnen: Så spännande, håll oss uppdaterade

Idag känns det lite mer optimistiskt, har ju läkartid i eftermiddag och senast på onsdag verkställs "vräkningsordern"

• Kelsson1

Jamtlandstaus: Hoppas att du inte föder på arbetsplatsen då
    Känns så otroligt skönt att ha ett slutdatum

Gasellen: Kan också ha svårt för förändringar och oroar mig gärna i förväg men brukar ofta visa sig att det går bra när förändringen väl är genomförd. Så försöker råda andra att inte ta ut något i förskott (vet som sagt att det inte är lätt att efterleva).

• Kelsson1

Jamtlandstaus: Ok då är det väl ingen sak

jessijames: (hoppas jag fick ditt nick rätt )
    Tycker att du borde ringa BM eller förlossningen och prata med de.

Ego: Nu kom läkaren fram till barnets huvud med fingret, till skillnad från i torsdags då jag var helt stängd fortfarande. Så framsteg även om det är små sådana . BM besök imorgon, kommer att fråga om hon kan göra hinnsvepning på mig så att igångsättningen sker lättare på onsdag.
    Fortfarande blodtryck på 130/90 och bara +1 i äggvita. Men nu menade läkaren att eftersom mitt blodtryck började stiga efter förlossningen kommer jag troligtvis läggas in på avdelningen igen (istället för bb-hotellet) och kanske övervakas någon dag extra.
    Som tur är har vi bara bra minnen från tiden på avdelningen så det har jag inget emot utan känns bara tryggt.

• Kelsson1

Ego: Nu kom läkaren fram till barnets huvud med fingret, till skillnad från i torsdags då jag var helt stängd fortfarande. Så framsteg även om det är små sådana . BM besök imorgon, kommer att fråga om hon kan göra hinnsvepning på mig så att igångsättningen sker lättare på onsdag.
    Fortfarande blodtryck på 130/90 och bara +1 i äggvita. Men nu menade läkaren att eftersom mitt blodtryck började stiga efter förlossningen kommer jag troligtvis läggas in på avdelningen igen (istället för bb-hotellet) och kanske övervakas någon dag extra.
    Som tur är har vi bara bra minnen från tiden på avdelningen så det har jag inget emot utan känns bara tryggt.

• Kelsson1

• Kelsson1

Jamtlandstaus: Håller tummarna att du slipper få mer ont nu.

Famnen: Så ledsamt men bebis kommer tids nog. Jag hade för en tid sedan liknande flytningar så visst kan det rinna på, därför jag inte vågar vara utan trosskydd alls.

Jag är så rädd för att inget ska ha hänt för mig, vill gärna vara lite redo imorgon så igångsättningen slipper bli långdragen. Kommer som sagt att be att få hinnsvepning idag hos BM.

• Kelsson1

Gasellen: Jag är också väldigt känslig just nu och idag är jag extra trött också. Har haft ett par dagar då jag varit lite piggare men idag har jag inte gjort annat än sovit och är ändå dödstrött.

Frallanz: En hinnsvepning är inte skön, det gör ont. Men tyckte att det gjorde mer ont när jag var helt omogen o stängd än vad det gjort nu när jag börjat öppna mig lite. Det är inte så att man skriker ut av smärta men känns helt klart.

Tillbaka från BM blodtrycket idag 140/80 så övertrycket ökat och undertrycket minskat, +1 äggvita. Så allt är lugnt inför morgondagens igångsättning.
    Ska ringa förlossningen på morgonen och få tid när jag ska komma in

• Kelsson1
    Famnen skrev 2015-06-16 20:03:27 följande:
    Fasen va spännande inför imorgon.. Är du nervös? Lycka till imorgon!!

Själv börjar jag bli less, har haft lite klåda på kroppen, igår kväll eskalerade det rejält och fick klåda på händer och under fötterna. Hela natten och även under dagen så det var bara att ringa BM så imorgonbitti får jag in och ta blodprov och kolla vad jag har för levervärden. 
    Egentligen inte nervös, får se om jag blir det när det är dags att sova
    Annars känns allt lite overkligt, har fortfarande lite svårt att fatta att det verkligen ska komma ut en riktig bebis (jag vet att jag är trög )
    Håller tummarna att levervärdena ser bra ut för dig, gjorde för mig när jag väntade dottern men hade klåda i händer o fötter mot slutet.
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015