• Kelsson1

Vi med BF Juni 2015

Staffelove: Inte varit med om liknande, hoppas att det inte blir mer utan lugnar ner sig.

Gasellen: Var över en vecka sedan jag var till BM senast o med mitt gravidminne minns inte längre vad jag hade för mått, värde o hjärtslag men ska tillbaka på tisdag så uppdaterar då

Frallanz: Jag tar Losec varje dag för att överleva

• Kelsson1

Frallanz: Havregrynsvälling (koka gröten enligt anvisning och mot slutet tillsätter du lite mjölk så det blir lite mer flytande, inte helt som välling men ändå) är det allra bästa jag vet mot sur mage. Just nu kan jag själv inte äta det för blir illamående av det av andra orsaker.
    Omeprazol och Losec är samma sak, det kan du ta en gång per dygn och behöver du påfyllnad under tiden kan du ta novalucol

• Kelsson1

billies: Hade klåda när jag väntade dottern, de tog prover men var inget på mig bara stå ut med klådan. Så det behöver inte vara något allvarligt men självklart värt att kolla upp.

• Kelsson1

Frallanz: Hur gick det med gröten? Mår du bättre?

billies: Det var bara händer o fötter som kliade o självklart googlade man o blev super nojjig . Minns att värst var klådan på kvällen o då hade jag som tur var inte skor på mig utan kunde riva allt jag var värd

• Kelsson1

Frallanz: Kul att du gillade tipset , äter alltid min havregrynsgröt så
    Skönt att du mår bättre, graviditet är nog jobbigt utan att ha ont också.

Billies: Bra att det har släppt för dig också (ont i magen). Hoppas att du får hjälp mot klådan.

• Kelsson1

Frallanz: Inte roligt med onda förvärkar. Hoppas febern ger med sig snart.
    Jag är väldigt trött idag, lite mindre illamående men som sagt sjukt trött.

• Kelsson1

Vincere: Oj tufft att vara vaken så länge
    Vi hade besök igår på dagen o bara det gjorde att jag var helt slut igår kväll o totalt utslagen idag .
    Vad roligt att ni är klara och att alla får eget rum.
    Jag har ännu inte börjat packa BB-väska men har inhandlat allt som den ska innehålla, lyckas bara inte hitta mjukisbyxor jag gillar .
    Jag hade tänkt försöka packa väskan under nästa vecka även om jag bara går in i vecka 37 då

• Kelsson1

Karro: Hur såg slemproppen ut? Jag blev ju igångsatt förra gången så har nog aldrig sett hur en sådan ser ut. Jag hade något slemmigt som kom ut igår så undrar om det bara var extra seg flytning eller om det kan ha varit del av slempropp?
    Men är det ok för bebis att vara med mindre fostervatten? Vet ju inte alls hur det där fungerar märker jag
    Hoppas att allt är bra och att du snart är på förlossningen o kommer hem med liten bebis

• Kelsson1

Karro: De har säkert koll, bara jag som nojjar
    Lite intressant, kanske var en del av slemproppen som gick för mig också igår
    Fortsätt att vila du. Har du jobbat färdigt annars?

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015