Vi med BF Juni 2015
Jamtlandstaus: Tror att SF låg +1 jämfört med veckan jag var i.
ChiliFrö: Hur går det ihop med större mage men mindre SF? (det är nog bara jag som är trög som vanligt )
Jamtlandstaus: Tror att SF låg +1 jämfört med veckan jag var i.
ChiliFrö: Hur går det ihop med större mage men mindre SF? (det är nog bara jag som är trög som vanligt )
Ego: Nu är TUL genomförd och lilla rackaren ligger på +7.7% och hade vänt på sig (han låg med huvudet neråt i tisdags när vi var hos BM). Hoppas bara att han inte blir allt för stor innan förlossning och att han snart har vett att vända på sig och stanna med huvudet neråt.
Emtfb: hon ville inte våga sig på någon gissning om födelsevikt utan sa bara att normalspannet ligger mellan 3500 o 4200 gram så troligtvis ligger han närmare övre gränsen om tillväxten fortsätter i samma takt o jag går tiden ut.
Fruktansvärt med magsjuka, hoppas det är över för er del nu för resten av året.
Karro: Hoppas att ni slipper magsjukan o att lillkillen kryar på sig. Mysigt med monterad säng, Vi har inte någonting klart än, får försöka sätta fart snart är ku inte så många veckor kvar nu.
ChiliFrö: Då förstår jag . Här har vi inte vänt på oss än, gör så ont när han sparkar neråt.
Vi ska nog också ta en tripp till Ullared om några veckor undrar bara hur det kommer att gå med mitt illamående??? Men känns som man vill köpa så mycket att det kanske är värt en del obehag...
ChiliFrö: Blir nog nästa vecka för oss också (om mitt illamående tillåter det)
Emtfb: Vi har vagga men funderar på att köpa bedside crib istället. Skulle vara lite kul att använda vaggan när alla på makens sida sovit i den, inklusive vår dotter...
Emtfb: Vardagsrummet och sovrummet ligger så nära varandra så skulle bara bli lite löjligt men vi får se hur vi gör.
Jamtlandstaus: Undrar också när man ska få tid och energi till att fixa till för bebis, var helt annorlunda inför dottern då orkade man på ett helt annat sätt. Undrar om det är åldern eller att man redan har ett barn och därför inte nojjar så mycket utan tänker att det ordnar sig ändå?
Jamtlandstaus: Det är nog som du säger, det ordnar sig ändå
Är faktiskt rätt skönt att inte ha hund längre och vi har lyckats spara undan lite pengar så tror att vi kommer att klara ekonomin. Sen får man nog räkna med att det blir en del konflikter med storasyster men hoppas att det för det mesta kommer att gå bra
Vad mysigt med släkt på besök, det behöver man.
Vi ska nog åka till min syster nästa vecka (hon är också gravid) så blir nog sista gången vi träffas innan vi båda får våra bebisar
Emtfb: Vi har lite "compact living" 4 rum på 81 kvadrat så allt är nära
Det lät bra, önskar att lilleman här också ville vara lite vettig och lägga sig neråt men nej senast idag sparkade han så det gjorde riktigt ont neråt
Jamtladstaus: Riktigt fina mått
emtfb: Jag skulle som sagt kunna tänka mig att ligga på BB igen efter förlossningen var lite lyxigt att inte behöva göra annat än amma men klart det var lite jobbigt att inte kunna få sova när de skulle mäta blodtryck hela tiden.