Vi med BF Juni 2015
Jamtlandstaus: Nej inga tips, bara att det är graviditetsrelaterat o stå ut det är snart över
Jamtlandstaus: Nej inga tips, bara att det är graviditetsrelaterat o stå ut det är snart över
Hilda07: Oj det var verkligen inte några lätta beslut du står inför. Hoppas att det löser sig på ett bra sätt. Vågar absolut inte råda dig åt något håll. Skickar varma kramar!
Vincere: Kontakta läkare omgående! Hoppas att du kan få hjälp fort.
Jamtlandstaus: Jobbigt att ligga vaken mitt i natten. Jag blir väckt varje natt av dottern (fortfarande) tur att jag kan somna om men pigg blir man inte av avbruten sömn.
Vincere: Skönt att du åkte på kontroll och fick medicin. Håller tummarna att medicinen hjälper fort!
Jamtlandstaus: Snart är det inte falsklarm längre, vad spännande att se när bebis väl tänkt komma
Gasellen: Lite avis blir jag för allt du klarar av att göra fortfarande själv är jag som sagt fast i soffan
emtfb: Så spännande, får se vem av er som hinner först
Jamtlandstaus & emtfb: Skönt att höra att man inte är ensam om kontrollbehov o vilja att få ut bebis NU . Men det är klart ni ligger ju lite före mig också, hoppas att jag inte ligger för långt efter er
emtfb: Har inga knep att dela med mig av tyvärr. Men färdknäppen har jag hört talas om så håller tummarna för er (här har det inte fungerat men får nog testa det igen )
Jamtlandstaus: då är det att jag tycker bara att alla kommer att få före mig
Hallonbladste har jag druckit sen vecka 35 så det är definitivt inte igångsättande, hoppas mer på att det ska påverka avslaget positivt efter förlossningen
Nu är jag redan lös i magen, vet inte om det är något jag ätit eller om det är kroppen som börjar förbereda sig (hoppas på det sistnämnda). Så blir definitivt inte ricinolja här inte. Sedan är ju Ricin ett farligt gift så skulle inte börja leka med det av den orsaken heller .
Whizzer: Fick en snabb igångsättning med dottern tack vare två hinnsvepningar med ett dygns mellanrum så hinnsvepning (om kroppen börjat bli lite klar) tror jag definitivt på.
Tyvärr verkar det som jag åkt på magsjuka, det är bara vatten som kommer ut . Är också ännu mer trött än vanligt (hur nu det är möjligt). Har inte velat äta så mycket heller o är rätt svag på grund av det.
Som tur är har jag BF först om 9 dagar så finns gott om tid att krya på sig till dess. Hade så gärna fått ut bebis tidigare men mår jag såhär så finns ingen ork till det
Staffelove: Så skönt att allt såg bra ut!
Angående namn så har vi nog bestämt oss. Vi hade ett namn som vi var oroliga över att en nära släkting skulle välja (hon hade sagt namnet före oss så var inte passande att börja bråka om saken) men de fick en dotter istället så namnet är åter ledigt.
Lite ledsamt är att mamma associerar namnet till en elak människa från sin barndom. Men det är det enda namnet som vi verkligen gillar som förnamn o är ett släktnamn. Så får se om vi bryr oss om mamma eller inte