Moritzia skrev 2015-05-06 15:30:40 följande:
Åh jag har också stor mage, folk tror att jag har tvillingar/snart ska föda.. Men jag har BF 7 juli, så bebis får snällt vänta. Och nej det är inte två haha, även om det hade varit spännande :D
Jag var hos barnmorskan förra veckan och hon hade svårt att säga om bebis låg upp eller ner.. Det känns som att han/hon snurrar runt hur mycket som helst, men jag tror nog att huvudet är upp än så länge. Känner iaf mycket rörelse ner åt höger, så har fått för mig att fossingarna är där! Vad gulligt det lät att han pillar med tårna mot revbenen, hihi, men jag förstår att det nog inte är så skönt :) Min har också börjat komma åt urinblåsan, inte så mysigt nej!
Oj en kvällskurs på 6 timmar!? Det skulle jag nog inte orka med nu! Den vi ska på är 1,5 timme.. Det står bara att de visar en power point-presentation och att man får ställa frågor sista 30 min. Hoppas att den är givande iaf!
Vi har också köpt det mesta i stl 50, men även fått lite i både mindre och större storlekar. Jag ska försöka hålla mig ifrån att köpa mer nu innan jag vet till 100 att det blir en pojke, som vi tror :)
Hehe, är bara en för mig också, är ganska nöjd med det ;)
Ja, det är helt sjukt! Vet inte exakt vad dom kommer ta upp, men det är i alla fall information om sjukhuset då och hur det går till när det är dags och så smärtstillande och sån info. Men utöver det vet jag inte. Jag har ju sjukskriven 100% tack och lov, annars hade jag aldrig klarat att jobba hela dagen och så direkt på en sån lång kurs. Vet inte ens om jag klarar det nu eftersom jag inte klarar att jobba. Det kunde i alla fall ha delats upp på två kvällar...
Men förhoppningsvis får man svar på allt man undrar över i alla fall. Inte för att jag direkt undrar över något men min man har nog behov av att gå en sån kurs :P
Vi vet ju att det blir en pojke, men köper ändå inte så mycket. Jag tänker att man får väl köpa till om det är kris. Dessutom kanske det blir jättevarmt och han ändå inte behöver några kläder!
Däremot är det mesta annat klart. Vi är lite i valet och kvalet hur vi ska göra med babyskydd. Vi har ingen bil men det lutar nog åt att vi köper ett ändå, ifall vi får besök och ska åka bil. Känns dock så himla dyrt med 2000 för något vi kanske aldrig kan använda. Vi bor så pass långt bort att det kanske inte kommer så många besök, och att köpa något för 1-2 bilresor... jag vet inte. Då kanske man skulle kunna hyra eller något vid dom tillfällena istället.
Sedan funderar jag lite på om man ska köpa en kudde eller inte. Jag bryr mig inte så mycket om om han får lite platt huvud, det växer ju ändå bort. Tror egentligen inte att dom behöver kudde. Jag vet inte, hur gör ni?