Inlägg från: Ellonbellon |Visa alla inlägg
  • Ellonbellon

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Stiffin skrev 2015-01-28 19:35:40 följande:

Haha, självklart menade jag att hellre ringa en gång för mycket än en gång för lite ;) Jag skyller på trötthet efter förlossning och dessutom dygnet runt-boende på sjukhus med min lilla grabb.

Anyway. Nu drar jag mig ur den här gruppen men jag önskar er alla lycka till. Ni kommer bli fantastiska mammor :)

Kram!

Hoppas att allt går bra för er. Du får gärna uppdatera oss om du har ork och vill någon gång. Håller i alla fall tummarna för er!
  • Ellonbellon
    Sserena86 skrev 2015-02-04 07:39:11 följande:
    Jaa det var jättehärligt! Efter vårt missfall så har jag tänkt att vi aldrig kommer lyckas få en bebis men denna gången verkar det ju faktiskt gå vägen! Lycka till på RUL idag! Håller tummarna!
    Förstår det! Vi höll ju på bra länge innan vi blev gravida, så nu idag är jag bara så orolig att något ska vara allvarligt fel. Jag TROR inte det, är nog bara lite inställd på att det kan gå dåligt så att jag inte ska bryta ihop totalt. Puuh... En timma kvar nu. Vad skönt att du fick se alla fingrar och en fin och frisk bebis :)

Hoppas också på att bli framflyttad lite (eller säger man bakåtflyttad?? Dvs längre än vad jag är...), men räknar inte med det, tror snarare det går åt andra vägen fast jag vet ju exakt när äl var. :)

Tack!!
  • Ellonbellon

Puh! Nu är det gjort och allt såg jättefint ut. Jag blev dessutom flyttad "bakåt", så är i vecka 19 idag istället! 18+1 istället för 17+5, skönt. :)

Och det blir en pojke för oss också! :)

• Ellonbellon

Här går det också framåt, fast har en foglossning från helvetet så har nu gått på 50% sjukskrivning och MASSOR av fysioterapi. Hoppas på att få vara hemma 100% efter vart, eller "hoppas", är ju inget jag egentligen vill men det känns som om det vore bäst.

Det tar ju lite knäcken på en, men annars går det bra. Lillen sparkas och buffar och hickar och det är så skönt med alla livstecken man får hela tiden. :)

Ska beställa vagn här i dagarna i alla fall, blir en Emmaljunga Super Nitro :). Ska köpa liggdel från blocket om jag hittar någon, annars får jag bara köpa till det senare.

Är i vecka 24 nu, så känner mig superredo att han ska titta ut, men vill så klart att han väntar några veckor ändå.

• Ellonbellon
    Sserena86 skrev 2015-03-11 16:02:37 följande:

Åh, flera av mina vänner har super Nitro och är jättenöjda! Vi funderar på en Emmaljunga edge, men jag har inte riktigt fattat vad som är skillnaden på den och super nitron, vet du det? Annars så tuffar det på bra här! Är i vecka 19 nu och på tisdag ska vi äntligen på RUL! Längtar så att jag håller på att bli tokig!

Tänker att det är duo edge då? Super nitron är smalare än edge, men inte i själva sittdelen. Den är därför mer för stan och trånga utrymmen. Edge är ute både sitt- och liggdel men super Nitro får man köpa liggdel av en annan typ. Kommer inte ihåg exakt men en annan emmaljungavagns liggdel. Dock blir ju nitron inte dyrare för det.
  • Ellonbellon

Märkligt, när vi provade den så var den så var det det som anges som skillnaden i faktablad, att edge är vanligt underställ och super nitron är smalare. Den känns mycket smalare också, därför valde vi den istället för duo edge.

• Ellonbellon
    Sserena86 skrev 2015-03-11 17:23:43 följande:

Njae fast edge o super nitron är ju lika breda (57 cm) så där är ingen skillnad.. Tror att det är precis samma chassi på supernitro och duo s chassit som vi har tittat på till edge men skillnaden verkar vara på ligg o sittdelarna.. Typ deras funktion o utseende.. Men ska till en barnvagnsaffär efter RUL så får fråga massor då :D

Köpte faktiskt en duo edge idag ändå. Frågade igen om skillnaden och det var liggdelen som var mindre men också att den inte gick att ta loss och tvätta. Chassit var samma som du sa. Edge känns lite tyngre tycker jag dock.
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!