Inlägg från: Ellonbellon |Visa alla inlägg
  • Ellonbellon

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Hej tjejer,
     idag fick jag ett svagt men ändå tydligt +. Är glad så jag kan inte somna om, hehe. Hoppas den lilla vill stanna nu efter 17 långa försök! =)

Och hoppas inte alla går över till FB, tycker det är trevligare här :)

• Ellonbellon

Tack så mycket! Mannen är på jobbet så jag vet inte om jag ska ringa eller vänta till ikväll :S Vill egentligen inte break the news på telefon! Hur gjorde ni andra?

• Ellonbellon

Ja, det känns helt otroligt! Tack så mycket för alla grattis!!

Började misstänka att det var något eftersom jag hade mensvärk redan från äl+3, illamående och framför allt fruktansvärt trött i flera dagar :P Men vågade ju inte tro något riktigt så är fortfarande helt chockad.

Hur går det för er andra? Ni har ju kommit en liten bit nu! Har någon varit på tidigt UL?

• Ellonbellon
    Diamant skrev 2014-10-30 11:51:33 följande:
    <3 Underbart!

Har du gjort ett clearblue digitaltest också? Jag var tvungen att testa med ett sånt innan jag trodde på plusset haha!

När är BF då?

Jo det går framåt här, v. 9 nu (8+4) mår för jävla dåligt hela tiden och latenta sjukdomar som gör sig påminda vilket lett till att jag får lite nya mediciner samt inte får äta viss medicin som jag behöver för att må bra (risk för fosterskador) så det är inge roligt att vara gravid!

Men jag försöker tänka på slutresultatet för att motivera mig att orka.

Gjorde VUL för två veckor sen, helt fantastiskt! Ska göra ett imorgon igen :)

Går till special-mödravård så då är det tätare kontroller både på mig o bebis.
    Jag och mannen ska köpa ett digitalt idag, jag tänkte göra det igår men så vågade jag inte jinxa det hela, haha. Så tog mitt sista test jag hade idag. Men jag tror också det blir mer verkligt när jag får veckoindikatorn. Känns så himla overkligt just nu!

Det borde bli runt den 9 juli, men jag har ju 3 veckor mellan mens och äl och sen 2 veckor till mens, så det blir ju fel om man räknar i appar och lägger in fel mens. Då skulle jag vara 4+6 idag, men jag borde ju troligen vara 3+6.... (Dvs mens för fyra veckor sen imorn).

Trist att du mår så dåligt. Jag hoppas jag slipper det, men verkar ju inte så lovande när jag redan mår illa, haha. Hoppas du mår bättre snart, du har ju snart nått den magiska 12-veckors gränsen och då borde det ju bli lite bätter i alla fall :)
    Blev extra glad att vi fick + idag, exakt 2 månader efter bröllopsdagen Tyst

Jag kommer också gå privat och vill nog kika tidigt så att det verkligen är något där inne!
  • Ellonbellon

Ah, jag bor inte i Sverige så här får man inte UL förrän i vecka 18 eller 20, och det tycker jag är alldeles för länge! Så ska gå i vecka 7-8 eller något och sedan vecka 12, man vill ju se att allt går bra. Kommer dock inte ta några avancerade 3d eller 4d, tycker inte det behövs (om inte läkaren anser det).

Det här låter ju konstigt men skönt att det är något extra fel på dig så du får gå och se så många gånger, hihi :)

MEN, ju längre tiden går desto mindre verkligt känns det... det tar väl några dagar innan det verkligen sjunker in. Så är man ju nervös att man testade före bim och sånt också... åh, får bara hålla tummarna den kommande veckan att allt fortlöper bra! Var du/ni nervösa i början också, att något skulle gå fel?

• Ellonbellon

Grattis! :)
    Då har du också bim imorgon eller räknar jag fel?

Jag vet inte vad VUL står före, men det är om jag inte missförstått allt, ett tidigt UL. :)

När ringde du för att få inskrivningstid? Känns så tidigt att göra det redan :S

• Ellonbellon
    emzerus skrev 2014-10-30 17:24:56 följande:
    Tack :)
    Ja precis imorgon eller på lördag har jag bim så det är ju väldigt tidigt än...

Jag gjorde det igår, ringde barnmorskan o sa att "jag vet inte när man brukar ringa men så här är det...jag är gravid :)" Hon tyckte att det var bra att jag ringde tidigt. De brukade boka in ett inskrivningssamtal v 5 o det är ju snart... kanske är olika mellan olika städer o så också...
    Okej, då vet jag. Var orolig att dom skulle skratta åt mig, haha. Men tror jag avvaktar lite i alla fall, är så rädd för missfall...
  • Ellonbellon

Clearblues idag visade 2-3 veckor, och idag är det ju exakt två veckor sedan, så det känns bra!

• Ellonbellon

Min mage är också svullen. Kan ha byxor och så men tycker det är väldigt obekvämt och flyttar dem upp och ner hela tiden.

• Ellonbellon

Jag har läst massor om forskning på koffein, vilket för det mesta handlar om kaffe. En del studier säger att, vad gäller missfallsrisken så är 2 eller fler koppar högre risk, men 2 koppar är lägre risk än ingen kopp.

Nu har jag inte länken på det, men googla, kommer massor av olika forskning. Jag satsar på att dra ner koffeinintaget så mycket jag kan i alla fall :)

Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!