Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

737 dagar skrev 2014-12-16 19:12:07 följande:
    Nu har vi berättat :) han kollade på ul-bilden o sa "den är smutsig, lerig o gammal" och sen "det här var inte roligt". Hmm.. Okej :/
    Hur gammal är han? Inte lätt att förstå utifrån en grumlig ul bild. Blir nog mer tydligt när du fått mage och läser böcker om syskon.
  • Blåsippan84
    Patricia4 skrev 2014-12-17 15:22:17 följande:

Hej tjejer

En vecka kvar till jul :) imorgon går jag in i v 15! Jippii!

Grattis 737 till lyckat vul !

Jag har berättat för min pappa och barnens farmor nu så de har vecka på sig att smälta nyheten innan vi sätter oss till julbordet och jag ratar hälften ;)

Inga sprudlande glädjeyttringar men det var jag beredd på , fjärde barnet tycker många är mycket men det struntar jag i ! Vi är glada och magen har växt så nu är det svårt att dölja .

Att alla alltid ska blanda sig i ens val gällande barn. Så många ggr de senaste 3 åren jag hört att "nu är det väl dags med syskon". Nu ville vi ju ha det men varför får man inte nöja sig med ett? 2 st ev en 3e som sladdis är "normalt".

Maken är 7 syskon. Samma mamma och pappa. De började med barn tidigt. Mamman var 17 år. Min man har vuxit upp med sina stora syskon mest. Sen valde de att skaffa en liten barna skara senare i livet från mammans ålder 35-43 fick de 4 till. Så alla har aldrig bott ihop. Men när jag berättar det för folk så möter jag många fördomar och de tycker det är knasigt.

4 barn behövs ev en ny bil, annars tror jag det bara blir mer kärlek!!

Grattis till v 15
  • Blåsippan84

Nu har jag gått in i v 12. Två v kvar till kub. Illamåendet har lagt sig något. Nu när förkylningen är bättre känner jag mig inte lika sjukt trött längre. Hoppas på att det beror på att v 12 har kommit och att allt är bra.

• Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-12-19 21:06:23 följande:
    Det är normalt att börja må bättre i den veckan. Och du verkar ju fortfarande må illa ändå om än inte lika hemskt. Grattis till vecka 12! En bra bit på vägen ju. Kommer du vara i vecka 14 när du gör kub? (13+nåt) Visst var det 2 jan? Tiden runt jul borde gå fort iallafall. Då gör vi ul samma vecka. Jag har rul på tisdagen, 30de. Vill veta att allt ser bra ut för lillebebb. Nu är jag inte orolig för om den lever eller inte utan mer att det ska vara nåt fel. Så knasigt att det är precis så mom in the city beskrev det innan rul

Vi följer varandras fotspår allihopa antar jag.
    Kommer vara 13+1 vid kub. Svårt att få till nu via alla röda dagar. Men skönt att både jag å maken är lediga den dagen

Förstår att oron flyttar sig och blir av annan karaktär. Sen kommer man vara orolig för förlossning och den lilla bebisen. Alltid finns det ngt att oroa sig för så man kan sova lite dåligt om natten. Det är jag ganska duktig på
  • Blåsippan84

Åh vad otäckt. Skönt att känna sparkar! Kom ihåg att man drömde mkt konstiga saker när man var gravid förra gången.

Här har vi fått kräksjuka. Än så länge bara sonen. Blir lagom till julafton för oss andra

• Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-12-21 08:19:45 följande:
    Kommer inte ihåg om det avtog med sonen. Inatt var det typ som en övernaturlig skräckfilmsdröm. Kan man inte få lite mysiga bebisdrömmar lixom??? smile2.gif .

Jag har försökt uppdatera trådstarten med dig både från dator och mobilt men får bara felmeddelande. Jag försöker då och då och nån gång måste det ju funka. Men det känns som vi har koll på dig rätt bra, enda twinsen i tråden och du kommer få dina bebisar först av alla här. smile1.gif
    Inatt drömde jag också väldigt konstigt. Att maken berättade att han hade haft ett förhållande vid sidan om för 2 år sedan och det slutade med ett barn. Nu hade den kvinnan och barnet flyttat till vårt område. Han ville att vi alla skulle träffas för han ville börja umgås med barnet. Slutar med att jag slår både maken och henne. Vaknar och är jätte ledsen på maken. Han tröstade mig med att han skulle aldrig orka ha ett förhållande vid sidan om, haha. Kvinnor är för krävande för att han skulle orka det. Han har fullt upp med mig .
  • Blåsippan84
    737 dagar skrev 2014-12-21 22:26:46 följande:

Nu behöver jag lugnande ord.. Har idag och igår haft lite brunaktiga flytningar och får lite panik. Är ju i vecka 11+3 idag. Hade jag inte haft trosskydd hade jag inte märkt av det, men ja, nu är det svårt att undgå..

Hjälp :(

Har ni haft sex eller så, så att ngt blodkärl stötts till? Såg de vid vul hur moderkakan låg? Om den låg neråt är det risk för blödningar har jag läst. Kramar
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-12-21 21:44:48 följande:
    Haha "kvinnor är för krävande" smile2.gif Skum dröm!
    Haha. Vi har sett någon knasig serie på tlc i höst där en man hade 5 fruar. Han bytte hus och fru efter varje dag. Och då var ju den frun han sov hos behov av att prata och planera och så vidare. Då sa maken också "hur fasen orkar han ha 5 fruar som vill prata känslor varje dag. Räcker ju med dig när du vill diskutera. Hade varit helt slutkörd om jag var han". Så han är inget för de där med fler kvinnor

Träffade en kompis ikväll som bor utomlands. Hon vet om att vi är gravida. Hon sa "oj syns ju om din mage. Antingen att du skulle lagt på dig ett par kg men bara på magen. Och brösten, de har ju blivit gigantiska". Känner att mina byxor är mkt tighta. Ska vänta in kub. Sen måste jag nog börja ta fram mammabyxor.
  • Blåsippan84

Usch. Idag är det jag som måste skriva av mig. Tog thyreoidea prover för 1,5 mån sedan. Då var de bra. Tog nya idag när jag jobbade. Då var de 4. Ska vara under 2. Försökte nå kk, men de hade ej teltid. Ringde Vc men inte de heller kunde hjälpa mug i em. Får ringa imorgon. Känner mig helt kall och yr. Kan bli ofullständigt utvecklat foster om jag förstår rätt när jag läste om detta tidigare i år. I em har jag ej läst än

• Blåsippan84

Hej tjejer. Vet inte hur länge värdena varit så här då det är 5 v sedan prover tog senast. Bad bm när jag ringde vid plusset att de kunde hålla i mina prover med den bm sa nej. Fram till inskrivning är det Vc. När jag tog på Vc var värdena ok men precis på referensvärdet. Skulle ta nya prover nästa v vid nyår tyckte Vc. Vid inskrivning bad jag att bm skulle hålla i det. Då var jag genomförkyld och vimsig så jag hade tagit medicinen innan besöket vilket man inte ska vid provtagning. Så fick ta på jobbet igår när jag var åter. Tanken gick igår att skulle någon höjt min medicin igår så skulle det egentligen inte hjälpa om det redan blivit något fel på fostret. Men jag är jätte orolig ändå och känner nu avstånd till graviditeten igen som jag gjorde de första v. Min man tyckte först jag skulle söka akut. Men när jag sa att det gör nog varken från eller till med 12 h men att jag var orolig, kunde han inte riktigt ta mitt resonemang. Han har problemlösar tänk. Har man ett problem så försöker man lösa det. Löser man det inte så ska man inte hålla på att grubbla på det tills man fått svar.

Blev riktigt ledsen på honom igår. Idag blir det mkt svårt för mig att ringa kk. Står fast på ett rum med små op hela fm. Och på em verkar de inte ha några tider. Men måste på något vis försöka.

Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"