Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

mom in the city skrev 2014-11-24 13:44:05 följande:

Tack tjejer! Det känns helt underbart. Så skönt att allt var bra och tänk att jag ska få ha två fina små pojkar i mitt liv. smile1.gif Ska bli så kul att få plocka fram alla fina kläder vi sparat från storebror, nu får man ju använda allt en gång till.

Appen säger 50 % (19+6) idag också så det kunde inte ha blivit en bättre måndag. smile2.gif

Grattis. Så underbart. Nu får Du njuta ordentligt!!! Avis .

Här frågade en kollega "hur mår du? Du dricker bara te nuförtiden?"

Jag harklade till lite och sa imorse drack jag kaffe. Och nu fryser jag så. Tycker det är gott med svartvinbärste på hösten. Haha. Tror nog hon kommer observera mig nu. Hon är en sådan som älskar att skallra. Och jag är i vanliga fall en stor kaffe drickare.
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-11-24 21:30:58 följande:
    Jag har hällt upp många koppar kaffe som jag sen inte dricker upp. smile2.gif Kanske kan vara nåt?
    Haha. Ja det är det jag gör på morgonen. Förr drack jag den där 3 dl stora koppen med kaffe. Nu tar jag samma kopp men häller upp 1 dl och dricker Max 5 klunkar. Hon har säkert observerat det. Hon har järnkoll på alla, haha och skvallrar om det till allt och alla också . Tycker mkt om henne men skulle aldrig anförtro mig något åt henne för då vet man att alla vet innan dagen är slut.
  • Blåsippan84

Hej tjejer. Hur har ni det? Jag har haft och kommer ha stressiga v framöver med jobb och studier. Är så trött så jag vet ej vart jag ska ta vägen. Men då går ju dagarna snabbare och nu är det bara en v kvar till ul/vul. De gör ul om det går. Men ibland ligger tarmarna för och stör. Så då blir det vul. Då går maken ut sa han .

Igår kände jag mig helt ogravid men idag har jag mått illa hela eftermiddagen. Bläää

• Blåsippan84
    0fia skrev 2014-11-29 15:11:53 följande:

Nu kommer uppdatering som utlovat smile1.gif . Igår föddes vår lilla tjej 13 dagar över tiden. Förlossningen gjorde såklart ont men blev ändå så bra jag kunde föreställa mig! Vi är kvar på bb då hon har ett litet blåsljud på hjärtat som skall kollas upp med ultraljud men sen hoppas vi få klartecken och få åka hem.

Stort grattis! Måste vara underbart. Nu väntar nya utmaningar
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-11-29 16:53:01 följande:
    Mindre än en vecka kvar nu! Varför vill inte din man vara med på vul?

Jag håller tummarna för dig att allt ser bra ut. Jättebra att du mår illa. Det gick upp och ner för mig oxå, vissa dagar värre och vissa dagar mindre.
    Det är själva grejen att den manliga gynekologen ska föra in en sak i mig. Det känner han blir obekvämt. Men när vi väl är där kanske han ändå stannar i rummet. Visar sig . Men som sagt. De försöker med vanligt ul först.
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-12-01 12:16:16 följande:

Glögg från vanliga affären är det okej? Eller är det kört den här december??

Kokar du glöggen försvinner alkoholen. Jag har ännu mått för illa för glögg men när jag väntade sonen kokade jag blossas lättglögg 2% ordentligt.
  • Blåsippan84
    737 dagar skrev 2014-12-01 16:33:34 följande:
    Blossa har en alkoholfri variant också :) fanns på coop iaf. Supergod!
    Åh har de alkofri ? Testat andra märkens alkofria och de smakar inget gott. Men blossa brukar lyckas tycker jag .

Men som sagt mår så förbannat illa dygnet runt nu. Vet inte vart jag ska ta vägen. Idag varit ledig och myst med sonen men imorgon är det jobb. Jobbar också denna helg, vet ej hur jag ska palla utan att få den återhämtningen som jag får på helgen
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-12-01 17:43:23 följande:
    Hur länge kokar du den då?? Lät ju smart.
    Jag brukar koka upp den och sedan låta den koka ett par min. Men får testa den alkoholfria blossa framöver
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-12-03 10:29:11 följande:

Hej tjejer smile1.gif Hur går det för alla? Nu är det inte många dagar kvar innan koll för er Blåsippan och Patricia. Skönt att det närmar sig.

Jag hade konstigt ont igår så lyssnade med dopplern och allt verkar bra där inne.

Jag känner mig väldigt gravid. Ont i brösten, illamående, trött, magen är trög. Kan ej äta all mat för då mår jag jätte illa. Men tanken slog mig bara att nu tror jag verkligen att jag är gravid och detta ska gå vägen. Men varför tänker jag så? Kanske inte alls är bra på fre och då kommer jag må väldigt dåligt. Drömde inatt att jag började blöda. Så rädslan finns där nog stora delar ändå men jag tränger undan det.

Känns skönt med en morgon tid. Maken och jag åker ihop och han flexar till kl 10. Sen ska sonens nya kompis komma till oss på em. Så vad ul än visar måste jag hålla humöret uppe.
  • Blåsippan84
    737 dagar skrev 2014-12-03 15:56:39 följande:
    Jag mår så sjukt illa. Det är inte roligt alls längre. Orkar ingenting över huvudtaget och vill helst bara sova dygnet runt. Blä!

Nästa vul är 15/12, då kanske jag vågar börja berätta för folk :)
    Skönt att göra vul igen. Vilken v är du i då? Visst gjorde du runt v 8? Får du det av din bm eller bekostar du själv?
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"