Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

737 dagar skrev 2014-12-11 12:14:44 följande:
    Nej nu är det inte långt kvar :)

Har ett dilemma. Åker till min syster i helgen o jag kommer inte träffa henne förrän i februari nästa gång. Vill helst berätta face to face, men vulet är ju först på måndag. Vågar jag? Känner ju mig väldigt gravid, men det ger ju inga garantier..
    Jag skulle nog berätta. Vi tänker om (vilket vi inte ska tro) det skulle bli mf skulle du vilja dela det med din syster? Skulle du tänka dig dela det med henne så skulle jag berätta. Men det är svårt
  • Blåsippan84
    737 dagar skrev 2014-12-11 17:14:57 följande:
    Nej jag hade inte berättat det för henne om inte hon visste om graviditeten innan liksom.. Inte många jag skulle berätta för i det läget och verkligen inte min familj.
    Ja då förstår jag att det blir jobbigare att bestämma sig inför helgen hur du ska göra. I så fall skulle jag överväga att vänta till feb. Du får säkert en känsla i helgen om det blir rätt läge.
  • Blåsippan84

Här är det ryggläge idag. Förkyld. Har sådan hosta och ont i halsen. Bisolvon står det i FASS' att man ska undvika vid graviditet framförallt första termistern. Sen zyx ska man heller ej ta då det är antiinflammatoriskt. Dricker honungsvatten. Men hjälper ej. Så fort jag hostar känns det som om livmodern drar ihop sig och ska hoppa ut . Mkt obehagligt.

Någon som vet vad man kan ta mot hosta/hals ont när man är gravid?

• Blåsippan84
    737 dagar skrev 2014-12-12 14:08:02 följande:

Jo men planen att inte berätta gick ju bra. Hann inte ens fram innan hon visste :P

Såg hon det ?
  • Blåsippan84
    737 dagar skrev 2014-12-12 18:03:02 följande:
    Ja ^^ hon hade massa mammakläder jag ska få prova också :P
    Åh vad kul !!
  • Blåsippan84

Måste bara delge. Kom på imorse att 9/7 när vi är beräknade med bf är vår 4e bröllopsdag. Frågade maken vad det var för speciellt med 9/7. Äh nationaldagen?! Haha. Nog för att han vet att nationaldagen inte är då men han kom verkligen inte på vad det var för speciellt med dagen. Och för mig klickade det heller ej till förrän 1,5 v efter att vi ändrat bf. Så mkt firar vi bröllopsdagarna .

Här ligger jag med jäkligaste rethostan. Hostar så jag nästan kräks. Ringde 1177 men hon sa det redan som jag visste att inga hostmediciner ville hon rekommendera. Blir väl 3e natten utan sömn för min del .

• Blåsippan84
    737 dagar skrev 2014-12-15 13:32:39 följande:

Andra vulet idag (i v 10+3) och allt såg fint ut :D php9L3D1t15962.jpg

Skönt . Här var jag på inskrivning hos bm. En mkt lugn och förstående bm.

Sen har jag varit hos Vc. Har öroninflammation som gick hål inatt och hosta + feber. Fått antibiotika. Nu blir att försöka krya på sig
  • Blåsippan84
    737 dagar skrev 2014-12-15 20:48:05 följande:
    Tack :D det var jättemysigt ^^ fick med två stora kassar med kläder :D de blev så glada för våran skull också.

Idag vågade min man erkänna för sig själv att vi ska få ett till barn ^^ han blev så glad att han var på väg o krama gynekologen som var sjukt obekväm i hans glädjeyttringar :P
    Åh så härligt för er!! Underbar stund att se lilla pyret. Blir det rul sen? (För ni skulle ej ta kub?)
  • Blåsippan84
    JhjärtaK skrev 2014-12-16 08:00:56 följande:
    Usch och fy! Fick du något för hostan? Krya på dig!
    Cocilana var det enda bm rekommenderade och Vc läkaren lika så. Stoppar ju rethostan men nu är slemhostattackerna värst. Vill inte ta så mkt heller. Dr sa 5-10 ml Max 3 ggr/dag. Men tar bara 5 ml till natten. Fast inatt hjälpte det inte många h. Gick upp för 5 natten kl 4 och lade mig i soffan.
  • Blåsippan84
    JhjärtaK skrev 2014-12-16 13:15:06 följande:
    Så himla olika råd man får. Cociliana vågade inte min läkare skriva ut till mig pga graviditeten och tyvärr är det ju den enda med någon egentlig effekt smile4.gif

Men bra att du fick den, antar att dosen är såpass låg och det är därför den inte är mer effektiv. Jag hjälptes av honungs och citronvatten (ta mycket honung!). Konstigt att dosen till natten var lägre, det är ju då man behöver den som mest.
    Skönt att honungsvatten fungerade på dig . Jag har druckit massor med honung och citron. Stått och kokat kl 2 på natten, men inget hjälper .

Tyckte också det var konstigt med cocillana men när både bm, Vc dr och i fass så står det att det ej ska vara någon risk så måste jag lita på det. Står dock att man ej ska ta det när man ammar. Men som sagt tar bara minsta dosen till natten. Känner mig inte bättre idag, men inte sämre. Så nu borde det vända hoppas jag .
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"