Inlägg från: Patricia4 |Visa alla inlägg
  • Patricia4

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Cayenna skrev 2014-12-31 08:56:25 följande:

Junibebis är ju nästan lättare än majbebis. Det är mer troligt varmt och skönt. Maj är ju nästan lika lurig som april.

Fast året jag fick min son (2012) då hade jag fortfarande fleeceoverall in i juni. Galet kallt var det och en urusel sommar.

Jag vet, det kan vara kallt som attan både i maj och i början av juni. Att klä på dem varmt är lättare , har knappt sommarplagg i den stl. Men det är kul att handla babykläder !
  • Patricia4
    Blåsippan84 skrev 2015-01-02 09:42:20 följande:

Kl 11 idag. Ja det blir så att jag går själv. Vi har fått något konstigt magvirus. Sonen hade utdragen magsjuka på 5 dagar då en av dagarna var han bra. Maken var pigg i helgen men sedan började det från andra hållet. Han har fått gått på toa var 20-30 min i tre dagar. Men igår kväll började han kräkas igen.

Nu är jag inställd på att det ska gå bra. Men kanske börjar gråta jag med pga all anspänning.

Vad tråkigt att din sambo är sjuk och att du måste gå själv men Det fixar du! Önskar dig lycka till!
  • Patricia4
    Blåsippan84 skrev 2015-01-02 13:05:00 följande:

Trodde jag skulle börja gråta innan bm kom. Satt där själv och kände mig ensammast i världen. Men bm var inte allt omsorgsfull utan mer som en robot smile5.gif . Förstår att hon hade det jobbet. Så blev inte så personligt. Allt såg fint ut iaf smile1.gif . Blev helt yr när jag gick hem över stan, så sök spänning är det nog som släpper nu.

Härligt att det såg bra ut! Tråkigt med bm, vår var så trevlig och tog verkligen tid på sig. Njut och våga glädjas! Kram
  • Patricia4
    Blåsippan84 skrev 2015-01-03 17:55:00 följande:

Måste bara berätta. Var på bio med sonen och åt innan. Då säger han helt avslappnat och ljudligt "kommer bebisen ut där man bajsar". Vi tar det sen sa jag lite snabbt. Sen berättade han att det kommer små partiklar i mamman och den som kommer först blir bebis. Vet inte alla vart han hört detta ifrån? Känns som jag måste ta det lite smidigt om hur iaf bebisar kommer ut någon gång. Kanske hittar någon bok. Men vill inte ha allt för detaljerad barnbok, som de som kom på 70/80 talet, hehe.

Dessa funderingar som snurrar i en snart 6 åring.

Min son är 7 år och vi har läst Håkan Bråkan och bebismysteriet. Lagom nivå och lite kul!
  • Patricia4
    737 dagar skrev 2015-01-04 19:57:55 följande:
    Nej inget sex :/ inget som kan göra sönder nåt iaf..
    Hoppas det inte är nåt. Håller alla tummar och tår, ring bm och få vul! Kram
  • Patricia4

Hej tjejer

Ser att ni pratar om huvudvärk. Har haft riktigt ont de senaste veckorna , nästan som migrän . Blev nästan rädd för det aldrig gick över..,nu är det bra igen tack o lov.

Har glada nyheter: Rul gick jättebra och det verkar bli en liten flicka:) vi är så glada :))

• Patricia4
    Hannah8401 skrev 2015-01-16 18:37:50 följande:

Innaj, jag har heller knappt haft symtom denna gång!

Och magen började bli rund senare än med första.

Jag tycker inte min kropp förfallit, jag blev nog faktiskt tom i bättre form efter jag fött smile1.gif det är jag väldigt tacksam över och hoppas det blir så igen smile1.gif

Patricia, när blir bf?

Vi har Bf 15 juni! Känns så roligt! Ni har nära oss va?
  • Patricia4
    mom in the city skrev 2015-01-20 15:36:18 följande:

Hej vecka 29! smile1.gif Nu är mer än 70 % av graviditeten avklarad enligt appen. Ser fram emot nästa vecka och att gå in i vecka 30, känns så mycket närmare på något sätt.

Åh vad underbart! Tänk att vi misströstade så mkt i vår mf tråd och nu är vi här !! 70% - det är inte klokt :))
  • Patricia4
    Cayenna skrev 2015-01-20 21:31:25 följande:
    Det var verkligen kast mellan hopp och förtvivlan. Och mycket misströstan. Så märkligt att den tiden är rätt avlägsen nu när man är tjock om magen och känner en vild sparkande baby flera gånger per dag. Men det ena utav mina mf, den när jag gick längst och det upptäcktes på ett ul, kommer alltid göra ont när jag tänker på det. Datumet har fastnat för alltid, exakt ett år senare på ul levde den här lille skrutten i min mage....det var väl meningen att jag skulle få honom tänker jag.
    Precis så var det för mig!

När jag läste vad du skrev om ett av dina mf , tänkte jag på den av mins där vi såg pickande hjärta på vul men på kvällen började jag blöda och två dagar senare den 16 jan 2014 kom lilla hinnsäcken ut med en liten 2 cm embryo. Och när hade vi rul

... 16 jan!! Helt sjukt ju! Hur är det möjligt?
  • Patricia4
    Cayenna skrev 2015-01-20 22:22:08 följande:
    Vad sjukt att både du och jag hade samma datum för både en hemsk hemsk händelse och ett år senare en magisk dag. Helt galet.

Datumet etsar sig verkligen fast och vilken skillnad på ett år.
    Verkligen! Helt otroligt att vi fick likadant!

Ja det var det värsta mf av mina. Det ändrades så snabbt från glädje till sorg. Sen blev jag sjuk i livmoderinflammation och var ledsen och sjuk i tre månader . Kommer aldrig glömma . Men precis som du fick jag en känsla av att det här barnet är meningen och datumet på nåt sätt bevisade det. Låter lite knäppt .. Men man vill ju tro att det finns en mening med allt.

Är verkligen innerligt lycklig när jag känner lillan sparka och röra sig . Så tacksam att allt är ok nu iaf.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"