Inlägg från: Patricia4 |Visa alla inlägg
  • Patricia4

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

mom in the city skrev 2015-04-23 12:39:35 följande:

Tack för alla grattis! smile1.gif Som väntat blev det en snabb förlossning när det väl kom igång, var ju beredd på det eftersom det gick fort redan första gången. Tur på det sättet att det började med glesa värkar för då förstod vi ju ändå att det var på gång och barnvakten kunde hämta storebror i lugn och ro. Vi fick säga hej då ordentligt i stället för att åka när han sov och plötsligt vara borta när vaknade.

Försöker landa i tvåbarnslivet vilket inte är helt lätt så här i början, förstår vad alla menar när de säger att de skulle vilja dela sig i två. smile5.gif

Ja det är en omställning och hormonerna hjälper ju till lite extra ;)

Tänk vilken gåva storebror har fått , ett syskon och dela glädje och sorg med hela livet :)
  • Patricia4

Hej

När vi fick vårt andra barn var jag otroligt fjantig och gråtmild. Hade så dåligt samvete över att storebror ( 2 år och 8 mån) fick en rival och var tvungen att dela med sig av vår uppmärksamhet. Han tog det bättre än mig. Jag var övernoijig och tog t om beslutet att han skulle vara hemma på heltid för att inte känna sig övergiven av mig ...( rek. INTE!!) alltså slutade han på dagis(!!) .. Mm det är sant ...

Ja ni hör ju! Det var känslomässigt jättejobbigt för mig . Efteråt insåg jag att jag gett honom den finaste gåvan någonsin: ett syskon. Det blev bättre när lillasyster vid sex veckors ålder bara skrattade och log när han kom in i rummet . Den kärleken är underbar att bevittna .

Det enda sättet han visade ngn reaktion var när mormor skulle hålla lillasyster . På BB tog han strid. Han förstod att jag var tvungen att amma och ta hand om skrutten men att hans mormor sockså Skulle ta hand om henne- där drog han gränsen:) hon fick i flera mån smyga och gosa med henne :)

Med tredje var det ingenting särskilt förutom dottern nu fick en rival. Enda jobbiga som hände var Första skoldagen efter förlossningen , hon hade precis börjat åk 2 ...och babyn var tre dgr gammal ...då Glömde jag bort att hämta henne på fritids och hon grät hos en lärare. Snacka om en katastrof start!!

Jag hoppas nu med fjärde att jag inte gör några missar ...;)

• Patricia4
    Blåsippan84 skrev 2015-04-28 06:24:31 följande:

Hur har ni det? Här har jag börjat sova riktigt dåligt i ca 5 nätter innan jag tar igen det på en natt. Bebisen i magen är jätte lugn hela dagen men till natten börjar den sparka på urinblåsan.

Igår gick jag över stan och tittade på kläder till sommaren att ha på sig när bebisen kommit. Nu finns det då mkt bra byxor i vanliga affärer med mudd i midjan. Var dock ingen vacker syn att ta av sig i strålkastarljuset. Att inte kunna gå ordentligt på snart 10 v är ingen hitt för figuren. 10 v till gör mig mörkrädd inför sommaren. Eller jag kommer göra andra mörkrädda när de ser mig smile5.gif . I höst blir det långa promenader med vagnen!!

Jag har det också lite kämpigt, sover dåligt och hade typ magsjuka sön - mån men kändes inte riktigt sim magsjuka ändå. Sen började förvärkarnafrån helvetet och har fortf ont . Svårt att veta om jag ska jobba eller inte .
  • Patricia4
    Cayenna skrev 2015-04-28 20:38:55 följande:

Jag vet, jättesnart!!!! smile1.gif Nu känns det som att tiden hit gått jättefort, men samtidigt vet man ju hur olidligt långsamt det gått periodvis. Speciellt i väntan på dem där ultraljuden.

Jag har jobbat min sista dag och har både lite egobesök inbokade (frisör och ansiktsbehandling. Och sen ska jag fixa klart det sista här hemma, köpa det sista och förbereda packning. Det känns både skönt och konstigt att det snart är bakom mig, min sista graviditet. Försöker njuta av magen och sparkarna. Men hade gärna sluppit smärtan och sömnbristen. smile5.gif

Tänk , bara två veckor ! Helt otroligt och vad skönt:)

Äntligen slutade mina förvärkar. Var lite orolig ! Fick lite bråttom att packa det sista ;) nu kan jag packa upp igen!

Det är synd att det bara blir tyngre och jobbigare för varje vecka, annars ser jag fram emot att gå hem nästa vecka och vänta in förlossningen en månad senare ...
  • Patricia4
    Cayenna skrev 2015-04-28 22:00:22 följande:
    Skönt att det avtog! Ok att få lite tidigare men kanske inte så mycket tidigare. smile5.gif Jobbar du din sista vecka nästa vecka? Har du det mesta klart eller har du mycket kvar att ordna?
    Vi har det mesta klart. Väntar på amningströjor jag beställt och babysitter och babyskyddet. Barnvagnen kommer nog inom två veckor , sen är det bara vänta på babyn :)

Jag slutar nästa vecka och tar ut min semester . Ska bli så skönt att vila och förbereda mig mentalt .

Känner du dig redo? Känns det bra med snittet ?
  • Patricia4
    mom in the city skrev 2015-04-29 14:35:35 följande:
    Tur att bebis inte bestämde sig för att titta ut redan nu, lite till är det kanske bra att växa på sig. smile1.gif

Ja, de sista veckorna är ju tunga och jobbiga. Fördelen är väl dock att man blir väldigt peppad på förlossningen, man är så trött på att vara gravid att man struntar i hur ont det gör bara det tar slut någon gång. smile5.gif
    Imorse började värkarna igen och höll på i en timme . Lämnade sonen på fritids och sen var det bara att gå hem o vila. Sedan dess har jag varit illamående . Har ingen aning vad det är?
  • Patricia4
    Blåsippan84 skrev 2015-04-29 18:44:52 följande:
    Så fick jag för 2 v sedan när jag skulle lämna sonen på dagis. Har ca 500 m dit men kunde knappt ta mig dit och ännu värre tillbaka till bussen. Grät de sista meterna då det gjorde så ont. Som tur var skulle jag till bm. Det slutade ej spontant förrän jag hade suttit 15 min på bussen. Bm sa att håller det på i mer än 1 h så ska man ringa förlossningen. Och när man börjar få int ska man lägga sig direkt. Ja men det är ju jätte lätt alla gånger smile5.gif . Kunde se mig själv lägga mig i en buske på väg från dagis, haha.

Men hon sa att man kan alltid ringa bm eller förlossningen om man är orolig. Pratat med din bm?
    Jag har pratat med FL och de sa åt mig att vila. Känns jobbigt om det ska vara såhär fram till förlossningen ...hoppas det ger med sig snart och just nu är illamåendet värst!
  • Patricia4
    Blåsippan84 skrev 2015-04-29 21:32:54 följande:
    Är du sjukskriven nu? Hoppas det lugnar sig!! Åh så jobbigt med illamående.
    Nej på förlossningen är de bara intresserade att kolla om bebisen är på väg elr inte. Får nog kontakta bm som ordnar en vanlig läkartid för att få sjukskrivning . Har sjukskrivit mig själv , det kan man ju göra första veckan tack o lov. Har kräkits typ 5 -6 ggr idag , alltid en kvart -30 min efter maten. Jag förstår inte hur det kan bli såhär ?!
  • Patricia4
    Cayenna skrev 2015-05-01 20:52:24 följande:

Hur mår du nu Patricia4? Hoppas bättre!

Hej!

Jo jag mår bättre, bm tror att var ngn jobbig variant av magsjukevirus som triggade igång alla förvärkar.

Har en ny tid på måndag för koll så det känns tryggt .

Har du bara en vecka kvar nu ? :)

Hur mår ni allihop ?
  • Patricia4
    Cayenna skrev 2015-05-09 05:30:33 följande:
    Helt naturligt att vilja ha en plan så det inte blir stress sen. Här säger maken bara "säger inte emot en gravid kvinna". smile2.gif

Jag vill ha babyskyddet monterat i helgen, sen är vi klara. Han vill dock tvätta bilen först både invändigt och utvändigt så får ge mig till tåls lite längre...men senast imorn kväll.

På måndag tänkte jag packa bb väskan och sen är det bara att vänta in onsdagen. smile1.gif
    Åh vad jag är avis på dig. Tycker tiden går alldeles för sakta nu.

Tänk på onsdag får du träffa din lilla son :)

Jag minns knappt heller vad man bör vara försiktig med när man ammar men förutom lök så mins jag jordgubbar och choklad... Såklart. Men alla bebisar är ju inte lika, man får prova sig fram.

Vår fina vagn kom igår och jag gick på semester :) härlig dag ich nu är det bara 5 veckor kvar ...;)
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"